نی‌نی لای لای

این وسیله را می‌توان نوع بهبود یافته همان گهواره سنتی دانست، در گهواره‌های قدیمی مادر باید با نیروی دست خود نوزاد را درون گهواره حرکت می‌داد، اما در نی نی لای یک موتور برقی این کار را به سادگی انجام می‌دهد. مادر هنگام حرکت دادن گهواره مجبور بود برای آرام کردن کودک خود برایش لالایی بخواند، اما این وسیله دارای قابلیت پخش لالایی دلخواه می‌باشد و دیگر مادر برای تکان دادن و لالایی خواندن مجبور نیست که از کار و زندگی بیافتد. زیرا نی نی لای به راحتی این کار را برای مادر انجام می‌دهد بدون اینکه مادر نوزاد کمترین زحمتی به خود دهد.

.

انواع نی‌ نی لای‌لای موجود در بازار:

  1. نی نی لای لای معمولی: این مدل شباهت زیادی به گهواره‌های قدیمی دارد، زیرا فاقد موتور الکتریکی برای تکان دادن خودکار می‌باشند و این کار را باید با نیروی دست به صورت مکانیکی انجام داد، تنها تفاوت اصلی این وسیله با گهواره در موزیکال بودن آن است، یعنی قابلیت پخش موزیک‌های کودکانه را دارند و کودک شما درون آن‌ها آرامش بیشتری دارد.
  2. نی‌ نی لای لای برقی: در گذشته مادران برای آرام کردن نوزاد خود او را درون گهواره قرار می‌دادند و با تکان دادن گهواره با نیروی دست و خواندن لالایی کودک خود را آرام می‌کردند و در مواردی او را خواب می‌کردند. امروزه که مادرها شاغل شده‌اند و وقت و حوصله زیادی برای رسیدگی به نوزاد تازه متولد شده خود را ندارند، نی نی لای برقی روی کار آمده تا به صورت خودکار تمام ابن کارها را با انرژی الکتریکی انجام دهد، یعنی چرخش خودکار و خواندن لالایی برای نوزاد.
  3. نی نی لای لای ۵ کاره: همیشه خرید کالاهای چند کاره خیلی اقتصادی‌تر از کالاهای تک منظوره است، شما با خرید یک مدل ۵ کاره در واقع با خرید یک محصول ۵ وسیله را با هم خریداری می‌کنید. این مدل را می‌توان به یک صندلی راکر کودک تبدیل کرد، همچنین به یک تخت و پشه بند کودک هم تبدیل می‌شود. این وسیله دارای یک قسمت برای قرار دادن اسباب بازی می‌باشد که دقیقا کار همان سبد اسباب بازی کودک را انجام می‌دهد.

.

نی‌ نی لای لای نوزاد از کجا بخریم؟

به طور کلی روش‌های زیادی برای خرید این وسیله وجود دارد که شما از طریق هر یک از این روش‌ها به راحتی می‌توانید نی نی لای‌لای مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. در واقع هیچ محدودیتی برای انتخاب روش خرید وجود ندارد. اگر بخواهیم تک تک این روش‌ها را به شما معرفی کنیم مستلزم صبر و حوصله زیادی است و شاید نیاز به یک مقاله جداگانه داشته باشد. از آنجایی که دو روش یعنی خرید حضوری و خرید اینترنتی بیشتر از سایر روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ادامه این دو روش را به صورت کامل به شما توضیح می‌دهیم.

◉ خرید نی نی لای‌لای از فروشگاه سیسمونی: در این روش شما باید حتما از منزل یا محل کار خود خارج شوید و به یک فروشگاه سیسمونی کودک مراجعه نمائید و از میان مدل‌های موجود یکی را انتخاب و خریداری نمائید. لازم به ذکر است که شما باید در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید، زیرا جنس فروخته شده به هیچ عنوان تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.

◉ خرید اینترنتی نی نی لای‌لای: در این روش مانند روش قبل نیازی به خروج از منزل و محل کار خود را ندارید و فقط کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید و به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کنید و از میان انبوهی از مدل‌ها نی‌ نی لای مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. در این روش هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت از محصول مورد نظر خود می‌توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

.

