محافظ تخت کودک

کودکان سرمایه‌های زندگی والدین هستند و می‌توان گفت یکی از دلایل اصلی ازدواج و تشکیل خانواده، فرزند آوری می‌باشد. وظیفه‌ی اصلی هر پدر و مادری تامین آسایش و رفاه کودک عزیزشان می‌باشد، بنابراین برای رسیدن به این مقصود از هیچ کاری فروگذار نمی‌کنند. امروزه وقتی اعضای خانواده متوجه می‌شوند که فرزندی در راه دارند و به زودی به دنیا خواهد آمد، مقدمات آرامش او را با خرید وسایلی چون تخت خواب، کمد لباس، اسباب بازی، ماشین شارژی و… فراهم می‌کنند. بدیهی است که اگر کودک را به تنهایی بر روی تخت بخوابانید، احتمال غلت خوردن او وجود دارد؛ بنابراین باید از وسایلی چون محافظ تخت کودک بهره ببرید تا با خیال آسوده او را بر روی تختش بخوابانید.

به طور کلی کودکانی که در حال حاضر متولد می‌شوند، از شرایط رفاهی بهتری نسبت به نسل‌های گذشته برخوردار هستند. چون حتی برای غذا خوردن آنها هم صندلی‌هایی تحت عنوان صندلی غذاخوری کودک در بازار موجود است که برای خوردن غذا صندلی او دقیقا با میز ناهارخوری شما هم‌سطح خواهد شد و نیازی نسیت هنگام صرف غذا مدام نگران فرزندشان باشید. محافظ تخت کودک به شما عزیزان این امکان را خواهد داد که کودک را در تخت خودش بخوابانید و دیگر نگران غلت خوردن او نباشید، چون طراحی این بالش‌ها به نحوی است که کاملا نرم هستند و یا به لحاظ ارتفاعی بلند می‌باشند، یا از لحاظ عرضی. پس عملا کودک به هر جهت بیفتد، این محافظ‌ها از او نگهداری خواهند کرد.

احتمالا با خواندن این مقدمه‌ی کوتاه تا حد زیادی به اهمیت خرید این وسیله پی بردید. خصوصا اگر فرزندتان قرار است در چند ماه آینده متولد شود، خرید این محافظ بیش از پیش احساس خواهد شد. همکاران ما در این مطلب قصد دارند که به شما دوستان در خرید این محصول کاربردی کمک نمایند تا با آگاهی کامل وسایل سیسمونی فرزند دلبندتان را خریداری نمایید. همانطور که می‌دانید در حال حاضر فروشگاه‌های لوازم کودک انواع مختلفی از محافظ تخت‌ها را دارا می باشند که انتخاب یک مدل باکیفیت و ضد مواد حساسیت‌زا کار راحتی نخواهد بود. پس برای بالا بردن اطلاعات خود در این زمینه همراه ما باشید.

.

منظور از محافظ تخت‌کودک چیست؟

تخت در واقع وسیله ای است که کودکان و یا حتی بزرگسالان بر روی آن آرام می‌گیرند و استراحت می‌کنند. بسیاری از کودکان علاوه بر خوابیدن بر روی تخت، از این وسیله برای بازی کردن و به اصطلاح بپر بپر استفاده می‌کنند. وقتی کودک نوپا به تازگی می‌خواهد بر روی تخت خود بخوابد، مسلما باید در اطراف او یکسری وسایل ایمنی و مراقبتی وجود داشته تا خیال پدر و مادر از هر بابت راحت باشد. البته عزیزان فراموش نکنید که تخت کودک دارای نرده می‌باشد اما همین نرده‌ها ممکن است بعدا برای کودک خطرساز شوند.

می‌گویید چگونه، الان با یکدیگر بررسی می‌کنیم. کودکان به طور ذاتی علاقه‌ی زیادی به کشف وسایل جدید دارند، بنابراین وجود نرده‌های موجود در اطراف تخت باعث می‌شود که کودک حس کنجکاوی‌اش برانگیخته شود و سر و دست‌های خود را از لا به لای نرده‌ها عبور دهد، در نتیجه خدایی ناکرده سر و صورتش آسیب ببیند. به همین دلیل محافظ تخت کودک طراحی شده است تا با قرار گرفتن دور تا دور تخت، کودک را از خطرات احتمالی در امان نگاه دارد.

.

مزایای استفاده از محافظ تخت کودک:

◉ افزایش ایمنی کودک هنگام خوابیدن.

◉ والدین آسوده خاطر خواهند شد.

◉ از افتادن و غلت خوردن بچه به پایین جلوگیری می‌کند.

◉ از نوزاد چند ماهه تا کودک چند ساله می‌توانند از این وسیله بهره ببرند.

◉ سن اصلی استفاده از محافظ تخت کودک از کودک ۱۸ ماهه تا کودک پنج ساله می‌باشد.

◉ با قرار دادن محافظ بر روی تخت کودک، او یاد می‌گیرد که هنگام خوابیدن حرکت کمتری داشته باشد و خیلی غلت نخورد.

