۱۰ دانستنی مهم که سفر هوایی با فرزندتان را ساده می‌کند

گاهی پرواز با کودکان و نوجوانان آنقدر سخت می‌شود که بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند تعطیلات را به بازی‌های بی‌پایان با آن‌ها بپردازند، به جای اینکه به سفر رفته و همراهشان خاطرات تازه‌ای رقم بزنند.
مسئله این است که حتی آن‌ها که کودکی ندارند هم هنگام پرواز با والدینی که رفتار درستی با کودکان ندارند، از کردار آن‌ها گله‌مند خواهند بود. پس چه بهتر که در سفر با تور نوروز 97  چند نکته مهم در مورد پرواز با کودکان و روش درست رفتار با آنها را حین سوار شدن با هواپیما یاد بگیریم.
اما قبل از هر چیز باید بدانید که احترام و صبر دو نکته کلیدی هنگام سفر با کودکان محسوب می‌شود. شما راه برگشتی ندارید و باید صبورانه راه حلی مسالمت آمیز برای مشکلات بیابید!

.

۱- آمادگی و برنامه‌ریزی قبل از پرواز

۹۹ درصد از مواقعی که کودکان شما در هنگام پروازهای میان یا بلندمدت بهانه گیر می‌شود، سه علت دارد: یا خسته شده، یا حوصله‌اش سر رفته و یا اینکه گشنه است. پس درون کیف خود خوراکی داشته باشید، بازی‌های ساده دو نفره همراه بیاورید تا سرگرمشان کنید و اسباب بازی دوست داشتنی‌اش را نیز فراموش نکنید.

.

۲- برقراری ارتباط

قبل، هنگام و بعد از نشستن هواپیما با کودکان خود صحبت کنید و از جذابیت‌های دور و اطراف برایشان بگویید. از صندلی‌ها، کارکرد خدمه، سفر و هر چه که فکر می‌کنید. بسته به سن و سال کودکان حتی می‌توانید از مشکلات نیز بگویید تا هنگام سفر آگاهی او را نیز افزایش دهید. این ارتباط و صحبت ذهن او را آنقدر مشغول نگه می‌دارد تا در هنگام سفر بهانه‌گیری کم‌تری کند.

.

۳- آموزش سفر با هواپیما از کودکی

بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که دیر به پرواز برسید! نه تنها وقتی بچه همراه دارید با مشکلات عدیده مواجه خواهید شد، نمونه‌ای افتضاح برای کودکان خود خواهید بود. سعی کنید از این موقعیت استفاده کرده و نحوه درست سفر را به کودکان خود بیاموزید و با توجه به حرکت زودتر به فرودگاه، با آرامش مراحل را پیش ببرید.

.

۴- حواس کودکان را از ترس پرواز دور نگه دارید

ترس از پرواز امری طبیعی است و بهترین راه برای اینکه این ترس را از کودکان دور نگه دارید، این است که به کلی حواس آن‌ها را پرواز پرت کنید. اگر تا زمان بلند شدن این کار را به خوبی انجام دهید، بعد از آن کار ساده‌تری در پیش خواهید داشت.

.

۵- تخت بچه

اگر فرزند خردسال زیر یک سال همراه دارید، بد نیست قبل از پرواز یک تخت بچه تقاضا کنید. این یکی از خدمات پرواز محسوب می‌شود.

.

۶- بستن چمدان همراه با کودک

زمانی که قصد سفر دارید بهتر است مراحل چمدان بستن و برنامه ریزی را همراه با کودکان خود انجام دهید. این کار ذهن آن‌ها را برای سفر آماده می‌کند و اشتیاقشان باعث می‌شود در زمان پرواز مشکل کم‌تری داشته باشید.

.

۷- اسباب‌بازی‌هایی سورپرایزی

در مورد اسباب‌بازی‌ها و بازی‌ها گفتیم اما یک نکته بسیار مهم این است که یک اسباب بازی هر چند ارزان اما جدید در کیف خود داشته باشید که فرزندتان از آن بی‌خبر است. آن را برای مواقعی نگه دارید که دیگر چاره‌ای جز رو کردنش ندارید و به عنوان برگ برنده از کیف در آورده و با هیجان زده کردنش وی را از ناراحتی یا بهانه‌گیری بیرون آورید.