نکات مهم برای خرید نی‌ نی لای لای:

◉ مطابق با سن کودک خود انتخاب کنید: به طور کلی استفاده از نی‌ نی‌ لای‌ لای تا سن ۶ تا ۸ ماهگی برای نوزادان بی‌خطر است.پس از ۸ ماهگی، انتقال نوزاد به گهواره برقی توصیه می‌شود و در سن سه سال به بالا، بسیاری از والدین کودک را به تخت منتقل می‌کنند، اگرچه این ممکن است در بین کودکان متفاوت باشد. بسته به سن کودکتان نی‌ نی‌ لای‌ لای یا گهواره مورد نظر خود را انتخاب کنید.

◉ مطابقت با استانداردهای ایمنی را بررسی کنید: در واقع این مهمترین نکته برای خرید نی نی لای‌لای به حساب می‌آید. اطمینان حاصل کنید که طراحی و ساختار محصول مورد نظر شما با استانداردهای پذیرفته شده برای کودک و نوزاد مطابقت کامل را دارد. این موضوع را حتما به فروشنده گوش زد کنید. به عنوان مثال: RforRabbit، شرکتی که طیف گسترده ای از محصولات لوازم کودک را ارائه می دهد، دارای استانداردهای ایمنی کامل است. گهواره کودک آنها دارای گواهینامه EN می‌باشد که سخت ترین گواهینامه تعریف شده توسط استاندارد های اروپایی برای ایمنی نوزادان است.

◉ یک تشک گهواره‌ای محکم برای نوزاد انتخاب کنید: تشک داخل گهواره باید محکم و ثابت باشد و به خوبی درون نی نی لای‌لای قرار بگیرد و انتهای آن شل نباشد. به دنبال گهواره برقی باشید که دارای تکیه گاه قوی برای تشک باشد. زیرا این قسمت نقش مهمی در راحتی، آرامش و آسایش نوزاد شما دارد. هر چه این تشک محکم‌تر باشد، ایمنی کودک شما در این وسیله بیشتر می‌شود.

◉ گزینه چرخش خودکار: گهواره های کودک ممکن است با گذشت زمان مدرن شده باشند، اما یک ترفند وجود دارد که همه مادران می دانند که هرگز قدیمی نمی شوند: تاب خوردن! دانشمندان ثابت کرده اند که تاب خوردن آرام نوزادان (حرکت بانوج) روشی موثر برای کمک به خوابیدن آنها است. می‌توانید به دنبال نی نی لای‌لای باشید که به شما این امکان را بدهد تا کودک خود را با خیال راحت حرکت دهید. گهواره کودک چرخان خودکار RforRabbit دارای مکانیزم چرخش اتوماتیک و دستی است. تاب خودکار، که مانند گهواره کودک به سبک هندی طراحی شده است، می تواند دلخواه با یک مکانیسم روشن/خاموش ساده کنترل و زمان بندی شود.

◉ یک گهواره با چرخ قفل یا بدون چرخ تهیه کنید: خرید گهواره ای که دارای چرخ است می‌تواند برای خرید خیلی وسوسه انگیز باشد تا بتوانید به راحتی آن را جابه جا کنید. با این حال، گهواره چرخدار نوزاد به محض اینکه کودک شما ایستادن را یاد بگیرد می تواند خطرناک شود. اگر گهواره‌ای با چرخ می‌خواهید، مطمئن شوید که چرخ‌ها در صورت عدم استفاده قابلیت قفل شدن دارند و در سنین بالا خطری برای کودک شما به حساب نمی‌آیند.

◉ لالایی برای کمک به خواب نوزادان: مادران می دانند که لالایی یکی از موثرترین راه ها برای کمک به خواب نوزادان است. اما ممکن است مواردی وجود داشته باشد که نتوانید برای کودکتان آواز بخوانید. این روزها می‌توانید نی‌نی‌لای‌لای‌هایی را تهیه کنید که لالایی‌هایی در آن‌ها ذخیره شده است که می‌توانند در هر زمانی کودک شما را آرام کنند! RforRabbit Auto Swing Baby Cradle دارای ۱۸ آهنگ و ۶ صدای طبیعت است که می تواند برای کمک به خوابیدن کودک استفاده شود. هنگام خرید گهواره برای کودک خود، این ویژگی را بررسی کنید زیرا می‌تواند واقعا مفید باشد.

