نکات مهم قبل از انتخاب حیوانات خانگی

هنگام انتخاب حیوان خانگی، مسئولیت سلامتی و رفاه موجود زنده ای را می پذیرید. شما متعهد می شوید که مراقب حیوان در تمام طول زندگی خود باشید. همچنین مسئول تأثیری که حیوان بر شما و خانواده و دوستانتان می گذارد، هستید. داشتن حیوان خانگی یک تجربه ارزشمند است، اما باید بدانید که حیوانات و نیازهای آن ها یکسان نیستند.

.

چند سؤال قبل از خرید یک حیوان

اگر با دقت بررسی کنید که چه حیوانی مناسب خانواده، خانه و سبک زندگی شما است، تجربه مالکیت حیوانات خانگی بسیار لذت بخش خواهد بود. انتظارات برآورده نشده دلیل اصلی این است که مردم، حیوانات خانگی خود را رها می کنند و یا به شخص دیگری می سپارند. بنابراین برای تصمیم گیری آگاهانه، تلاش و وقت صرف کنید. هنگام بررسی حیوانات خانگی مناسب، موارد زیر را در نظر بگیرید:

.

آیا می توانید هزینه های مراقبت از حیوان خانگی خود را پرداخت کنید؟

برخی از گونه ها یا نژادهای حیوانات خانگی، نیازهای خاصی دارند که ممکن است به هزینه یا تلاش بیشتری نیاز داشته باشد. به نیازهایی که حیوان خانگی شما به غذا، مسکن، معاشرت، ورزش، نظافت و مراقبت های دامپزشکی خواهد داشت، فکر کنید و مطمئن شوید که توانایی پرداخت هزینه مربوط به آن ها را دارید و مایل و قادر به تأمین آن ها هستید.

برخی از حیوانات خانگی (مانند خزندگان، دوزیستان، حیوانات جیبی و پرندگان) به مراقبت های ویژه دامپزشکی احتیاج دارند، بنابراین مطمئن شوید که یک دامپزشک در منطقه شما وجود دارد که بتواند آن مراقبت ها را ارائه دهد.

.

چه مدت از حیوان خانگی خود دور خواهید بود؟

آیا ساعت های طولانی کار می کنید یا مرتباً سفر می کنید؟ برخی از حیوانات خانگی به ورزش یا تغذیه منظم احتیاج دارند و ممکن است گزینه خوبی برای مالکانی که زمان زیادی را خارج از خانه می گذرانند، نباشد.

.

چه کسی در غیاب شما از حیوان خانگی شما مراقبت خواهد کرد؟

نه فقط برای غیبت ها و سفرهای کوتاه مدت، بلکه به این فکر کنید که اگر حیوان شما بیش تر از شما عمر کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ تمامی این موارد را در نظر بگیرید و بر طبق نیازهای حیوان تصمیم بگیرید.

.

چه تغییراتی در آینده زندگی شما ایجاد می شود که بر توانایی شما در نگهداری از حیوان تأثیر می گذارد؟

شما در زندگی به حیوان خانگی تعهد می دهید، بنابراین در نظر بگیرید که اگر وضعیت زندگی شما تغییر کند با حیوان خانگی خود چه خواهید کرد.

.

آیا قوانین محلی یا قرارداد های مربوط به مسکن، انتخاب حیوان خانگی را محدود می کنند؟

اگر خانه ای اجاره کنید، صاحبخانه شما ممکن است نوع یا تعداد حیوانات خانگی شما را محدود کند. اگر در یک شهر زندگی می کنید، ممکن است انتخاب شما با کسی که در حومه شهر و یا مناطق روستایی زندگی می کند، متفاوت باشد.

نگهداری از برخی از گونه ها یا نژادهای حیوانات خانگی در برخی از شهرها و کشورها ممنوع است. همچنین میزان فعالیت حیوان خانگی را در نظر بگیرید و این که آیا امکانات زندگی شما این نیازها را برآورده می کنند یا خیر.

.

