نقش بازی‌های ویدئویی در زندگی کودکان

◉ این بازی‌ها می‌توانند به رشد مغز کودکان کمک کنند. گاهی با انجام برخی از بازی‌ها او مجبورخواهد شد تا روش‌های مختلف را برای پیشرفت جستجو کرده و در طول آن مذاکره، برنامه ریزی و آزمایش کند. بسیاری از بازی ها شامل برنامه ریزی و حل مشکلات است.

◉ محتوای برخی بازی های ویدئویی می‌تواند کودکان را به مطالعه و تحقیق تشویق کند. بازی‌هایی مانند عصر اسطوره شناسی، تمدن و عصر امپراتوری‌ها ممکن است علاقه کودک را به تاریخ جهان، جغرافیا، فرهنگ‌های باستانی و روابط بین المللی جلب کند. علاوه‌بر این، این بازی‌ها اغلب به کودکان امکان طراحی و تبادل نقشه یا سایر محتواهای سفارشی را می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند تا مهارت‌های خلاقانه و فنی را در حین سرگرمی کسب کنند.

◉ اکثر نوجوانان بازی‌های ویدئویی را به عنوان یک فعالیت اجتماعی می‌دانند نه یک فعالیت منفرد. اجازه دهید کودکان با هم معاشرت کنند.

◉ کودکان در مورد یادگیری حرکت‌های جدید از بازی‌های ویدیویی ورزشی و تمرین آنها لذت می‌برند. ب تحقیقات نشان داد که انجام بازی‌های ویدئویی ورزشی واقع بینانه منجر به افزایش زمان ورزش کردن در زندگی واقعی شده است.

◉ وقتی کودکان به صورت گروهی بازی‌هایی را انجام می‎‌دهند، بدون وابستگی به اینکه چه کسی مهارتهای خاصی را در آن بازی دارد، به نوبت پیش می‌روند و دنبالش می‌کنند. بازی‌های چند نفره آنلاین به نوجوانان فرصتی نادر برای شرکت و در برخی مواقع هدایت تیم‌ می‌دهد.

◉ تقریباً یک سوم کودکان مورد بررسی در یکی از تحقیقات انجام شده گفته‌اند که بازی را به دلیل این انجام می دهند زیرا دوست دارند نحوه بازی کردن را به دیگران آموزش دهند. آموزش دیگران باعث ایجاد صبر می‌شود.

◉ حتی گاهی در موارد بررسی شده، مشاهده شد که کودکان از بازی های آموزش موسیقی، نواختن را آموخته‌اند.

.
منابع :
.https://familysafe.ir

نقش بازی‌های ویدئویی در زندگی کودکان