◉ از خرید گهواره‌های فاقد موقعیت‌دهنده خواب اجتناب کنید: برخی از گهواره‌ها دارای موقعیت‌دهنده‌های خواب هستند که برای نگه داشتن نوزاد در طول شب به پشت می‌خوابند. برای جلوگیری از خطر SIDS (سندرم مرگ ناگهانی نوزاد) خوابیدن به پشت توصیه می شود. با این حال، پوزیشن‌های دیگر خواب می توانند به خطرات خفگی تبدیل شوند. بهتر است از آنها دوری کنید و در طول شب یا زمان خواب به صورت دوره‌ای نوزاد خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در وضعیت مناسب می‌خوابد.

◉ گهواره با ارتفاع مناسب را انتخاب کنید: زمانی که کودک شما با خوشحالی در گهواره می خوابد و به نظر می رسد که برای مدتی یک خواب راحت را تجربه می‌کند، هرگز نمی‌توانید با اطمینان کامل کودک خود را در این وسیله رها کنید. نوزادان معمولاً زمانی که گرسنه هستند یا نیاز به تعویض پوشک دارند یا زمانی که دلتنگ مادرشان می‌شوند از خواب بیدار می‌شوند. پس شما باید گهواره‌ای را انتخاب کنید که ارتفاع مناسبی داشته باشد. تا در صورت بیدار شدن خطری کودک شما را تهدید نکند.

◉ از حمل و نقل و سهولت سفر اطمینان حاصل کنید: گهواره‌ای را که انتخاب می‌کنید باید به اندازه کافی انعطاف پذیر یا تاشو باشد تا در صورت نیاز حمل راحتی داشته باشد. ممکن است مجبور شوید در ماه های اولیه با کودک خود به مسافرت بروید و این امر باعث می شود تا به گهواره قابل حمل نیاز داشته باشید. به همین علت شما نیاز به مدل‌هایی دارید که قابلیت تاشو داشته باشند.

.

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از گهواره یا تخت نوزاد:

◉ شما باید از قرار دادن هر گونه لوازم تزئینی در نی‌ نی لای‌لای مانند ریسمان، کمان یا استیمر که ممکن است به کودک یا نوزاد شما هنگام خواب صدمه بزند خودداری کنید. نوزادان ذاتاً کنجکاو هستند و ممکن است در تلاش برای کشیدن یا بلعیدن این تزئینات به سلامت خودصدمه وارد کنند.

◉ به هیچ عنوان از بالش و اسباب بازی حتی اسباب بازی‌های نرم در گهواره برقی کودک خود استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث خفگی نوزاد شما شوند. اگر کودک شما عادت دارد درون گهواره برقی خود با اسباب‌بازی‌ها بازی می‌کند، آن‌ها را هنگام خواب بردارید.

◉ بررسی کنید که هیچ پیچ شکسته یا شل، لبه‌های تیز و قسمت خطرناکی که احساس می‌کنید برای کودک شما خطر به وجود می‌آورد در جایی از گهواره برقی یا تشک او وجود نداشته باشد.

◉ نی نی لای‌لای را دور از پنجره، سیم برق و پرده ها قرار دهید. زیرا کودک ممکن است آن‌ها را به دور گردن خود پیچیده و باعث خفه شدن یا آسیب رساندن به سلامت خود شود.

◉ در هنگام خرید گهواره برقی کودک برای کوچولوی دوست داشتنی خود نکات فوق را در نظر داشته باشید تا امنیت و راحتی او تضمین کنید. خواب و استراحت خوب برای رشد کلی کودکان ضروری است و گهواره یا نی نی لای‌لای مناسب کمک زیادی به این امر خواهد کرد.

.
منابع :
.https://kimik.ir

نی‌نی لای لای