غذاهای طبیعی تقویت کننده هوش کودک

بدن در حال رشد کودکان به انواع بسیاری از مواد مغذی احتیاج دارد و در ادامه ما به شما غذاهایی می گویم که باعث تقویت هوش در کودکان می شود ، و ایده های مختلفی برای ارائه به فرزند شما یا شامل آنها در وعده های مختلف غذایی است.

.

1- ماهی قزل آلا برای افزایش هوش در کودکان

ماهی های چرب مانند ماهی ماهی منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا 3 و DHA و EPA هستند که هر دو برای رشد و عملکرد مغز ضروری هستند، در واقع تحقیقات اخیر همچنین نشان داده است افرادی که بیشتر از این اسیدهای چرب را در رژیم غذایی خود دریافت می کنند، باهوش هستند و تست های مهارت های ذهنی را بهبود می بخشند.

این ماهی تن است همچنین منبع امگا – 3 است، اما آن است که منبع غنی مانند ماهی آزاد است.

ایده هایی برای معرفی ماهی آزاد به فرزندتان

◉ به جای ساندویچ تن ، به کودک خود سالمون بیشتری بدهید ، سالاد ماهی را برای ساندویچ درست کنید ، و می توانید با استفاده از سس مایونز کم چرب یا ماست معمولی ، ماهی قزل آلا را مخلوط کنید ، همچنین اگر کودک دوست دارد مزه آن را بچشد ، می توانید کشمش ، کرفس خرد شده ، هویج و کمی خردل اضافه کنید.

◉ همچنین می توانید قطعات ماهی کنسرو شده را به سوپ بروکلی اضافه کنید ، زیرا این غذا آسان است و معمولاً کم چربی و کالری است.

◉ می توانید پای اسانس را با اسفناج درست کنید.

.

2- تخم مرغ برای افزایش هوش در کودکان

تخم مرغ به عنوان یک منبع عالی پروتئین شناخته می شود اما زرده های تخم مرغ نیز با کولین پر شده اند که به رشد و تقویت حافظه کمک می کند.

ایده هایی برای تحویل تخم مرغ به فرزندتان

به کودک خود اجازه دهید با تهیه بخشی از وعده های غذایی مدرسه ، تخم مرغ بیشتری بخورد و همچنین می توانید آنها را در ناهار با نان تست و پنیر قرار دهید.

.

3- کره بادام زمینی برای افزایش هوش در کودکان

بادام زمینی و کره بادام زمینی منبع خوبی از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قدرتمند است و از غشای عصبی محافظت می کند ، علاوه بر وجود تیامین برای کمک به مغز و سیستم عصبی از گلوکز برای تولید انرژی استفاده می کند.

ایده هایی برای معرفی کره بادام زمینی به فرزند خود

برای کودک خود یک ساندویچ کره بادام زمینی و موز درست کنید و می توانید برش های سیب را در کره بادام زمینی اضافه کنید ، می توانید یک مشت انگور بادام زمینی را نیز به غذاهای مختلف اضافه کنید و آنها را به کودک خود میل کنید.

.

4- غلات سبوس دار برای افزایش هوش در کودکان

مغز نیاز به تأمین مداوم گلوکز دارد ، و غلات کامل آن را به وفور تأمین می کنند. فیبرها به تنظیم ترشح گلوکز به بدن کمک می کنند ، و غلات کامل نیز حاوی ویتامین های B هستند و باعث تقویت سلامت سیستم عصبی می شوند.

ایده هایی برای تهیه غلات کامل به فرزند شما

برای ساندویچ ها به نان سبوس دار تغییر دهید و همچنین می توانید برای صرف شام با زغال اخته ، گندم کامل یا پاپ کورن کم چرب را برای یک میان وعده سرگرم کننده اضافه کنید.

.

5- جو برای افزایش هوش در کودکان

جو یکی از محبوب ترین و محبوب ترین قرص های کودکان است و قرص های “مغز را تغذیه می کند.” جوجه ها صبحگاهی هنگام نیاز به بیدار شدن ، انرژی یا سوخت مغزی عالی را برای کودکان فراهم می کنند.

