زیورآلات مناسب کودکان، چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مهمترین نوع زیورآلات که برای کودکان زیر 4 سال مفید واقع شده است، زیورآلات نقره و طلا است: زیرا میزان ایجاد حساسیت از جانب این دو فلز نسبت به دیگر فلزات کمتر می باشد. از این رو توصیه میگردد جهت خرید انواع زیورآلات برای کودکان خود، نوع طلا یا نقره ی آن را خریداری کنید. همچنین لازم است بدانید جهت خرید زیورآلات نقره و طلا برای کودک خود، باید چند نکته ی مهم را در نظر بگیرید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، چند نکته ی مهم هنگام خرید زیورآلات کودک، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:

.

چند نکته مهم که هنگام خرید زیورآلات کودک باید به آن توجه کرد!

هنگامی که برای کودک خود، زیورآلاتی مانند گردنبند یا دستبند تهیه می نمائید، ممکن است هنگام بازی کردن کودک دچار کشیدگی و پارگی کند. البته جای تعجب نیست: زیرا کودک، همه وسایل اطراف خود را نوعی اسباب بازی می بیند. هنگامی که اقدام به خرید هریک از زیورآلات نقره یا طلا برای کودک خود می نمائید، چند نکته ی مهم را در نظر بگیرید:

1) نکته ی اول: اندازه ی زیورآلات نقره و طلایی که اقدام به خرید آن برای کودک خود می نمائید، باید سایز بزرگ باشد( از سایز مناسب کودک، کمی بزرگتر باشد).

2) نکته دوم: همچنین به دلیل اینکه کودک خردسال همه چیز را داخل دهان خود میبرد، زیورآلاتی برای او تهیه نمائید که علاوه بر سنگین وزن بودن، هیچگونه اجزای ریزی نداشته باشد.

3) نکته سوم: بهتر است برای خرید زیورآلات قفل دار همچون دستبند، گوشواره و گردنبند ، نوعی از آن را انتخاب نمائید که قفل اهرمی داشته باشد: زیرا قفل های اهرمی از مقاومت و استحکام بالاتری برخوردار بوده و ب راحتی توسط کودک باز نمی گردد.

4) نکته ی چهارم: از زیورآلاتی برای کودک خود خریداری کنید که لبه های تیزی نداشته باشد: در غیر این صورت با برخورد آن ها در هر قسمت از بدن کودک ، ممکن است پوست او دچار خراشیدگی و زخم شود.

.

نکات مهم قبل از خرید طلای کودک و نوزاد

همانطور که در قسمت قبل گفتیم، یکی از مهم‌ترین چیز‌ها برای خرید طلای کودک، آگاهیِ قبل از خرید است به همین دلیل می‌خواهیم به توضیح چند نکته مهم در این باره بپردازیم.

.

۱- توجه به سن و سال کودک

شما برای خرید هر هدیه‌ای، نیاز دارید که سن و سال شخصی که می‌خواهید به او هدیه بدهید را بدانید. حالا این موضوع در رابطه با طلای بچگانه از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر کودک مورد نظر شما، زیر ۵ سال است باید از خرید زیورآلاتی مثل انگشتر یا پلاک گردن به کلی بپرهیزید. چرا که این کودکان، نمی‌توانند به خوبی از زیورآلات محافظت کنند و علاوه بر آن، ممکن است دور از چشم والدین، آن‌ها را ببلعند و مشکلاتی مثل خفگی رخ دهد. خرید طلا برای کودکان بالای ۵ سال، کار راحت‌تری است چرا که آن‌ها در این سن، دیگر می‌توانند بد و خوب را تشخیص دهند. شما می‌توانید انواع زیورآلات مثل گردنبند، گوشواره، انگشتر و دستبند را برای آن‌ها تهیه کنید.

.

۲- توجه به ساختار طلا و نوع بسته شدن آن

توجه داشته باشید، طلایی که انتخاب می‌کنید، به هیچ وجه نباید ساختار پیچیده‌ای داشته باشد، به تعبیری بهتر است از طلاهای ساده، سبک و کم‌کار استفاده کنید. یکی دیگر از نکات، قفل طلایی است که آن را انتخاب می‌کنید. قبل از هرچیزی اطمینان حاصل کنید که قفل دستبند یا گوشواره استحکام بالایی داشته باشد چراکه بعضی از بچه‌ها بیش‌فعال هستند و در این شرایط، دستبند و گوشواره بچگانه خیلی راحت باز می‌شود. بهتر است اگر قصد خرید گوشواره بچگانه را دارید، به سمت کارهایی بروید که قفل اهرمی یا عصایی دارند زیرا استحکام این قفل‌ها بیشتر بوده و پیچیدگی بیشتری دارند. نحوه باز و بسته شدن قفل و استحکامِ آن، در خرید طلای کودک از طلای نوزادی مهم‌تر است.

.

۳- استفاده از طلای سنگین ممنوع!

