نکاتی که باید برای انتخاب پرستار کودک مناسب بدانید

اگر به دلایل مختلف از جمله مشغله‌ی کاری نگهداری از کودک در خانواده برای‌تان مشکل باشد، نگهداری از کودک شما توسط پرستار کودک گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. پرستار کودک شخصی است که به صورت خصوصی از کودکان نگهداری می‌کند. بسته به نیازهای والدین، او می‌تواند همراه خانواده زندگی کند یا این‌که در طول هفته به صورت ساعتی کار کند. اگر شما هم به پرستار کودک نیاز دارید، در این مطلب نکاتی را برای‌تان آورده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک پرستار کودک مناسب انتخاب کنید.

.

نیازهای خود را ارزیابی کنید

بیایید فرض کنیم که می‌خواهید پرستار کودک استخدام کنید. اولین قدم ارزیابی نیازهای خودتان است. به هر حال، پرستار کودک کارمند شما محسوب می‌شود و باید آن را بسته به نیازهایی که دارید استخدام کنید. سوالاتی که در این خصوص باید از خودتان بپرسید، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • آیا پرستار کودک باید با شما در خانه زندگی کند یا خیر؟
  • دوست دارید کارهای خانه بر اساس چه برنامه‌ای و با چه زمان‌بندی انجام شوند؟
  • آیا کودکان نیازهای خاص دارند؟
  • از پرستار کودک توقع دارید چه وظایفی را به عهده بگیرد؟
  • آیا حیوان خانگی دارید؟
  • آیا پرستار کودک مسئولیت حمل و نقل و رانندگی را نیز بر عهده دارد؟
  • بودجه‌ای  که برای پرستار کودک و نگهداری از فرزندتان در نظر گرفته‌اید فراموش نکنید.
.

پیدا کردن پرستار کودک

پس از این‌که نیازهای خانواده را تعیین کردید، وقتش رسیده دنبال پرستار کودک باشید. نقطه‌‌ی شروع می‌تواند پرس و جو از دوستان و آشنایان باشد. پرستاران کودک با یکدیگر ارتباط دارند و اگر کسی از آشنایان‌تان پرستار کودک دارد، می‌توانید از او کمک بگیرید.
می‌توانید از آژانس‌های پرستار کودک نیز کمک بگیرید، کار آن‌ها پیدا کردن پرستار برای خانواده‌هاست. با این روش کارتان ساده‌تر می‌شود و بیشتر کارها را آژانس انجام خواهد داد.
.

ارزیابی پرستار کودک

پس از این‌که پرستار کودک را پیدا کردید، باید او را ارزیابی کنید. پرستار کودک باید حداقل 18 ساله باشد و مدرک دیپلم یا معادل آن را داشته باشد. بهتر است سابقه‌ی او را بررسی کنید. می‌توانید با خانواده‌‌هایی که پیش از این پرستار کودک مورد نظر را استخدام کرده بودند صحبت کنید. اطلاعات تماس آن‌ها را از پرستار کودک بخواهید. هم‌چنین اگر پرستار کودک در خصوص کمک‌های اولیه تعلیم دیده باشد، می‌توانید این مسئله را به‌عنوان یک نکته‌ی مثبت در نظر بگیرید.
.

با پرستار کودک ملاقات کنید

شاید پرستار کودک مورد نظر رزومه و پیشینه‌ی بسیار خوبی داشته باشد، اما باز هم مهم‌ترین نکته این است که بتواند با فرزندان و خانواده‌ی شما به خوبی کنار بیاید و ارتباط برقرار کند. با این‌که پیش از ملاقات حضوری اطلاعات زیادی در خصوص پرستار کودک کسب کرده‌اید، با دیدن او و صحبت کردن رو در رو می‌توانید متوجه شوید که برای کار کردن در خانه‌ی شما مناسب است یا خیر. انتظارات خود در خصوص وظایف، ساعات کار، حقوق و مرخصی را برای او به خوبی توضیح دهید.
یادتان باشد که پرستار کودک ملزم به داشتن مدرک یا دیدن دوره‌ی خاصی نیست، اما اگر این مسائل برای شما اهمیت دارد آن‌ها را با او در میان بگذارید.

.
منابع :
.https://www.irangan.com

نکاتی که باید برای انتخاب پرستار کودک مناسب بدانید