مبل کودک

مبل کودک وسیله‌ای شبیه به مبلمان منزل می‌باشد، که کودکان هنگام بازی و یا برای استراحت بر روی آن می‌نشینند. به دلیل اندازه ی نسبتا کوچکی که دارد، به راحتی جا‌به‌جا می‌شود و فضای زیادی از اتاق خواب کودک را اشغال نمی‌کند. شکل ظاهری آنها دقیقا برگرفته از اشکال کارتونی و مدل‌های جذاب می باشد. نام دیگر این وسیله کاناپه کودک هم می‌باشد.

اگر دو فرزند دارید و قصدتان این است که هر دو از این وسیله استفاده کنند، می توانید به سراغ خرید مدل‌های دو نفره بروید. شما عزیزان با خرید مبل یا کاناپه کودک می‌توانید به رشد جسمانی و رشد ستون فقرات کودکتان کمک نمایید. هم‌چنین با خرید این وسیله، حس استقلال طلبی در کودک پرورش می‌یابد و یاد خواهد گرفت که خودش به تنهایی می‌تواند بر روی مبل بنشیند، زیبایی اتاق او را هم چند برابر می‌کند.

.

مزایای استفاده از مبل کودک:

◉ کودک هنگام استفاده از آن احساس راحتی خواهد کرد.

◉ زیبایی دکوراسیون اتاق خواب کودک را به ارمغان می‌آورد.

◉ به رشد خلاقیت و استعداد کودک کمک می‌نماید.

◉ حس به اشتراک گذاری اسباب بازی و استفاده‌ی دیگران از وسایل را در وجود کودک تقویت می‌نماید.

◉ رشد صحیح ستون فقرات کودک را در پی خواهد داشت.

◉ هنگام استفاده‌ی کودک هیچ‌گونه خطری جسم او را تهدید نخواهد کرد.

◉ به دلیل تنوع رنگی مبلمان کودک، آشنایی با رنگ‌ها را در پی دارد.

.

آشنایی بیشتر با انواع مبلمان کودک:

◉ مبل چرمی کودکان: یکی از مدل‌های جذاب در ساخت مبلمان کودک، مبل چرمی کودکان می‌باشد. این مبل‌ها به دلیل ساختاری که دارند، خیلی زود دچار خط و خش خواهند شد. اما در عوض خیلی سریع تمیز می‌شوند. فقط والدین عزیز توجه نمایید که اگر حیوان خانگی در منزل دارید، اجازه ندهید که وارد اتاق کودک شود، چون پنجه‌های تیز آن، مبل چرم کودکتان را سوراخ و پاره می‌کند.

◉ مبل پارچه‌ای کودکان: مبل پارچه‌ای کودک هم بسیار پرطرفدار است، چون جنس پارچه‌ی میکروفایبر بسیار مقاوم است و در برابر لکه و چربی‌ها هم دوام خوبی دارد و به راحتی تمیز خواهد شد. به طور کلی اگر قصد خرید مبل برای کودک دلبندتان را دارید، پیشنهاد کیمیک به شما خرید مبل پارچه‌ای کودک است که هم تنوع بالایی دارد و هم اینکه شکل‌ها و طرح‌های آن معمولا دارای شخصیت‌های کارتونی جذاب می‌باشد.

.

انتخاب رنگ مناسب برای مبل کودک:

والدین عزیز به دلیل تنوع بالای رنگ و ظاهر مبلمان کودک، کاملا آزاد هستند. شما عزیزان باید متناسب با دختر یا پسر بودن فرزندتان به فکر خرید مبلی با رنگ مناسب باشید. معمولا رنگ قرمز و نارنجی به افزایش جنب و جوش کودکتان کمک خواهد کرد و رنگ‌هایی چون ابی و سبز به فرزندتان آرامش می‌بخشد.

هنگام خرید مبل کودک شما عزیزان باید به شخصیت آرام و یا شلوغ فرزندتان توجه نمایید و متناسب با شخصیت او یک مبل با رنگ خاصی را انتخاب نمایید. به طور کلی انتخاب یک رنگ زیبا و جذاب در ساخت مبلمان کودک به سلیقه کودک و رنگ دکوراسیون اتاق او بستگی خواهد داشت.

.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید مبلمان کودک باید به آنها توجه نمود:

◉ حتما هنگام خرید مبل کودک به قیمت آن توجه نمایید، عواملی چون جنس، کیفیت و ظرافت ساخت بر روی قیمت این وسیله‌ی کاربردی اثرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام نمایید.

◉ به نوع مبل هم توجه ویژه‌ای داشته باشید، همانطور که در بالا به انواع مبلمان کودک اشاره کردیم، باید با توجه به علاقه‌ی که به جنس چرمی یا پارچه ای دارید، مدل خاصی را بپسندید.

◉ مبل انتخابی شما باید به راحتی شست‌و‌شو شود و هیچ ‌گونه لکه‌ای بر روی آن باقی نماند. چون بچه‌ها در طول روز با این وسیله مدام سر و کار دارند و خیلی سریع کثیف می‌شود‌. مادر باید بتواند به راحتی آن را پاک کند.

◉ انتخاب رنگ مناسب مبلمان کودک هم در تقویت روحیه و زیبایی دکوراسیون کودک نقش بسزایی دارد، پس سعی کنید متناسب با روحیه‌ی فرزند دلبندتان مدل خاص با رنگ خاصی را خریداری کنید.

◉ زیبایی مبل هم تاثیر زیادی در چیدمان اتاق کودک دارد، مبل‌های کودک تنوع بسیار زیادی در بازار دارند و باید مدلی را انتخاب کنید که زیبایی اتاق فرزندتان چند برابر شود.

◉ ایمنی مبلمان هم باید قابل قبول باشد، چراکه بچه‌ها بارها در طول روز بر روی آن می‌نشینند و جست و خیز می‌کنند. پس باید فاقد گوشه‌های تیز و برنده و دارای دسته باشند تا کودک از روی آن به زمین نیفتد و بدنش آسیب نبیند.

.
منابع :
.https://kimik.ir

مبل کودک