طبیعتا قصد شما از خرید طلای نوزاد سرمایه‌گذاری نیست. پس بهتر است طلاهای سنگین را فراموش کرده و توجه به وزن طلا را یکی از مهم‌ترین نکات در نظر بگیرید. سنگین بودن طلای بچگانه، کودکان را از هرچه زیورآلات است بیزار می‌کند. خصوصا اگر زنجیر یا گردنبند باشد. زنجیر طلای بچگانه، اگر سنگین باشد، کودک یا نوزاد را به تقلا برای خلاص شدن از زنجیر وا می‌دارد و ممکن است باعث پاره شدن، خرابی و گم شدنِ زنجیر شود. یکی دیگر از دلایلی که می‌گوییم برای کودکانتان طلای سنگین نخرید، افرادِ سودجو هستند. اگر طلای فرزند شما خیلی در چشم باشد یا وزنِ زیادی داشته باشد، ممکن است او را همواره در معرض خطر دزدی قرار دهد.

.

۴- طلای توخالی را فراموش کنید!

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید طلای کودک و نوزاد باید به آن توجه کنید، توخالی نبودنِ طلا است. کودکان تمایل زیادی به بازی کردن با قطعات طلا دارند و به تعبیری آن‌ها را به چشم اسباب‌بازی می‌بینند پس اگر طلاهای توخالی را برای خرید انتخاب کنید، کودک به راحتی می‌تواند آن‌ها را بشکند و خراب کند. خصوصا در سنی که بچه‌ها تازه دندان در می‌آورند، به هیچ وجه نباید دستبندها و گردنبندهای توخالی را برای آن‌ها بخرید. چون با یک گازِ محکم، به راحتی می‌توانند آن را خراب کنند.

.

۵- طلاهای کم‌خطر را انتخاب کنید

فراموش نکنید که کودکان و به خصوص نوزادان، پوست بسیار حساسی دارند پس به هیچ عنوان نباید از زیورآلاتی که پوست دست را زخم می‌کنند یا قطعات پرخطر و تیز دارند استفاده کنید. مثلا اگر قصد خرید گوشواره طلا بچگانه را دارید، از انتخاب گوشواره‌های میخی بپرهیزید چراکه نوک تیز گوشواره‌ها، ممکن است پوست لطیف کودک شما را آزار دهد. برای خرید پلاک گردن، دستبند، النگو و انگشتر هم بهتر است مواردی را انتخاب کنید که لبه‌ی تیزی نداشته باشند.

.

۶- انتخاب زیورآلاتی که قابلیت تغییر اندازه دارند

از آنجایی که کودکان و به خصوص نوزادان خیلی سریع رشد می‌کنند. بهتر است به سراغ زیورآلاتی بروید که قابلیت تغییر اندازه دارند. مثلا اگر قصد خرید گردنبند طلای کودک را دارید، زنجیری را انتخاب کنید که بتوانید اندازه آن را در مواقع لازم تغییر دهید. اگر النگو را برای خرید انتخاب کرده باشید، طبیعتا نمی‌توانید سایز آن را تغییر دهید و ممکن است با رشد بیشترِ کودک، تنها راهِ درآوردنِ النگو از دستِ بچه، شکستنِ آن باشد. با رعایت این نکته‌ی مهم، می‌توانید از خطرات احتمالی جلوگیری کرده و خریدِ ماندگارتری داشته باشید.

.

خرید طلای نوزاد دختر

حالا که با نکات قبل از خرید به خوبی آشنا شدید، بهتر است روی جنسیت نوزاد توجه کنید. معمولا خرید طلای نوزاد برای دختران خیلی راحت‌تر است چراکه تنوع بیشتری دارد. از گوشواره و زنجیر گرفته تا پلاک و یا حتی انگشتر. همه‌ی این چیزها یک انتخاب مناسب برای نوزادان و کودکانِ دختر هستند. علاوه بر آن، مدل‌های دخترانه، طراحی زیباتر و پرکارتری دارند و شاهد تنوع بیشتری در طراحی آن‌ها هستیم. مثلا طلاهای فانتزی یا رنگی که توجه دختران را بیشتر به خود جلب می‌‌کند می‌تواند انتخاب مناسبی برای خرید طلای کودک باشد.

.

خرید طلای نوزاد پسر

برای نوزادان پسر، مسئله کمی فرق می‌کند. اینجا دیگر خبری از انتخاب‌های مختلف و تنوع نیست. مثلا شما برای یک نوزاد پسر نمی‌توانید گوشواره و انگشتر بخرید به همین دلیل اکثر خریدهای طلای پسرانه شامل پلاک گردن، زنجیر و دستبند است. انتخاب رنگ طلا نیز به سلیقه شما بستگی دارد اما معمولا برای پسرها از طلای سفید یا زرد استفاده می‌کنند و رزگلد محبوبیت چندانی ندارد. اگر قصد خرید زنجیر را دارید، بهتر است کمی آن را ضخیم‌تر انتخاب کنید تا در سنین بالاتر هم قابل استفاده باشد.