درمان اوتیسم

اوتیسم در رده‌ی بیماری‌های پنهان قرار دارد و قدم اول برای درمان می تواند شناسایی علائم اوتیسم در فرزند خود و یا اطرافیان خود باشد، این امر بسیار حساس و حیاتی است.

باید دانست که بررسی بیماری اوتیسم، در حوزه‌ی روانشناسی قرار دارد و جزو اختلالات روانشناسی به حساب می آید.

یکی از راه‌هایی که از چندین و چند سال پیش برای درمان اوتیسم انجام می گرفته است، شوک عصبی است، لازم به ذکر است که امروزه روش های درمان آن بروز تر شده اند.

فرضیه‌های زیادی برای درمان ارائه شده اند، یکی از پررنگ ترین آن‌ها، تغییر رژیم غذایی برای درمان و ریشه کن کردن اوتیسم است و نسبت به دیگر فرضیه‌ها عمر کمتری دارد.

بهترین راه، حذف گلوتین و کازئین از رژیم غذایی کودک است که باعث کم رنگ کردن علائم اوتیسم می شود و البته مورد مهم و عملی‌تر تحت آموزش بودن این کودکان از سن پایین است در کنار رژیم غذایی مناسب است که می تواند به بهبود سطح زندگی آن ها کمک کند..

.

درمان اوتیسم

روش درمانی که برای اختلال اوتیسم در کودکان به کار می رود به نیاز های فردی بستگی دارد زیرا این اختلال طیف وسیعی داشته و علایم که در هر فرد بروز می یابد با سایرین تفاوت زیادی دارد . به طور کلی درمان ها شامل گروه های زیر هستند :

  • درمان های رفتاری و ارتباطی
  • درمان های رژیمی و پزشکی
  • درمان های مکمل ( همچون موسیقی و هنر درمانی )

معمولا برای درمان این افراد نیاز است تیمی از روانشناسان، مشاوران، متخصصان توان بخشی، متخصصان گفتار درمان و روان پزشکان با یکدیگر همکاری داشته باشند. در پایان توصیه می شود که والدین به علایم هشدار دهنده این اختلال توجه داشته باشند و آن را حتما جدی بگیرند. چنان چه درمان در بازی طلایی و سن مناسب انجام نگیرد ممکن است میزان موفقیت روش های درمانی کاهش یابد.

.
منابع :
.https://www.behzisti.ir
.https://koodaksun.com

درمان اوتیسم