.

۸- با او در هواپیما قدم بزنید

وقتی دلبندتان شروع به بهانه‌گیری کرد و احساس کردید که دیگران از رفتارش آزار می‌بینند، کمی قدم زدن در هواپیما و مراوده با خدمه بهترین راه برای تغییر جو وی است.

.

۹- سرگرمی‌های تعاملی

بسته به دلبستگی‌‌های فرزندتان یک دفتر نقاشی یا چیزی شبیه به آن داشته باشید. این نوع کارهایی که به تمرکز احتیاج دارند، زمان را همچون برق از کودکان می‌دزدند و برای مدت‌ها آن‌ها را مشغول نگه می‌دارند.

.

۱۰- درخواست کمک

فراموش نکنید که خدمه پرواز در امور مختلف مسافرین کاملا حرفه‌ای هستند و تحصیلشان در این زمینه بوده است. پس اگر زمانی مستاصل شدید، حتما از آن‌ها کمک بخواهید تا شما را راهنمایی یا کمک کنند. فراموش نکنید که در بیشتر مواقع آن‌ها نیز از سر و کله زدن با کودکان لذت می‌برند!

.

۱۱- ماراتن کارتن‌ها

پروازهای بلند مدت سخت‌ترین نوع پرواز با کودکان محسوب می‌شود. اما راه حل ساده‌ای برای شما داریم. از چند روز قبل یک کارتن یا فیلم چند قسمتی همچون هری پاتر انتخاب کنید و برای او بگویید که در زمان پرواز قرار است همه‌ی آن را یک جا ببینید. ایجاد هیجان برای دیدن ماراتن چند قسمتی یک فیلم باعث می‌شود بتوانید او را برای ساعت‌ها در پرواز مشغول نگه دارید.

.

۱۲- موبایل‌هایی مملو از بازی

فراموش نکنید که هنگام پرواز اینترنت نخواهید داشت (در اکثر مواقع)، پس از قبل چندین بازی بر روی گوشی خود بریزید تا بتوانید برای مدتی آن‌ها را مشغول نگه دارید. بازی‌ها آن‌ها را خسته می‌کنند و بعد به راحتی می‌توان آن‌ها را برای خواب آماده کرد.

.

۱۳- صندلی‌های میانی را برای اولین پرواز انتخاب کنید

مهم است که اگر فرزند شما قبلا پروازی نداشته و از برخوردش آگاه نیستید، صندلی‌های میانی را برای وی انتخاب کنید . اگر کنار پنجره باشد ممکن است با دیدن لحظه برخواستن ترس بیشتری در دلش ایجاد شود.

.

۱۴- گوش‌هایی که آمادگی پرواز ندارند

بسیاری از ما با کودکانی که در زمان نشستن هواپیما در حال فریاد کشیدن وقت صحبت مواجه شده‌ایم. کودکان به طور طبیعی قابلیت تطبیق سریع با فشار حاصله از پرواز را ندارند و به همین خاطر گوش‌هایشان عموما بیش از بزرگسالان می‌گیرد. اگر آن‌ها خیلی خردسال باشند شیر دادن کمک شایانی به آن‌ها می‌کند و اگر کمی بزرگ‌ترند، کمک کنید تا انگشتشان را بمکند. این کار کمک شایانی به رفع این مشکل خواهد کرد.

.

۱۵- فرزندانتان را به آغوش بکشید

مهربانی بیش از اندازه را در دستور کار خود قرار دهید! قبل از پرواز، حین پرواز و موقع زمین نشستن، همانطور که با او حرف می‌زنید با لبخند او را در آغوش بکشید. این کار باعث آرامش فرزنداتان می‌شود و او نیز با رفتاری مناسب در حین پرواز و ایجاد مشکلات کم‌تر شما را همراهی خواهد کرد. احساس امنیت مهم‌ترین چیزی است که شما باید به او منتقل نمایید.

.
منابع :
.https://mstiran.com

۱۰ دانستنی مهم که سفر هوایی با فرزندتان را ساده می‌کند