چگونه با پرستار کودک قرارداد کار ببندیم

هنگامی که یک پرستار کودک استخدام می‌کنید، تبدیل به کارفرمای او می‌شوید و باید تمام مسئولیت‌های قانونی که هر کارفرمایی در قبال کارمند دارد را عهده‌ دار شوید. قرار داد یک ابزار کاری است که جزئیات رابطه و کار با پرستار کودک را تعیین می‌کند. این سند در واقع جنبه‌های مختلف شغل را شفاف سازی می‌کند که عبارتند از برنامه، مسئولیت‌ها و حقوق و مزایا. تنظیم قرارداد قبل از شروع کار احتمال بروز اختلافات را کاهش داده، استانداردهایی را برای نوع رفتار پرستار کودک تعیین می‌کند و در صورت بروز منازعات قانونی از حقوق شما محافظت می‌کند.

• طرفین قرارداد را مشخص کنید. خود را به‌عنوان کارفرما، و پرستار کودک را به عنوان کارمند معرفی کنید. عنوان شغل، تاریخ توافق و مدت اعتبار قرارداد را ذکر کنید.

• وظایف و ساعات کاری پرستار کودک را فهرست کنید. دقیقا مشخص کنید او در ساعات کاری چه کارهایی را باید انجام دهد. وظایفی که به غیر از مراقبت و نگهداری از کودک انجام می‌دهد می‌تواند بردن و آوردن کودک، کارهای خانه، آماده کردن غذا و برنامه‌ریزی فعالیت‌های مختلف برای کودک باشد.

• حقوق و نحوه‌ی پرداخت آن را مشخص کنید. قید کنید که آیا حقوق به صورت ساعتی و یا ماهیانه حساب می‌شود و مبلغ دقیق آن را مشخص کنید. با یک کارشناس در مورد مالیات و مسئولیت‌هایی که در این زمینه متوجه شماست مشورت کنید.

• در ارتباط با هزینه‌هایی که پرستار کودک در ارتباط با کار متحمل می‌شود صحبت کنید. به‌عنوان مثال، مشخص کنید که پرستار کودک بچه‌های شما را با خودرو خود بیرون ببرد و در قبال آن پولی دریافت کند یا این‌که خود شما یک خودرو در اختیار او خواهید گذاشت. تعیین کنید که اگر پرستار کودک بچه‌ی شما را برای خوردن غذا به یک رستوران ببرد یا برای تماشای یک فیلم به سینما رفتند و یا هر هزینه‌ی دیگر پرستار باید آن را از جیب خود بپردازد، بعد شما با او حساب کنید و یا این‌که می‌خواهید از قبل مبلغی به او بدهید تا از آن پول خرج کند.

• شرایط مرخصی و مزایایی که پرستار کودک می‌تواند داشته باشد را در قرارداد قید کنید. مرخصی را برای دلایل شخصی، تعطیلات، و بیماری تعیین کنید. ذکر کنید که مرخصی‌ها با حقوق خواهد بود یا بدون حقوق و آیا باید با اطلاع قبلی باشد.

• برای کارهایی که حریم خصوصی خانواده‌ی شما را به هم می‌زند حد و مرزی بگذارید. او را از به اشتراک گذاشتن بدون اجازه‌ی عکس‌های کودک‌تان منع کنید. در یک بند جداگانه ذکر کنید که پرستار کودک شما به هیچ عنوان حق ندارد جزئیات مسائل خانوادگی شما از جمله امور مالی، مسائل پزشکی یا اطلاعات عمومی را در اختیار دیگران قرار دهد.

• قید کنید که کارفرما و کارمند هر دو حق پایان دادن به همکاری دارند. مشخص کنید اگر پرستار بخواهد از ادامه‌ی کار انصراف بدهد باید چه مدت قبل از آن اطلاع بدهد. ذکر کنید که قراداد و کار پرستار کودک در خانه‌ی شما هر لحظه قابل فسخ است.

• قرارداد را یک‌بار با پرستار کودک مرور کنید. بپرسید آیا شرط دیگری نیز هست که مایل باشد در قرارداد گنجانده شود. در صورت نیاز قرارداد را بازنویسی کنید تا سرانجام به صورتی درآید که مورد قبول دو طرف قرار گیرد.

• قرارداد را امضا کنید و تاریخ بزنید. از پرستار کودک نیز بخواهید آن را امضا کند و تاریخ بزند. یک نسخه از قرارداد را به پرستار کودک بدهید و یک نسخه‌ی دیگر را برای خود نگه دارید.

.
منابع :
.https://www.irangan.com

چگونه با پرستار کودک قرارداد کار ببندیم