سرویس خواب نوزاد

اگر بخواهیم سرویس خواب نوزاد را به طور کلی به شما معرفی کنیم، شامل: دراور نوزادی، تخت نوزادی، کمد نوزادی، گهواره نوزادی، ست لحاف، تشک و بالش را نام برد. اما در این مقاله منظور ما از سرویس خواب همان وسایل مربوط به خواب نوزاد مثل: بالش، پتو و لحاف می‌باشد. البته بسته به سلیقه والدین ممکن است تعداد وسایل درون آن‌ها بیشتر هم باشد. اگر بخواهیم یک تعریف کلی تری از سرویس خواب داشته باشیم، به مجموعه‌ای از لحاف، تشک و بالش که به خواب بهتر نوزاد کمک می‌کند، سرویس خواب نوزاد گفته می‌شود.

.

انواع مدل‌های سرویس خواب‌نوازد:

◉ سرویس خواب ۳ تکه: این مدل ساده‌ترین نمونه سرویس خواب می‌باشد که دارای سه تکه یعنی بالش نوزادی، تشک نوزادی و لحاف نوزادی می‌باشد. اگر به دنبال خرید یک سرویس خواب ارزان و مقرون به صرفه هستید، مدل سه تکه بهترین گزینه است. در قسمت پایین تشک این مدل یک بند وجود دارد که با شل و سفت کردن بند می‌توانید آن را به حالت پهن یا جمع شده تبدیل کنید.

◉ سرویس خواب ۴ تکه: نمونه دیگری از سرویس خواب می‌باشد، که علاوه بر داشتن بالش نوزادی، پتو و تشک نوزادی دارای قنداق هم می‌باشد. قیمت این مدل نسبت به نمونه سه تکه مقداری گران‌تر است زیرا دارای قنداق نیز می‌باشد. اگر این محصول را خریداری کنید، دیگر نیازی به پیدا کردن قنداق ست سرویس خواب نخواهید بود. در برخی موارد اصلا شما موفق به پیدا کردن ست قنداق نخواهید بود.

◉ سرویس خواب ۵ تکه: یکی از ویژگی‌های قابل توجه این سرویس داشتن ملحفه کش‌دار است که این محصول را از سایر سرویس‌ها متفاوت می‌سازد. این ملحفه به علت کش‌دار بودن با هر مدل تخت نوزادی هماهنگ می‌شود. علاوه بر ملحفه دارای بالش و روبالشی، تشک و پتو می‌باشد. در واقع می‌توان گفت این مدل علاوه بر ۴ تکه بالا دارای ملحفه هم می‌باشد که شما را از خرید ملحفه معاف می‌کند.

◉ سرویس خواب ۷ تکه: اگر به دنبال خرید یک سرویس خواب تمام و کمال هستید، پیشنهاد می‌کنم، حتما نمونه ۷ تکه آن را خریداری کنید. این نمونه علاوه بر داشتن بالش، لحاف و تشک دارای ملحفه و رو‌بالشی نیز می‌باشد. تنها موردی که این این مدل را از نمونه‌های قبلی متمایز می‌کند روتختی است. همان طور که می‌دانید پیدا کردن یک روتختی که ست سرویس خواب شما باشد کار چندان ساده‌ای نیست.

◉ سرویس خواب ۹ تکه: اگر به دنبال یک سرویس خواب همه کاره هستید که کودک دلبندتان بیشترین میزان آرامش را داشته باشد، بدون شک این گزینه است. تنها نمونه‌ای که باعث می‌شود این مدل از نمونه‌های دیگر متمایز شود داشتن بالشتک‌هایی که از کودک شما در برابر برخورد با دیواره‌های سفت محافظت می‌کند. تنها نکته‌ای که این سرویس را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند، داشتن تعدادی کوسن عروسکی است که جلوه زیبایی به اتاق کودک شما می‌دهد.

.

مزایای استفاده از سرویس خواب:

◉ سرویس خواب یک مجموعه شیک و تر و تمیز است که باعث می‌شود شما به راحتی یک مجموعه ست شده برای خواب کودک خود خریداری کنید.

◉ این مجموعه در مقایسه با خرید این محصولات به صورت تکی قیمت ارزان‌تری دارند که باعث افزایش ارزش خرید این محصول می‌شود.

◉ همیشه یکی از مشکلاتی که خانواده‌ها با خرید سرویس خواب دارند، پیدا کردن تک تک محصولات به صورت ست شده است. این محصول شما را از ست کردن وسایل معاف می‌کند.

◉ بسیار نرم و لطیف می‌باشند و معمولا از جنس‌هایی دوخته می‌شوند که حساسیت ایجاد نمی‌کند و کودک شما خواب راحتی را تجربه می‌کند.

◉ شما با خرید این وسیله علاوه بر خرید سرویس خواب برای اتاق کودک خود یک وسیله تزئینی هم خریداری می‌کنید. زیرا خیلی از مدل‌ها دارای کوسن‌های زیبا و جذاب کودکانه هستند.

.

