بهترین روش نگهداری و شستشوی پوشاک بچگانه

لباس های نوزادان وکودکان نیاز به نگهداری و شست و شو دارند. در صورت آگاهی والدین از بهترین تکنیک های شستشوی پوشاک بچگانه عمر مفید لباس های کودک افزایش می یابد و امکان رنگ رفتگی و از بین رفتن الیاف لباس به حداقل می رسد. به همین دلیل در این مقاله فروشگاه تولیدی پوشاک بچگانه آلدی قصد دارد شما را به جدیدترین روش های برای شستن لباس کودکان آشنا کند.
.

دلیل اهمیت مراقبت از پوشاک بچگانه :

نگهداری از لباس بچگانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تماس مستقیم پوشاک با پوست حساس نوزاد این الزام را ایجاد می کند تا از لباس های تمیز، فاقد آلودگی و نرم استفاده شود. رعایت اصول شستشوی صحیح و به کارگیری نکات مهم در مراقبت از لباس کودک می تواند در این امر تاثیرگذار باشد و سلامتی کودک شما حفظ گردد.

.

نکاتی درباره شستن لباس نوزاد برای اولین بار :

برخی از افراد توصرمی کنند نو بودن لباس تازه خریداری شده به معنی تمیز بودن آن است. این تصور اشتباه است زیرا پوست نوزاد حساس است و شما نمی دانید لباس بچگانه خریداری شده قبل از خرید کجا بوده و در چه محیطی نگهداری شده است.

لباس‌های نو  و جدید همچنین ممکن است رنگ‌های اضافی روی خود داشته باشد و این مواد شیمیایی می‌تواند باعث قرمزی و حساسیت پوست کودکتان شود، پس والدین باید تمام لباس‌ها را قبل از اولین بار استفاده بشویید. برخی پزشکان پیشنهاد می‌کنند که لباس‌های نوزاد و کودک را دو بار آبکشی کنید. این کار می‌تواند به پاک شدن مواد شیمیایی، شوینده و رنگ‌ها از لباس‌ها کمک کند و احتمال بروز آلرژی و حساسیت پوستی را نیز در نوزاد و خردسال کاهش دهد.

.

آیا شستشوی پوشاک بچگانه باید مجزا صورت گیرد :

برخی از مادرها عادت دارند که کلیه لباس اعضای خانواده ره به صورت یک جا داخل ماشین لباس شویی قرار دهند تا شسته شوند. بهتر است پوشاک بچگانه به صورت جدا شسته شود، زیرا لباس های بزرگسالان و تکه های بزرگ لباس مانند حوله ها می توانند به لباس های کوچک کودک آسیب بزنند. به علاوه میکروب ها و آلودگی های لباس بزرگسالان در محیط داخل ماشین لباسشویی با لباس کودک درآمیخته شده و چندان خوشایند و بهداشتی نخواهد بود.

.

بهترین ماده شوینده برای شستن لباس کودک :

بهترین و موثرترین مواد شوینده برای شستن لباس بچگانه، مواد شوینده ی مناسب برای پوست حساس کودکان است. این به معنای استفاده از مواد شوینده فاقد Bio و ضد حساسیت است. سعی کنید از نرم کننده نیز برای شست و شوی پوشکاک کودکان استفاده کنید زیرا نرم کننده های پارچه یک راه فوق العاده برای اطمینان از این هستند که لباس های شسته شده به پوست کودک شما آسیب نرسانده و حساسیت بروز نخواهند کرد.

.

نکات مهم و کلیدی برای شستن لباس کودکان :

برای شستشوی پوشاک بچگانه بهتر است نکاتی را از قبل بدانید و با رعایت هر کدام که لازم می‌دانید این شست‌وشوها را ساده و راحت‌تر کنید. برخی از این نکات شامل موارد زیر است:

لباس نوزاد را در اولین فرصت بعد از کثیف شدن بشویید.

  • شستشوی پوشاک بچگانه بدون لکه با آب گرم بهتر است.
  • به منظور از بین بردن لکه از روی لباس نوزاد معمولاً باید ابتدا آنها را با آب سرد شست و شو نمایید.
  • برخی از لکه‌ها مثل لکهٔ شیر اگر زود شسته شود، راحت با آب پاک ئ تمیز می شود.
  • بعضی از کثیفی ها و لکه‌ها ممکن است با خیساندن طولانی در آب ثابت شود و پاک نشوند.
  • قبل از گذاشتن لباس‌ در ماشین لباس‌شویی، به دستورالعمل شستن‌ آن روی برچسب توجه کنید.
  • دمای ایده آل شستن هر لباسی را از روی برچسب آن؛ در صورت وجود، در نظر بگیرید.
  • قبل از خرید یا استفاده از محصولات شوینده، روش مصرف روی محصول را مطالعه کنید.
  • از وایتکس و سفیدکننده‌ها برای شستن لباس نوزاد بپرهیزید.
  • از نرم‌کننده‌های لباس برای شست‌وشوی لباس نوزاد استفاده نکنید.
  • اگر لباس‌های کودک را با دست می‌شویید، لازم است خیلی خوب آبکشی کنید.
  • لباس‌های بچه گانه را در معرض هوا و زیر آفتاب خشک کنید.
  • از خشک کردن لباس‌ها در حمام خودداری کنید

.
منابع :
.https://aldybaby.com

بهترین روش نگهداری و شستشوی پوشاک بچگانه