مراقبت از کودک در مقابل نور خورشید و حشرات

توصیه‌ی کلی ما این است که از کرم‌ها یا اسپری‌های دورکننده‌ی حشرات و همچنین کرم‌های ضد آفتاب، برای کودکان زیر 6 ماه استفاده نکنید. پس اگر واقعا یه فسقلی زیر 6 ماه را به کمپ می‌برید باید از راه‌های دیگه‌ای مثل پوشیدن لباس خوب استفاده کنید. نکته‌های پایین هم مثل همیشه خیلی مهم هستند:
◉ بیشتر قسمت‌های بدن را بپوشانید: مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها توصیه کرده است که از دورکننده‌های حشرات برای کودکان زیر دو ماه به هیچ عنوان استفاده نکنید؛ گروه همکاران محیط زیستی هم می‌گویند که بهتر است تا 6 ماهگی این کار را انجام ندهید. پس بهترین کار این است که بدن کودک عریان نباشد و بیشتر قسمت‌های بدن او را بپوشانید. شلوارشان را داخل جوراب ببرید، پیراهن آستین بلند بپوشانید و کلاه را فراموش نکنید. همچنین روش‌های دیگه‌ای مثل پوشیدن توری محافظ، درست کردن جایی که سایه باشد و یا روشن کردن شمع سنبل هندی در اطراف کمپ را هم انجام دهید.
◉ به دنبال سایه باشید: سازمان مدیریت دارویی توصیه کرده است که برای کودکان زیر 6 ماه، قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب حتما با دکتر مشورت نمایید. اولین کاری که برای محافظت در برابر آفتاب باید انجام دهید این است که به دنبال سایه باشید. حتما جایی که اتراق کرده‌اید و یا زمین بازی را طوری انتخاب کنید که از نور مستقیم خورشید دور باشد. از چتر برای تولید سایه استفاده کنید. اگر پس از مشورت با دکتر تصمیم گرفتید کرم ضد آفتاب بزنید، آن را به مقدار خیلی کم بر روی قسمت دیگری از بدن استفاده کنید تا از حساسیت نداشتن کودک‌تان مطمئن شوید.

.
منابع :
.https://www.smarttiz.com

مراقبت از کودک در مقابل نور خورشید و حشرات