◉ قابلیت حمل و جا‌به‌جایی بسیار راحتی دارد.

◉ در خانه و یا حتی بیرون از خانه به راحتی می‌توان از آن استفاده نمود‌.

◉ عزیزان می‌توانید از این وسیله برای پدربزرگ و مادربزرگ‌هایتان هم استفاده کنید تا هنگام خوابیدن ایمنی داشته باشند.

◉ قیمت مناسب و مقرون به صرفه.

◉ قابلیت ست کردن با سایر وسایل سیسمونی.

◉ به طور کلی استرس جدایی فرزند از پدر و مادرش را بهبود می‌بخشد.

.

آشنایی بیشتر با انواع محافظ تخت کودک:

◉ مدل گاردی: همانطور که از نام این مدل مشخص است، مانند یک گارد محافظ در دو طرف تخت قرار می‌گیرد و از کودک شما محافظت خواهد کرد. اگر فرزند شما کوچک است، خرید مدل گاردی را به شما دوستان پیشنهاد می‌کنیم، چون به صورت سر تا سری است و کل نرده‌های تخت را پوشش می‌دهد.

◉ مدل ریلی: این مدل هم مانند مدل قبلی برای سنین کم مناسب می‌باشد و همانطور که از نامش برمی‌آید قابلیت کنار کشیدن را دارا خواهد بود، در نتیجه هر زمان که به آن نیازی نداشته باشید و در طول روز می‌توانید به راحتی آن را کنار بزنید. در عین حال مدل ریلی باعث زیبایی دکوراسیون اتاق کودک هم می‌شود.

◉ مدل بالشتی: شکل ظاهری مدل بالشتی دقیقا شبیه به کوسن مبل می‌باشد و حالت چهارگوش دارد. از این محافظ بیشتر برای کودکان ۲ سال به بالا استفاده خواهد شد. حتی برخی از مدل‌های بالشتی در بازار موجودند که شبیه به عروسک‌های زیبا طراحی شده‌اند تا کودک با آنها انس بگیرد و اگر در طول شب از خواب بیدار شد، نترسد و با وجود آنها آرام بگیرد‌.

.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید محافظ تخت کودک باید به آنها توجه نمود:

◉ اگر برای کودک نوپای خود قصد خرید محافظ تخت کودک را دارید، بهتر است که به دنبال خرید مدلی باشید که ۱۶ سانتی متر بالاتر از تشک کودک باشد تا او بتواند به آسانی از تخت پایین بیاید. مثلا توجه کنید که اگر عمق تشک دلبندتان ۲۰ سانتی متر است، طول محافظ باید ۳۶ سانتی متر باشد تا او به راحتی بالا و پایین بیاید.

◉ وقتی که محافظ را به تخت وصل می‌کنید، حتما از محکم بودن تمامی اتصالات و عدم وجود فاصله بین تخت و محافظ اطمینان حاصل کنید، چون در غیر این صورت سر و دست کودکتان در این فواصل گیر خواهد کرد.

◉ به طور کلی تمامی محافظ‌ها باید محکم و ایمن باشند تا بتوان نام محافظ را بر روی آنها قرار داد.

◉ باز و بسته کردن همه‌ی مدل‌های محافظ باید توسط والدین راحت باشد، اما به گونه‌ای نباشد که کودکان بتوانند آن را باز کنند.

◉ طول محافظ تخت کودک باید با طول تخت و تشک دقیقا در یک راستا باشد.

◉ اگر هدفتان از خرید محافظ این است که شبانه روز از آن بهره ببرید تا کودکتان از تخت به زمین نیفتد، باید مدلی را انتخاب کنید که عرض بیشتری دارد.

◉ حتما به داشتن گارانتی معتبر این محصول توجه کنید، چون به هرحال شاید شما قصد داشته باشید که از این محافظ‌ها برای تخت ۲ کودک استفاده کنید، پس محصول مورد نظرتان نباید خیلی زود خراب شود.

◉ سعی کنید مدلی را خریداری نمایید که قابلیت شست و شو داشته باشد؛ خصوصا خرید مدل‌های دارای روکش را به شما دوستان پیشنهاد می‌کنیم که شستن آن بسیار راحت خواهد بود.

◉ خوشبختانه تنوع این محصولات در بازار به حدی بالاست که در انتخاب نوع رنگ محافظ تخت کودک دستتان کاملا باز است و می‌توانید متناسب با رنگ دکوراسیون اتاق کودکتان یک رنگ خاص را خریداری کنید.

◉ مورد آخر هم توجه به قیمت محافظ تخت کودک می‌باشد. در حال حاضر قیمت ابن محصول از ارزان شروع می‌شود تا گران. ایت شما هستید که باید با توجه به بودجه و درآمد خودتان یک مدل خاص را انتخاب نمایید.

.
منابع :
.https://kimik.ir

محافظ تخت کودک