سرویس خواب نوزاد از کجا بخریم؟

به طور کلی روش‌های مختلفی برای خرید سرویس خواب وجود دارد که شما با توجه به سلیقه خود باید یکی از روش‌ها را انتخاب کنید. در واقع می‌توان گفت هیچ قاعده‌ای برای انتخاب روش خرید وجود ندارد و یک کار دلخواه است. در ادامه دو روش معروف را به شما معرفی می‌کنیم که بیشترین طرفدار را دارد.

◉ خرید حضوری: یکی از معروف‌ترین روش‌های خرید در کشور ایران است. در این روش شما باید از محل کار و منزل خود خارج شده و به نزدیک‌ترین فروشگاه لوازم سیسمونی نزدیک محل کار و زندگی خود مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. لازم به ذکر است در این روش امکان تعویض یا پس گرفتن محصول وجود ندارد پس در خرید خود نهایت دقت را داشته باشید.

◉ خرید اینترنتی: یکی از روش‌های جدید خرید که به تازگی در کشور ایران جا افتاده است. در این روش شما نیازی به خروج از محل کار و زندگی خود ندارید، می‌توانید با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی معتبر جنس مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. در این روش شما تا ۷ روز مهلت تست دارید، یعنی اگر از محصول مورد نظر رضایت نداشته باشید، می‌توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

.

نکات مهم هنگام خرید سرویس خواب نوزاد:

◉ عزیزان پیش از هر چیز حتما به قیمت سرویس خواب نوزاد توجه داشته باشید. چون این مقدار بودجه‌ی شماست که بیانگر انتخاب نوع کالای مدنظرتان می‌باشد. پس والدین عزیز قبل از خرید سرویس خواب برای فرزند دلبندتان حتما میزان بودجه‌ای که قرار است هزینه کنید را مورد توجه قرار دهید.

◉ مادر و پدر عزیز یک مورد دیگر که حتما باید به آن توجه داشته باشید، دقت در داشتن حفاظ می‌باشد. چون خدایی ناکرده اگر در طول شب شما خواب باشید، ممکن است فرزندتان غلت بخورد و به زمین بیفتد. پس حتما قبل از خرید به حفاظ داشتن سرویس خواب توجه کافی را داشته باشید.

◉ مورد بعدی دقت در جنس سرویس خواب نوزاد خواهد بود. جنس سرویس باید از چوب اصل و بادوام ساخته شده باشد. اگر هم انتخابتان مدل‌های فلزی می‌باشد، باید از میان برندهایی انتخاب شود که از مواد و متریال عالی و باکیفیت ساخته شده باشد.

◉ اگر سرویس انتخابی شما فقط دارای تشک، پتو و بالش است، باید به عدم حساسیت‌زا بودن محصول توجه کنید. چون پوست کودکان بسیار لطیف و حساس می‌باشد، باید در انتخاب سرویسی که قرار است در طول روز بر روی آن آرام بگیرد، دقت داشته باشید. پس عزیزان این مسئولیت خطیر بر عهده‌ی شما والدین می‌باشد که به سلامت پوست و موی فرزندتان توجه کنید.

◉ به رنگ سرویس خواب نوزاد هم توجه کنید. همانطور هم که در بالا گفته شد، رنگ سرویس را متناسب با جنسیت فرزندتان انتخاب نمایید. البته عزیزان انتخاب رنگ هم به سلیقه‌ی مادر و پدر بستگی دارد، زیرا قرار است این سرویس درون اتاق خواب فرزندتان قرار گیرد، پس رنگ ان باید متناسب با رنگ سایر وسایل اتاق خواب او باشد.

◉ چون معمولا کودکان تا سن خاصی به گاز گرفتن وسایل علاقه دارند، در نتیجه سرویس خواب نوزاد هم از این قاعده جدا نیست. پس مدلی را انتخاب کنید که جنس آن فاقد مواد شیمیایی باشد تا اگر فرزند عزیزتان این کار را انجام داد، خدایی ناکرده به بیماری دچار نشود.

◉ حتما هنگام خرید از محکم بودن اتصالات و دوام تمامی بست‌ها مطمئن شوید. بالاخره کودکتان قرار است تا سن خاصی در تخت خواب بخوابد یا حتی غلت بخورد. پس از دوام اتصالات اسوده خاطر باشید.

.

روش‌های نگهداری از سرویس خواب نوزاد:

◉ بعد از هربار خواب فرزندتان، حتما حفاظ آن را بالا بکشید، تا اینکه مبادا شما مراقب نباشید و کودکتان از تخت بالا برود.

◉ هیچ‌گاه ابزار تیز و برنده را به دست فرزندتان ندهید. چون باعث ایجاد خط و خش روی تخت خواب خواهد شد.

◉ در مکان‌هایی که دارای رطوبت و نم است، هیچ‌گاه تخت خواب را قرار ندهید چون باعث پوسیدگی سرویس خواب می‌شود.

◉ اگر مدل انتخابی شما فقط دارای پتو، تشک و بالش است، حتما هنگام شست و شوی انها به درجه حرارت آب و مواد شوینده توجه کنید، تا رنگ محصول از بین نرود و کدر نشود.

.
منابع :
.https://kimik.ir

سرویس خواب نوزاد