تخم مرغ جوجه ای (طرز تهیه)

مواد لازم برای تهیه این غذای کودک

◉ تخم مرغ  6 عدد

◉ ساقه پیازچه خرد شده  2 قاشق چایخوری

◉ ماست  1/4 پیمانه

◉ کشمش ریز  12 عدد

◉ هویج کوچک  1/4 عدد

.

مرحله اول

تخم مرغ ها را در ظرفی به مدت 8 دقیقه روی حرارت متوسط آب پز کنید. سپس آن ها را از آب درآورده و اجازه دهید خنک شوند.

مرحله دوم

تخم مرغ ها را با دقت پوست بکنید. مراقب باشید سفیده ها همراه با پوسته کنده نشوند. با چاقو یک لایه کوچک از ته تخم مرغ ها ببرید تا روی سطح خوب قرار بگیرند و نیوفتند. 1/3 از قسمت بالایی تخم مرغ را ببرید تا برای تزیین استفاده کنید. با استفاده از یک قاشق زرده تخم مرغ ها را خارج کنید و در ظرفی جدا بریزید. تاکید میکنیم که مراقب سالم ماندن سفیده ها باشید.

مرحله سوم

ساقه های پیازچه و ماست را به زرده ها اضافه کنید. زرده ها را له کرده و مواد را با هم خوب مخلوط کنید تا خمیر مانند و لطیف شوند. گوشه انتهایی یک پلاستیک فریز را به مقدار کمی ببرید. مخلوط زرده تخم مرغ را داخل پلاستیک بریزید. به کمک سوراخ ایجاد شده در پلاستیک، مخلوط زرده تخم مرغ را در جای خودش در هر تخم مرغ بریزید. آن قسمت از بالای تخم مرغ را که بریده بودید به شکل یک درپوش روی مخلوط زرده ای که ریختید قرار دهید.

مرحله چهارم

این مرحله از تهیه این غذای کودک، جذابیت و زیبایی نهایی را به آن میبخشد. روی مخلوط زرده تخم مرغ دو کشمش به جای چشم های جوجه بگذارید. هویج را به شکل مثلث های بسیار کوچک درآورید. روی هر تخم مرغ یک مثلث به جای نوک این جوجه بامزه قرار دهید و سرو کنید.

.

نکته کلیدی تهیه تخم مرغ جوجه ای

◉ از آن جا که تخم مرغ برای وعده صبحانه کودک بسیار مفید و لازم است، میتوانید این غذای کودک خوشمزه را صبح ها برای کودکان عزیزتان سرو کنید.

◉ در مرحله سوم به جای پلاستیک فریزر میتوانید از انواع ماسوره ها استفاده کنید.

.
منابع :
.https://irancook.ir

تخم مرغ جوجه ای (طرز تهیه)