کارهایی که باعث می‌شود فرزندمان در مهد کودک تمرکز داشته باشد

مهد کودک اولین مرکز آموزشی و رسمی است که کودک در آن قدم می‌گذارد. حتی اگر به پیش دبستانی هم می‌رفت کار زیادی از او خواسته نمی‌شد. معمولا از کودکان مهد کودک انتظار می‌رود که تا پایان سال بتوانند روخوانی کنند و جمع و تفریق ساده را انجام دهند. برای این‌که کودک شما به این مرحله برسد باید چگونگی گوش دادن و تمرکز بر روی حرف‌های مربی را بیاموزد. می‌توانید به او کمک کنید این مهارت را در خانه فرابگیرد و در کلاس درس از آن استفاده کند.
.

چگونه می‌توانم به کودکم کمک کنم که در مهد کودک روی کارهای درسی تمرکز داشته باشد

◉ اهمیت مهد کودک را گوشزد کنید. احتمالا کودک شما از فکر رفتن به مهد کودک به هیجان آمده و شاید هم مضطرب باشد. قبل از شروع سال تحصیلی درباره اهمیت کیف و لوازم تحریر با فرزند خود صحبت کنید. به او بگویید با دوستان جدید و چیزهای جدیدی که یاد می‌گیرد چقدر به او خوش خواهد گذشت. تاکید کنید حالا که می‌خواهد به مهد کودک برود هر روز کارهای مهمی دارد که باید به انجام برساند. گفتن این‌ها باعث ایجاد انگیزه در او می‌‌شود و به این شکل با تمرکز بیشتری در کلاس مهد کودک حاضر می‌شود.

◉ یک سری کار را به صورت روتین انجام دهید. ممکن است فرزند شما 5 یا 6 ساله باشد؛ اما برای یادگیری عادات صحیح مطالعه به هیچ وجه زود نیست. این کارها شامل این می‌شود که هر روز عصر وقتی را برای کودک خود اختصاص دهید و به او در انجام تکالیف کمک کنید. برخی از مربیان مهد کودک تکلیف خانه نمی‌دهند؛ اما شما می‌توانید مهارت‌های نوشتن، یادگرفتن اعداد و الفبا را با کودک خود کار کنید. این کار نباید لزوما زیاد طول بکشد. 10 تا 20 دقیقه کافی است.

◉ شرایط داخل کلاس را در خانه به وجود بیاورید. کودکان پنج ساله روی بیش‌تر کارها نمی‌توانند بیش از 30 دقیقه تمرکز کنند؛ اما باید یاد بگیرند چگونه بنشینند و بی سر وصدا تکلیف انجام دهند. کامل کردن جورچین، رنگ‌‌ آمیزی و نگاه کردن به کتاب‌ها از جمله فعالیت‌هایی هستند که به کودک کمک می‌کنند به محیط کلاس عادت کنند.

◉ از کودک خود بخواهید برخی از کارهای ساده‌ی خانه را انجام دهد. این کار به او می‌فهماند که می‌تواند کاری را شروع کند و در مدت کوتاهی به اتمام برساند. از او بخواهید جوراب‌ها را مرتب کند، ورودی خانه را جارو کند و مایع شکر و تخم مرغ را روی کیک بمالد. وقتی کاری را به اتمام رساند از او تعریف کنید. این‌ به او کمک می کند جدی‌تر کار کند و به دستاوردهای خود افتخار کند.

◉ با مربی فرزند خود در ارتباط باشید تا بتوانید بهتر به او کمک کنید. برنامه‌ی کلاسی و اهداف رفتاری هر کلاس را از معلم و یا خود مهد کودک جویا شوید تا بتوانید در خانه آن را تقویت و تشویق کنید. اگر مخالفتی با سیاست‌ها و روش‌ کار مربی دارید، جلوی فرزند خود درباره‌ی مربی او صحبت منفی نکنید. این کار باعث سردرگم شدن فرزند شما می‌شود و ممکن است در مورد پیام‌های متفاوتی که در خانه و مدرسه می‌گیرد دچار تعارض شود.

.
منابع :
.https://www.irangan.com

کارهایی که باعث می‌شود فرزندمان در مهد کودک تمرکز داشته باشد