راهنمای خرید سیسمونی

چرا باید برای نوزاد سیسمونی بخریم؟

خرید سیسمونی برای نوزادان تازه متولد شده از گذشته تا کنون وجود داشته است، تنها سبک و شیوه آن تغییر یافته است. در حقیقت نوزادان تازه متولد شده به عنوان یک انسان که تازه به دنیا می‌آید به وسایل نیاز دارد که والدین باید برای او تهیه کنند.

خرید سیسمونی در فرهنگ های مختلف به شیوه های متفاوت انجام می شود و در کشور عزیزمان ایران نیز در برخی مناطق آداب و رسوم خاصی دارد.

البته در این مقاله به دور از کلیشه ها سعی نموده ایم یک راهنمای اصولی و منطقی را بر اساس نیازمندی های نوزاد در اختیارتان قرار دهیم تا به دور از مصرف گرایی وسایلی را خریداری کنیم که برای نوزاد مناسب باشد و مانع از آسیب رساندن به او شود.

در رسومات گذشه در فرهنگ ما ایرانی ها برای خرید سیسمونی برای نوزادان معمولا گفته می شد که باید خانواده دختر سیسمونی را برای نوزاد تازه متولد شده خریداری کند. اما پیشرفت جوامع و تغییرات فرهنگی باعث شده است این رسوم برداشته شود و پدران و مادران با علاقه و سلیقه خود اقدام به خرید سیسمونی کنند. اگر نظر من را بخواهید من هم می گویم کسانی که تصمیم دارند بچه دار شوند بهتر است خودشان اقدام به خرید سیسمونی بکنند 🙂

برای آمادگی هرچه بیشتر نوزاد با زندگی و کمک به فرایند رشد او بهتر است وسایلی را خریداری کنیم که باعث راحتی نوزاد باشد. از خرید لباس مناسب برای نوزاد گرفته تا خرید وسایل بهداشتی که جزو ضرورت ها می باشد. والدین باید با انتخاب مناسب و کاربردی وسایل سیسمونی را به گونه ای انتخاب کنند که بیشترین تاثیر مثب را بر روی سلامت نوزاد بگذارد.

.

قبل از خرید سیسمونی به چه چیزهایی توجه کنیم؟

به عقیده برخی اگر پدر و مادر نوزاد از همان ابتدای خودشان بدون دخالت دیگران اقدام به خرید سیسمونی کنند می توانند اولین درس زندگی را به صورت ناخودآگاه به فرزندشان داده باشند.
✔️ آن هم درس مستقل بودن است.

اگر جزو پدر و مادرهایی هستید که می خواهید خودتان اقدام به خرید لوازم نوزاد کنید بهتر است به فضایی که در اختیار دارید توجه کنید. برای مثال اگر اتاقی که برای کودکتان در نظر گرفته اید محدود است بهتر است از همان ابتدا از خرید وسایل بزرگ خود داری کنید.

اگر مستاجر هستید و هر چند وقت یک بار نیاز به جابه جای منزل دارید بهتر است از خرید لوازم غیر ضروری و اضافی جلوگیری کنید. حتی می توانید متناسب با سن و سال نوزاد برخی از لوازم را برای او بخرید و نیاز نیست از همان ابتدا تمام وسایل را خریداری کنید و دغدغه انتقال آن ها را به خانه جدید داشته باشید.

.

بودجه مورد نظر شما برای خرید سیسمونی چقدر است؟

اگر بودجه خاصی را برای خرید سیسمونی در نظر گرفته اید بهتر است از همان ابتدا در هنگام خرید لوازم به آن نیز دقت کنید. انتخاب های خود را به گونه‌ای سامان دهی کنید که با آن بودجه بتوانید تمام لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنید.

بعد از پاسخگویی به این سوالات می‌توانید یک دفترچه بیاورید و تمام چیزهایی که را نیاز دارید در آن یادداشت کنید و بعد از اینکه هر کدام از آن‌ها را خریداری کنید در کنار آن یک تیک بزنید. اگر علاقمند به ثبت هزینه‌های مالی خود هستید، می‌توانید در کنار هر کدام از اقلامی که خریداری کرده‌اید قیمت آن را نیز یادداشت کنید.

خوب به خاطر دارم که در هنگام خرید سیسمونی برای فرزند سومم هنگامیکه به قیمت وسایل سیسمونی فرزند اولم نگاه کردم از تفاوت فاحشی که بین آن دو وجود داشت شگفت زده شدم. نه تنها یادآوری خاطرات آن دوران برایم شیرین بود بلکه همین امر باعث شد در خرید سیسمونی دقت بیشتری به خرج دهم.

.

حواسمون باشه چه وسایلی رو از قلم نندازیم؟

برای سیسمونی چی لازمه؟ در خرید سیسمونی یک سری لوازم وجود دارد که بسیار ضروری هستند. البته لازم است این نکته را یادآور شویم که زندگی مدرن این روزها باعث شده است خرید سیسمونی جنبه ی تجمل گرایی و گاهی چشم و هم چشمی داشته باشد. اما باید توجه کنیم که از تجمل گرایی پرهیز کنیم و خرید سیسمونی برای نوزاد با رضایت خاطر و جهت رفع نیازهای کودک انجام شود نه برای پز دادن به بقیه!

.
منابع :
.https://medtraintime.com

راهنمای خرید سیسمونی