جو غنی از فیبر است و مغز کودک را در طول صبح در مدرسه تغذیه می کند. جو نیز منبع خوبی از ویتامین E ، ویتامین B ، پتاسیم و روی است که باعث می شود بدن و ذهن ما با تمام ظرفیت کار کنند.

ایده هایی برای تحویل جو دوسر به فرزند شما

جو دوسر را به شیر داغ اضافه کرده و برش های سیب و دارچین یا میوه های خشک شده یا بادام و کمی عسل و موز تازه اضافه کنید.

می توانید یک عدد جو دوسر خشک را در آب میوه ها اضافه کنید تا آنها را ضخیم یا در پنکیک و کیک کنید.

در اینجا میان وعده ای است که می توانید برای کودکان درست کنید: 1 فنجان کره بادام زمینی ، ½ فنجان عسل ، یک فنجان جو دوسر خشک ، ½ فنجان پودر شیر خشک ، سپس مخلوط را با دستان خود مخلوط کنید تا بتوانید سیب یا گلابی برش دهید.

.

6- انواع توت ها برای افزایش هوش در کودکان

توت فرنگی ، گیلاس ، انواع توت ها و انواع توت سیاه حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان ها به ویژه ویتامین C هستند که ممکن است به جلوگیری از سرطان کمک کند.

مطالعات نشان داده اند که حافظه بهبود یافته در هنگام خوردن انواع توت ها و توت فرنگی است ، و دانه تمشک نیز منبع خوبی از امگا 3 است.

ایده هایی برای تحویل جو دوسر به فرزند شما

توت ها را به ماست اضافه کنید، یا غلات گرم یا سرد، و توت فرنگی، گیلاس، توت و توت سیاه را می توان جایگزین شیرین برای کودکان دانست.

.

7- لوبیا کلیه برای افزایش هوش در کودکان

لوبیا یک غذای ذهنی عالی است زیرا علاوه بر مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی حاوی انرژی از پروتئین ، کربوهیدراتهای پیچیده و فیبر است همچنین لوبیا همچنین برای مدت طولانی سطح انرژی و تفکر کودک را بالا می برد.

کریگر می گوید ، کلیه ها و حبوبات حاوی اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری نسبت به سایر قرص ها هستند – به ویژه ALA ، یکی دیگر از امگا 3 برای رشد و عملکرد مغز.

.

8- سبزیجات رنگارنگ برای افزایش هوش در کودکان

سبزیجات با رنگهای غنی و عمیق حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که سلامتی و قدرت سلولهای مغزی را حفظ می کنند و بهترین منابع هستند: گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، هویج و اسفناج.

سعی کنید سبزیجات رنگی بیشتری را در وعده های غذایی کودکتان به شکل های مختلف گنجانید ، زیرا این مواد غذایی باعث افزایش هوش در کودکان می شوند .

.

9- شیر و ماست برای افزایش هوش در کودکان

در هنگام فکر کردن به غذاهایی که باعث افزایش هوش در کودکان می شود ، باید شیر و ماست را در نظر بگیرید ، زیرا لبنیات پر از پروتئین و ویتامین های B لازم برای رشد بافت مغز ، انتقال دهنده های عصبی و آنزیم ها می شوند و شیر ، شیر و ماست نیز مقدار بیشتری پروتئین و کربوهیدرات را برای بدن فراهم می کنند که منبع مورد نیاز انرژی برای مغز هستند. .

تحقیقات اخیر نشان می دهد که کودکان و نوجوانان به 10 برابر مقدار توصیه شده ویتامین D که به سیستم عصبی کمک می کند نیاز دارند.

.

10- گوشت گاو بدون چربی

آهن یک ماده معدنی ضروری است که به کودکان در حفظ فعالیت و تمرکز در مدرسه کمک می کند گوشت گاو یکی از بهترین منابع جذب آهن است و گوشت گاو همچنین حاوی روی است که به تقویت حافظه کمک می کند.

.
منابع :

.https://limootop.com

غذاهای طبیعی تقویت کننده هوش کودک