تاثیرات مثبت بازی‌های ویدیویی خوب بر روی کودکان

1- تغییر خلق و خوی و تقویت مهارت های اجتماعی:

بازی های ساده برای بازی و دسترسی آسان مانند Angry Birds ممکن است باعث افزایش روحیه ، افزایش آرامش و ایجاد احساسات مثبت مانند شادی شوند. تحریک بصری ارائه شده توسط بازی می تواند به دور کردن ذهن از کسالت و ناامیدی کمک کند. بازی های چند نفره ممکن است کودکان را از طریق تعامل اجتماعی به سمت ایجاد روابط مثبت سوق دهد.

.

2- افزایش خلاقیت:

یک مطالعه تحقیقاتی روانشناختی توسط دانشگاه ایالتی آیووا نشان داد که در برخی شرایط ، بازی های ویدئویی ممکن است به افزایش خلاقیت کمک کنند.

.

3- توسعه مهارت های حل مسئله:

تحقیقات نشان می دهد که بازی های استراتژیک و بازی های نقش آفرینی ممکن است به رشد و تقویت مهارت های حل مسئله در کودکان کمک کنند.

.

4- بهبود توجه و عملکرد حافظه:

مطالعات نشان می دهند که یک بازی ویدیویی با عملکرد هدفمند می تواند یکی از رویکردهایی باشد که به فرزند شما کمک می کند مهارت پردازش اطلاعات انتخابی را توسعه دهد. این مهارت برای استفاده از اطلاعات به بهترین روش برای حرکت در محیط های پیچیده و پویا بسیار مهم است.

.

5- آگاهی موقعیتی پیشرفته:

مشاهده شد که بازی های ویدیویی اکشن می توانند آگاهی موقعیتی یک بازیکن را بهبود بخشند. به دست آوردن آگاهی موقعیتی، برای درک و پیش بینی اطلاعات برای به حداقل رساندن خطاها و بهبود عملکرد کودک مهم است. “عملکرد مناسب و به موقع”.

.

6- تحریک یادگیری مهارتهای جدید:

به طور کلی برای انسانها توانایی یادگیری مهارتهای جدید جذاب است. مطالعات نشان می دهند که بازی های ویدیویی اکشن ممکن است از توانایی کودک در یادگیری وظایف و مهارت های جدید پشتیبانی کنند.

.

7- تقویت مهارت های دیداری :

تحقیقات نشان می دهد که تقویت مهارت دیداری یکی از مهارتهای شناختی لازم برای حرکت، درک فاصله و پیمایش مکانی است.

.

8- تقویت هماهنگی چشم و دست:

مهارت های دیدنی و هماهنگی سریع چشم و دست، ملزوماتی برای انجام چندین بازی اکشن سریع است. بازی های ویدئویی ممکن است در طولانی مدت به بهبود هماهنگی بین چشم‌ و دست کودک کمک کنند.

.

9- برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت منابع:

تحقیقات نشان می دهند که بازی های شبیه سازی می توانند به کودک کمک کنند تا از طریق مدیریت صحیح وقت و منابع ، مانند اسباب بازی ها و پول های جیب، کاملا سازمان یافته و با مدیریت عمل کند.

.

10 – افزایش آگاهی در مورد سلامتی:

بعضی بازی های ویدئویی می توانند مهارت های مراقبت از خود را تشویق کنند، که به نوبه خود می تواند منجر به بهتر شدن وضعیت جسمی و روحی کودک شود.

.
منابع :
.https://www.proomag.com

 تاثیرات مثبت بازی‌های ویدیویی خوب بر روی کودکان