بیسکویت کره ای (طرز تهیه)

مواد لازم برای تهیه این غذا

◉ آرد سلف رایزینگ  1 پیمانه

◉ پودر کاستارد  ¼ پیمانه

◉ کره نرم شده و هم دما با محیط  125 گرم

◉ شکر  ½ پیمانه

◉ تخم مرغ  1 عدد

◉ پودر قند الک شده  1 پیمانه

◉ شکلات چیپسی  20 عدد یا ترافل  2 قاشق غذاخوری

.

مرحله اول

فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. ته دو سینی بزرگ رورق بکشید.

مرحله دوم

پودر کاستارد و آرد سلف رایزینگ را با همدیگر در ظرفی الکی کنید. در ظرفی دیگر شکر و کره با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط رنگ کرمی به خود بگیرد و روشن شود. تخم مرغ را نیز به مخلوط شکر و کره اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. این مخلوط را به مخلوط آرد و پودر کاستارد اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا یکنواخت شوند.

مرحله سوم

به مقدار یک قاشق غذاخوری از خمیر بردارید. آن را گرد کنید و در سینی بگذارید. همینکار را با باقیمانده خمیر انجام دهید. دقت کنید که میان بیسکویت ها فاصله کافی برای پف کردن و افزایش حجم باشد. به کمک انگشتان خود، کمی بیسکوییت های گرد را تخت کنید.

مرحله چهارم

سینی شیرینی را در فر بگذارید. فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه روشن کنید تا بیسکویت ها طلایی شوند. اگر بیسکویت ها قبل از 15 دقیقه طلایی شد؛ آن ها را از فر بیرون آورید. اجازه دهید بیسکویت ها خنک شوند. در این مدت، 2 الی 4 قاشق چایخوری آب به پودر قند الک شده اضافه نمایید. آن ها را هم بزنید تا مخلوط یکدستی حاصل شود. از این مخلوط روی بیسکویت ها بریزید. پس از 10 ثانیه ترافل ها یا شکلات چیپسی ها را نیز روی آن ها بریزید و سرو کنید. برای جذاب تر شدن غذای کودک میتوانید 1 قطره رنگ خوراکی به مخلوط پودر قند و آب اضافه کنید و بیسکویت های رنگارنگ داشته باشید.

.
منابع :
.https://irancook.ir

بیسکویت کره ای (طرز تهیه)