آیا می توانید توجه کافی و مورد نیاز را به حیوان خود داشته باشید؟ چند سال حاضرید از یک حیوان خانگی مراقبت کنید؟

گونه ها و نژادهای مختلف حیوانات نیازهای مختلفی برای همراهی و توجه و همچنین طول عمرهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، برخی از پرندگان بزرگ بیش از 100 سال عمر می کنند. تحقیقات خود را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که موقع انتخاب یک حیوان، درک درستی از تعهد و نیازهای مراقبتی او دارید.

.

آیا حیوانات خانگی دیگری دارید؟

اگر حیوان دیگری دارید، باید بدانید که حیوان خانگی فعلی شما حیوان خانگی دیگری از همان نوع یا گونه دیگری را می پذیرد؟ اگر مطمئن نیستید، دامپزشک می تواند به شما کمک کند به این سوال پاسخ دهید.

.

در حیوان خانگی به دنبال چه هستید؟

آیا می خواهید کسی را داشته باشید که همیشه روی پاهای شما بنشیند؟ رفیق و همراه دونده می خواهید؟ یا حیوان خانگی که مراقبت از آن آسان است؟ این موارد بر روی انتخاب حیوان خانگی مناسب شما تأثیر می گذارد. چه کسی از حیوان خانگی شما مراقبت خواهد کرد؟ سطح تجربه و توانایی های کسی را که مسئول مراقبت از حیوان خانگی است را در نظر بگیرید.

اگر فرزندان خردسال دارید، حیوان خانگی فعال در شب به اندازه حیوانی که در زمان بیداری کودک شما فعال است، انتخاب خوبی نخواهد بود. اگرچه داشتن فرزندان در مراقبت از حیوانات اهلی خانگی خوب است، اما انتظار اینکه کودک مسئولیت مراقبت و رفاه حیوان خانگی را به عهده بگیرد، غیر واقعی است.

.

حیوان مناسب شخصیتتان کدام است؟

شاید شما یک فرد برون گرا باشید. سگ ها حیوانات مناسبی برای برون گراها هستند، زیرا آن ها بیشتر تمایل به بروز احساسات و همچنین ملاقات با افراد جدید دارند. شما می توانید در پیاده روی های روزانه خود با افراد زیادی ملاقات کنید. افرادی که فضای آرام و ساکت را دوست دارند، ممکن است زندگی در کنار گربه یا خرگوش را انتخاب کنند، که عشق و مهربانی خود را آرام و ساکت تر نشان می دهند. ماهی ها نیز حیواناتی ساکت تر از آن ها هستند.

.

آیا شما یا عضوی از خانواده آلرژی دارید؟

آیا خز حیوانات باعث عطسه شما می شود؟ آیا با ریزش موی حیوانات پوست شما تحریک و قرمز می شود؟ ممکن است حیوانات پشمالو مانند سگ، گربه، خرگوش، همستر و خوکچه هندی برای شما مفید نباشند. البته به نوع آلرژی و شدت آن نیز بستگی دارد.

.

انتخاب حیوان مناسب

با ایده های و دانسته های قبلی و پیش فرض خداحافظی کنید. ممکن است از ظاهر یک حیوان خانگی خاص خوشتان بیاید اما این بدان معنا نیست که آن ها برای شما مناسب هستند. هر حیوان خانگی شخصیت خاص خود را دارد.

اکثر مردم فکر می کنند همه حیوانات خانگی کوچک برای کودکان عالی هستند اما همیشه اینطور نیست. برخی از حیوانات خانگی، از جمله همستر و چینچیلا، در طول شب فعال هستند. حیوانات خانگی مانند جربیل و موش سریع و چابک هستند، بنابراین کنترل آن ها بدون فشار زیاد برای کودکان سخت است.

در مورد حیوانی که قصد دارید به خانه خود بیاورید، اطلاعات کسب کنید. در مورد عادات، نیازها، مراقبت ها و درمان ها و تغذیه او بدانید. با افرادی که حیوان خانگی مشابه حیوان مورد نظر شما را پذیرفته اند، صحبت کنید و از آن ها مشاوره بخواهید.
.
منابع :
. https://pet98.ir

نکات مهم قبل از انتخاب حیوانات خانگی