پشه بند کودک

نوعی پارچه توری است که به وسیله چند پایه فلزی بر روی تخت خواب کودک و نوزاد قرار می گیرد که مانع ورود حشرات به داخل می شود همچنین از کودک و نوزاد در مقابل نیش حشرات محافظت می کند. انواع مختلفی دارند که در ادامه هر کدام را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

.

انواع مدل های پشه بند کودک و نوزاد:

◉ پشه بند کودک و نوزاد چتری: این پشه بند ها دقیقا مانند چتر طراحی شده اند. یعنی همانند چتر قابلیت باز و بسته شدن دارند.

◉ پشه بند نوزاد مدل baby world: این نوع پشه بند دارای درب، زیر انداز و زیپ می باشند. مناسب نوزادان ۰ تا ۳۶ ماهه هستند این نوع پشه بند برای مسافرت طراحی شده اند به راحتی می توان آن ها را باز و بسته نمود. فضای کمتری نسبت به پشه بند های دیگر اشغال می کنند‌.

◉ پشه بند موزیکال: این مدل دارای تسک و بالش می باشد و شما لازم نیست که هر جا می روید تشک و بالش با خود حمل کنید. قابلیت پخش موزیک ملایم دارد به گونه ای که با پخش موزیک کودک شما آرامش گرفته و خواب راحتی را تجربه می کند. برای کودکان از بدو تولد تا ۴ سالگی مناسب هستند. از دیگر ویژگی های این مدل باز و بسته شدن راحت و بی دردسر می باشد.

◉ پشه بند تشک دار: این نوع پشه بند دارای یک تشک و بالش نرم و راحت می باشد که برای کودک شما راحتی و آرامش را به همراه می اورد. شما در ابتدا کودک خود را خواب می کنید سپس توری را روی ان می کشید.

◉ پشه بند یک دو سه: این نوع از پشه بند مناسب سنین یک سال، دو سال، و سه سال می باشد به همین دلیل به این اسم نامگذاری شده است. قابل حمل هستند رویه آن ها به راحتی جدا شده و قابل شستشو هستند. شما می توانید در عرض چند ثانیه ان ها را باز و بسته کنید.

◉ پشه بند کلیپاسیف: جنس ان ها از پلی استر است و به راحتی جریان هوا را از خود عبور می دهند. لبه های آن کش دوزی شده و دارای قلاب هستند و شما می توانید آن را به راحتی بر روی انواع کالسکه، کری کات و تخت پارک نصب کنید. کلیپاسیف یک شرکت انگلیسی با نیم قرن تولید این محصولات می باشد.

.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید پشه بند کودک و نوزاد باید به آن ها توجه کنید:

◉ سن کودک: قبل از هر چیزی می بایست با توجه به سن کودک خود پشه بند تهیه نمایید، پشه بند ها در اندازه های مختلفی برای سنین مختلف ساخته می شوند. بهتر است پشه بند را طوری خریداری نمایید که حداقل برای چند سال قابل استفاده باشد.

◉ جنس پشه بند: هنگام خرید پشه بند به جنس توری و فنرهای آن توجه کنید. اگر جنس پشه بند به گونه ای طراحی شده باشد که هوا داخل آن گردش پیدا نکند، کودک شما در فصل های گرم سال خیس عرق خواهد شد. جنس پلی استر بهترین نوع توری می باشد که هوا به خوبی در آن جریان پیدا می کند. توجه داشته باشید فنر های آن از جنس ضد زنگ ساخته شده باشد که با مرور زمان پوسیده نشود.

◉ نوع آپشن: پشه بند ها با آپشن های متنوعی تولید می شوند. برای مثال برخی دارای تشک و بالش هستند، برخی از آن ها موزیکال و برخی دارای امکاناتی همچون نی نی لای می باشند که شما با توجه به نیاز خود می توانید پشه بندی با آپشن های مورد نیاز خریداری کنید.

◉ قیمت پشه بند: پشه بند ها با قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شوند. قیمت پشه بند ها با توجه به کیفیت جنس و نوع آپشن ها افزایش پیدا می کند. اگر قیمت برای شما مهم است به دنبال خرید پشه بند های ساده با جنس خوب بروید این پشه بندها به دلیل نداشتن آپشن قیمت پایین تری دارند.

◉ نوع درب و طریقه باز و بسته شدن: برخی از پشه بند ها دارای درب می باشند و شما فقط از این طریق می توانید کودک خود را درون آن قرار دهید. برخی مانند چتر باز شده و بر روی کودک قرار می گیرند، نمونه دیگری از ان ها را می توان بر روی کالسکه، و تخت نصب کرد پس به این موضوع هم دقت کنید.

◉ نحوه باز و بسته شدن درب: درب پشه بند های کودک به سه روش باز و بسته می شود نوع زیپی، چسبی و بنددار. که شما می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

◉ قابلیت تعویض و شستشو توری: برخی از پشه بند ها به گونه ای ساخته شده اند که توری آن ها به راحتی جدا می شود و می توان آن ها را تعویض و یا شستشو داد.

.
منابع :
.https://kimik.ir

پشه بند کودک