حل مشکلات رفتاری بچه‌ها در مهد کودک

در حالی که برخی از دانش‌آموزان به سرعت در ساختار و محیط آموزشی کلاس‌های مهد کودک رشد می‌کنند، برخی در تلاش برای وفق یافتن با نیازهای رفتاری مدرسه هستند. اگر کودک شما پس از ورود به مهد کودک مشکلات رفتاری نشان می‌دهد، او تنها این‌گونه نیست. بسیاری از کودکان این انتقال به محیط آموزشی را چالش برانگیز می‌یابند و در نتیجه خارج از کلاس‌های مهد کودک بدرفتاری می‌کنند.
.

سخت‌گیری‌های نظامی

باوجود این‌که باید سعی کرد در خانه نیز از  یک برنامه منظم تبعیت کرد، اما نباید محیط بسیار منضبط و سخت گیرانه‌ای همانند محیط مهد کودک به وجود آورید. این مشکل سخت ناگهانی چالش‌هایی را برای مهدکودکی‌ها فراهم می‌کند. خو گرفتن با این واقعیت که خواسته‌های‌شان تاثیر کمی بر کارهایی که در طول روز انجام می‌دهند می‌گذارند، برای این دانش‌آموزان می‌تواند سخت باشد و این منجر به سرباز زدن آنها از پیروی از برنامه‌ها می‌شود به خصوص اگر این برنامه‌ها از آن‌ها بخواهد بازی را متوقف کنند و در فعالیت‌های آرام یادگیری شرکت کنند.
.

قدم به قدم

اگر کودک شما از توجه کامل شما استفاده می‌کند، شریک شدن توجه معلم مهد کودک با یک اتاق پر از کودک می‌تواند چالش برانگیز باشد. کودک شما ممکن دچار سوء رفتار شود تا بتواند توجه‌ها را به سمت خودش جلب کند. اگر شما متوجه شوید که رفتار فرزندتان به سمت جلب توجه کردن می‌رود و شما احساس می‌کنید که این رفتار نتیجه‌ی این واقعیت است که او دیگر پادشاه قلعه نیست، ممکن است بخواهید در خانه به او کمی بیشتر توجه کنید و این واقعیت را بگویید که معلم او مجبور است زمانش را بین بچه‌ها تقسیم کند.
.

نا امیدی

در حالی که درس‌های مهد کودک به نظر افراد بالغ آسان هستند، برای بچه‌های مهد کودک ممکن است آسان نباشند. بر اساس گزارش FamilyEducation، ناتوانی در یادگیری این درس‌ها منجر به ناامیدی در بعضی از دانش‌آموزان مهد کودک می‌شود. این دانش‌آموزان ممکن است با  بدرفتاری پاسخ بدهند. اگر کودک شما تلاش می‌کند این درس‌ها را یاد بگیرد، با او بنشینید و به آرامی با او کار کنید. این کار آن‌ها را کمتر دچار سوء رفتار در کلاس می‌کند.
.

اهمیت رفتار مهد کودک

بسیاری از والدین نگران هستند که سوء رفتار در مهد کودک منجر به مشکات تحصیلی در مراحل بعدی شود. در حالی که این تفکر منطقی است، کودکانی که در مهد کودک مشکلات رفتاری دارند معمولا یک سرنوشت ضعیف تحصیلی در انتظارشان است.
 بعضی از والدین آشکارا از مشکلات رفتاری بچه‌های خود شرمسار هستند. این تنها به تلاش‌های کودک آن‌ها بیشتر صدمه می‌زند. اگر دانش‌آموز شما به طور منظم در کلاس دچار  سوء رفتار است، با معلم او درباره‌ی رفتار او صحبت کنید و از او بپرسید چگونه می‌توانید به او کمک کنید. با این کار نه‌تنها اطلاعات مفیدی به دست می‌آورید، بلکه خواهید توانست به معلم کودک‌تان نشان دهید که شما والدینی نگران هستید که به آموزش کودک خود علاقمند است.

.
منابع :
.https://www.irangan.com

حل مشکلات رفتاری بچه‌ها در مهد کودک