آموزش جا دادن بهینه وسایل اثاث‌کشی در خاور

بعد از اتمام بسته‌بندی وسایل منزل و دسته‌بندی همه آنها و پس از خبر کردن وسیله حمل و نقل برای اثاث‌کشی به این نکته دقت کنید که اگر چیدمان درستی در خاور انجام ندهید علاوه بر آسیب زدن به وسایل منزلتان شاید مجبور شوید دو بار هزینه حمل و نقل بپردازید که قطعا کار مقرون به صرفه‌ای نیست. چیدمان صحیح وسایل اثاث‌کشی در ماشین حمل بار برای یک اسباب کشی بی دردسر نیازمند دانستن ترفندهایی است که ما در ادامه با آموزش جا دادن بهینه وسایل اثاث‌کشی در خاور با شما همراه خواهیم بود.

.

تماس با یک شرکت معتبر حمل بار

در روز اسباب‌کشی با یک شرکت معتبر حمل بار تماس بگیرید و یک ماشین درخواست کنید. برای تسهیل روند اسباب‌کشی قبل از رسیدن ماشین حمل بار بهتر است لیستی برای ترتیب چیدن لوازم و اثاثیه تهیه کنید و آنها را به ترتیب لیستی که تهیه کرده‌اید کنار هم قرار دهید تا حمل وسایل برای کارگرها راحت‎تر شده و اسباب‌کشی با سرعت بیشتری انجام شود.

به این نکته توجه کنید که هر چه تعداد کارتن‌ها بیشتر و بزرگتر باشند بارگیری و جابجایی راحت‌تر و سریعتر انجام شده و خسارت کمتری به وسایل منزل شما وارد می‌شود. سعی کنید از کارتن‌های سالم و محکم استفاده کنید زیرا کارتن‌های فرسوده به دلیل احتمال پارگی باعث وارد شدن خسارت به شما خواهد شد. علاوه بر این برای تسریع بارگیری کارتن‌ها را سر راه رفت و آمد کارگرها قرار ندهید و کاملا راه را برای رفت و آمد باز کنید مخصوصا که اول باید لوازم بزرگ و سنگین را جابجا کنید.

.

بارگیری وسایل سنگین منزل

برای حمل وسایلی مانند یخچال ، ماشین لباسشویی ، اجاق گاز و … شما به دو یا چند کارگر نیاز خواهید داشت که قبلا باید آنها را خبر کنید. برای جا دادن بهینه وسایل اثاث‌کشی در خاور دقت کنید که لوازم سنگین باید در انتهای ماشین قرار بگیرند و به گونه ای چیده شوند که وزن آنها بطور مساوی در انتهای خاور پخش شود. در صورتی که به این مسئله توجه نکنید کارگرها با حمل کارتن‌های سبک در ابتدا قسمت انتهای خاور را اشغال کرده و چه بسا پس از پر شدن خاور با کارتن‌ها جایی برای وسایل بزرگتر منزل باقی نماند!

.

بارگیری وسایل بلند و دراز

پس از اینکه وسایل بزرگ منزل در انتهای خاور چیده شد. لوازم بلند و دراز مانند تخت‌ها و فرش‌های لوله شده و مبلمان را در دو طرف ماشین در کنار دیواره‌ها قرار دهید تا جا برای کارتن‌های کوچکتر باز شود.

.

بارگیری کارتن های سنگین

برای جا دادن بهینه وسایل اثاث‌کشی در خاور باید کارتن‌ها را روی مبلمان قرار دهید به این ترتیب فضایی در زیر آنها برای جعبه‌های کوچکتر و کارتن‌های حاوی وسایل شکستنی باز می‌شود. در این مرحله کارتن‌های بزرگی را بارگیری کنید که حاوی وسایل شکستنی نیستند.

.

بارگیری کارتن‌های سبک‌تر

برای جا دادن بهینه وسایل اثاث‌کشی در خاور کارتن‌های سبک را روی کارتن‌های سنگین قرار دهید. اگر خاور مسقف بود کارتن‌های سبک را تا نزدیک سقف روی هم بگذارید و فواصل بین کارتن‌ها را با چیزهای نرم مانند تشک و لباس‌های کهنه پر کنید تا هنگام حرکت ماشین کارتن‌ها پایین نریزند.

.

بارگیری وسایل شکستنی

نکته مهمی که روز اسباب‌کشی باید به آن دقت کنید این است که وسایل شکستنی را سر راه رفت و آمد کارگرها قرار ندهید و برای جا دادن بهینه وسایل اثاث‌کشی در خاور آنها را در آخرین مرحله به کامیون منتقل کنید.

برای آسیب ندیدن این وسایل حین اسباب‌کشی بهترین مکان قرار دادن آنها زیر صندلی‌ها و میزها در کف کامیون است تا احتمال افتادن کارتن و شکستن لوازم آن به صفر برسد و حتما یادتان باشد که بر روی کارتن حاوی این لوازم برچسب شکستنی بزنید تا کارگرها در بارگیری و تخلیه آنها دقت بیشتری به خرج بدهند و آنها را با کارتن‌های دیگر اشتباه نگیرند.

در انتهای بارگیری برای جا دادن بهینه وسایل اثاث کشی در خاور تمام گوشه‌های خالی، زیر مبل‌ها یا روی آنها را با وسایل باقی مانده مثل ساک و کیف‌هایی که حاوی لباس‌ها و وسایل شخصی است پر کنید. مناطق خالی کامیون جای مناسبی برای وسایلی مانند جالباسی ، کفش‌ها ، جعبه ابزار است که در حین اسباب‌کشی آسیبی نمی‌بینند.

.

جا دادن بهینه وسایل اثاث‌کشی در خاور دارای مزایای متعددی است که عبارتند از:

◉ جا دادن بهینه وسایل اثاث‌کشی در خاور بر کاهش تعداد رفت و آمد و در نتیجه هزینه باربری تاثیر مستقیم دارد.

◉ جا دادن بهینه وسایل اثاث‌کشی در خاور یا هر نوع ماشین حمل بار دیگر ، احتمال آسیب دیدن لوازم را به حداقل می رساند.

◉ جا دادن بهینه وسایل اثاث‌کشی در خاور سرعت تخلیه بار در مقصد را هم افزایش می‌دهد.

.
منابع :
.https://www.pelak.com

آموزش جا دادن بهینه وسایل اثاث‌کشی در خاور