چطور به خوبی و خوشی با پرستار کودک قطع همکاری کنیم

شما ارزشمندترین دارایی خود را به دست پرستار کودک می‌سپارید یعنی فرزندان‌تان. یک پرستار کودک خوب می‌تواند جزئی از خانواده‌ی شما شود. پیدا کردن پرستار کودک خوب نیاز به کمی آزمون و خطا دارد. ممکن است بخواهید با پرستارهای غیر قابل اطمینان که روش‌های انضباطی‌شان مورد تایید شما نیست قطع همکاری کنید. وقت‌هایی هم هست که به دلایل دیگری مانند تغییر ساعات کاری یا بزرگ‌تر شدن بچه‌ها و نداشتن نیاز به مراقبت باید این کار را بکنید. یادگیری نحوه‌ی صحیح قطع همکاری با پرستار کودک باعث می‌شود همه چیز به خوبی و خوشی تمام شود.

• خبر را رو در رو به او بدهید. چه به خاطر تغییر شرایط و یا به هر دلیل دیگری که باشد این لحظه لحظه‌ی ناخوشایندی است. گفتن این موضوع با تلفن یا ایمیل اوضاع را بدتر می‌کند چون نمی‌توانید با استفاده از  حرکات دست و صورت و همین طور تن صدا، نیت واقعی خود را به او بفهمانید. با صحبت رو در رو او شما را بهتر درک می‌کند.

• حرف خود را صادقانه و رک بگویید. از دلیل‌تراشی‌های مبهم مثل «دیگر فایده‌ای ندارد» یا «دیگر نمی‌توانیم ادامه دهیم» خودداری کنید. اگر برای قطع همکاری پرستار کودک دلیل روشنی برای او نیاورید، بدترین فکر ممکن را می‌کند و بسیار دلخور می‌شود. صادق باشید اما نگذارید این گفتگو شما را به سمت حمله‌های شخصی بکشاند. اگر پرستار کودک شما سابقه‌ی دیرکرد داشته به او بگویید که به خاطر دیر آمدن می‌خواهید او با او قطع همکاری کنید؛ اما وارد جزئیات نشوید که بخواهید دست آخر به او بر چسب غیر قابل اطمینان بزنید یا این‌که اخلاق کاری او را زیر سوال ببرید.

• ترتیبی بدهید که بچه‌ها او را ببینند و با او خداحافظی کنند. شاید پرستار کودک شما مدت زیادی بچه‌های شما را تر و خشک کرده باشد و به مرور زمان علاقه و وابستگی بین آن‌ها شکل گرفته باشد و پایان این رابطه برای هر دو طرف غم‌انگیز باشد. فرصتی به آن‌ها بدهید تا با هم خداحافظی کنند. اگر دلیل قطع همکاری با او تغییر شرایط شماست می‌توانید به او اجازه دهید چند روز دیگر با بچه‌ها بماند و از آن‌ها نگهداری کند.  اگر این قطع همکاری علت خاصی دارد، می‌توانید به او اجازه دهید به اتاق بچه‌ها برود و با آن‌ها خداحافظی کند.

• اگر تمایل داشت می‌توانید او را برای کار به کس دیگری معرفی کنید. البته اگر قطع همکاری با پرستار کودک علت خاصی دارد این کار را نکنید. اما اگر به‌خاطر تغییر شرایط قصد قطع همکاری با او را دارید می‌توانید یک معرفی نامه برای او بنویسید تا بتواند راحت تر کار پیدا کند.

• به او پاداش خاتمه‌ی خدمت بدهید. پرستار کودک شما کارمند شما محسوب می‌شود و طبیعی است که انتظار داشته باشد پاداشی به او بدهید. مبلغ پاداش به مدت خدمت او و همین‌طور این که به صورت پاره وقت یا تمام وقت کار کرده بستگی دارد. البته همه‌ی این‌ها منوط به این است که هنگام استخدام او در مورد این مسائل صحبت و توافق کرده باشید.

• به پرستار کودک بگویید اگر مایل است می‌تواند با بچه‌ها در ارتباط باشد. این ارتباط می‌تواند از طریق ایمیل باشد و یا دیدارهای گه‌گاه که البته به نوع رابطه‌ی پرستار کودک با بچه‌ها و دلیل قطع همکاری با او بستگی دارد.

.
منابع :
.https://www.irangan.com

چطور به خوبی و خوشی با پرستار کودک قطع همکاری کنیم