سن خلاقیت

یکی از نکات جالبی که در مورد خلاقیت وجود دارد این است که بدانید همه ما در بازه‌ای از سن و سالمان دوره اوج خلاقیت را تجربه می‌کنیم. سن خلاقیت یکی از موضوعات موردعلاقه روانشناسان برای تحقیق است.

روانشناسان براساس آزمایش‌ها و تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از افراد در سن ۵۰ سالگی، دوره اوج خلاقیت را تجربه می‌کنند. حتما به این مسئله دقت کرده‌اید که بسیاری از نویسندگان، نقاش‌ها، آهنگسازان و سایر هنرمندان در این سن و سال، بهترین آثار خود را خلق می‌کنند.

از طرفی، دسته‌ای دیگر از روانشناسان حدس می‌زنند که ممکن است افراد اوج خلاقیت را زودتر تجربه کنند. چیزی که روانشناسان تحت عنوان اوج خلاقیت زودرس می‌نامند. به نظر آن‌ها ممکن است این تجربه در اواسط دهه دوم زندگی سراغ ما بیاید.

با این حساب می‌توانیم دو دوره اوج فعالیت تفکر خلاق را در ذهن درنظر بگیریم. اولی در اواسط دهه دوم زندگی و دومی هم درمیانه سال‌های دهه پنجم زندگی قرار دارد.

اما مسئله اصلی در رابطه با خلاقیت این است که همه این فعالیت‌ها و اوج‌گیری آن‌ها به شرطی اتفاق می‌افتد که زمینه‌های بروز در سال‌های ابتدایی زندگی تقویت و آموزش داده شوند.

یعنی اگر دوست دارید خلاقیت‌ فرزندتان در سال‌های بزرگسالی به ثمر برسد، باید به فکر تقویت و آموزش تفکر خلاق در کودکان باشید. اما چطور؟ در ادامه با روش‌های تقویت و آموزش خلاقیت به کودکان آشنا خواهید شد.

.
منابع :

.https://zehn.ir

سن خلاقیت