راهنمای تازدن و مرتب کردن لباس کودک

همانطور که ما روش های تا زدن خود را دوست داریم، متوجه می شویم که افراد ممکن است روش های دیگری را ترجیح دهند. علاوه بر این، این مطلب در مورد اقلامی ساده است که تا زدنشان عجیب و غریب به نظر می رسند.

.

پیراهن / تی شرت:

یکی دیگر از روش های موثر برای چیدن لباس های کودک، روش رول کردن است. برای پیراهن و تی شرت ها، به راحتی آستین ها را تا زده و لباس را رول ( تا زدن به صورت لوله) کنید.

.

شلوار:

برای تا زدن شلوارها، دو پا را به هم بچسبانید و از خشتک تا بزنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، کل شلوار را رول ( تا زدن به صورت لوله) کنید.


پیش بند کودک:

تا زدن پیش بند های کودک می توانند ناخوشایند باشند. بعضی از مردم آن ها را در بالای دیگر و رو هم قرار می دهند. با این حال، شما می توانید با قرار دادن بند گردنبه داخل و سپس رول کردن، آن ها را تا بزنید.


کیسه های آویز برای اقلام جا گیر:

برای صرفه جویی در فضای کمد، می توانید کیسه های آویز برای اقلام بزرگ مانند کت و کاپشن هادریافت کنید. این کار پارچه ها را کم و فضای بیشتری را برای ذخیره سازی آنها فشرده می کند.


استفاده از آویز درب:

آویز درب برای ذخیره سازی چیزهایی مانند جوراب، دستکش و کلاه مناسب است. می توانید از این روش برای هر موردی که عجیب به نظر می رسد استفاده کنید.


جا رختی های تقسیم دار:

برای پیدا کردن راحت تر اقلام در کمد کودک خود،  جارختی های تقسیم  را در نظر بگیرید. شما می توانید چیزهایی را بر اساس اندازه، فصل یا نوع پوشاک برای سازمان دهی آسان تر جدا کنید.

.

نکات مرتب کردن کمد لباس کودک

نحوه مرتب کردن کمد لباس بچه ها ، همواره یکی از دغدغه های مادران بوده که نظم دادن به آن به نحوی صحیح و درست، سبب صرفه جویی در وقت شما شده و سریع تر می توانید لباس مورد نظر خود را پیدا کنید بدون اینکه نظم کمد را به هم بریزید.

جای دادن درست و هوشمندانه لباس های کودکان، سبب می شود که شما بتوانید از فضاهای کوچک نیز بیشترین استفاده را ببرید و آنها را به خوبی سازماندهی کنید.هم اینک می خواهیم در این بخش، شما را با مهم ترین نکات مرتب کردن لباسها آشنا کنیم که در عین سادگی، به نظم بیشتر لباسها و پیدا کردن سریع تر آنها به شما کمک می کند.

1) لباس های فصول سرد و گرم را با سبد های پلاستیکی یا پارچه ای از هم جدا کنید و لباس های فصل دیگر را در قسمتهای بالای کمدها قرار دهید.

2)تمامی لباسها را بر اساس نوعشان مرتب کنید و هر کدام را در کشو و کمد جداگانه ای قرار دهید تا دسترسی راحت تری به آن داشته باشید.به عنوان مثال می توانید شلوارها، تیشرت ها، رامپر ها ، لباسهای زیر و … را از هم جدا کنید.

3) بلوز ، تیشرت و شومیز ها را آویزان کنید تا از چروک شدن آنها جلوگیری کرده و دسترسی راحت تری نیز به آنها داشته باشید.در لباسهای آویز، می توانید آنها را بر اساس رنگ نیز مرتب کنید تا جلوه ی زیباتری در کمد داشته باشند.

4)از فضای زیر لباسهای آویز شده، (حتی المقدور) استفاده کنید تا از فضای بیشتری استفاده کنید که یکی از بهترین پیشنهاد ها، استفاده از کشو یا سبد های پلاستیکی می باشد.

5)لباس های بافتنی را آویزان نکنید زیرا به مرور زمان، بافت آنها شل شده و تراکم اولیه خود را از دست می دهد؛ پس بهتر است آنها را به صورت تا شده در قفسه یا سبد هایی قرار دهید.

6)اگر درب های کمد دیواری های شما بزرگ و یکدست است، می توانید با نصب قلاب و یا آویزهای پارچه ای، تعدادی از اکسسوری ها و وسایل دم دستی مانند جوراب، دستکش و … را در داخل آنها جای دهید.(البته به شرطی که سبب شلوغ به نظر رسیدن و آشفتگی زیاد آن نشود)

7)برای مرتب کردن کشوی لباس، استفاده از تقسیم کننده های کشو یکی از بهترین راه ها برای نظم دادن به انواع وسایل و لباس ها است که دسترسی به آنها را نیز ساده تر می کند و نظم بیشتری به آن می دهد.

8)لباسهایی که کمترین استفاده را دارند، در طبقه های زیرین یا بالایی کمد ها قرار دهید و لباسهای دم دستی را در قسمت های وسط کمد تا دسترسی بهتر و راحت تری به آن داشته باشید.

نکته : اگر کودک شما به سنی رسیده که خودش می خواهد لباسهای خود را انتخاب کند، می توانید بخشی از لباسهای دم دستی او را در بخشهای پائین تر قرار دهید تا بتواند به راحتی آنها را انتخاب کرده و بردارد.

9)برای مرتب کردن کفش در کمد، بهتر است کفش ها را در داخل کشو و یا باکس های شفاف بچینید تا از بیرون مشخص باشد و پیدا کردن آن به سهولت انجام گیرد.از روی هم چیدن کفشها نیز خودداری کنید زیرا به مرور زمان، سبب تغییر شکل آنها می شود.

.
منابع :

.https://beliza.ir
.https://aldybaby.com

راهنمای تازدن و مرتب کردن لباس کودک