بازی پیکشنری

بازی پیکشنری (pictionary) یکی دیگر از بازی های دسته جمعی است که می تواند در دورهمی های خانوادگی و جمع های دوستانه بسیار لذت بخش باشد. بازی پیکشنری را می توان پانتومیم تصویری نامید، در بازی پانتومیم شما یک کلمه را اجرا می کنید تا تیم مقابل حدس بزند، اما در پیکشنری شما باید کلمه یا موضوع بازی را نقاشی کنید و هم تیمی هایتان کلمه را حدس بزنند. با توجه به وجود کرونا و کم شدن بیرون رفتنا و مسافرت ها و همینطور تعطیلی دانشگاه ها و مدارس، این بازی و سایر بازی هایی که در صفحه بازی های دسته جمعی آورده شده است، می توانند به عنوان سرگرمی های هیجان انگیزی باشند، با ما همراه باشید تا با این بازی بیشتر آشنا شوید.

همانطور که گفته شد بازی پیکشنری (pictionary) مشابه بازی پانتومیم است(اگر علاقه مند به یادگیری ترفند های بازی پانتومیم هستید می توانید به صفحه آن بروید و از کلمات و موضوعات پیشنهادی که آورده شده است در بازی هایتان استفاده کنید). اما این دو بازی تفاوت هایی با هم دارند. اول از همه اینکه در بازی پانتومیم شما کلمه و یا موضوع بازی را اجرا می کنید و در واقع از طریق حرکات بدن منظور کلمه را به هم تیمی هایتان می رسانید. اما در بازی پیکشنری (pictionary) از طریق نقاشی و کشیدن مفهوم کلمه، یا موضوعات مرتبط با کلمه، منظور را به هم تیمی هایتان می رسانید. شاید برخی از دوستان تصور کنند که برای این بازی نیاز به مهارت در نقاشی کردن نیاز است، در حالی که اینطور نیست و اگر شما بتوانید منظور کلمه را برسونید کافیست، اما توجه کنید که نباید حروف کلمه را بنوسید.

.

نحوه انجام بازی پیکشنری (Pictionary)

نحوه انجام بازی می تواند بنا به خواسته شما باشد و می توانید مدل های مختلف بازی را انجام دهید و هر کدام که برایتان هیجان انگیز تر بود اون مدل را انتخاب کنید اما چند روش معمولی که برای انجام این بازی وجود دارد را در این بخش توضیح خواهیم داد. یکی از روش ها این است که مثل بازی پانتومیم بازی کنید. در این حالت به دو گروه تقسیم می شوید، گروه اول برای گروه دوم کلمه را مشخص می کنند، یک نفر از گروه دوم کلمه را اجرا می کند و سایر افراد گروه باید آن را حدس بزنند، در این بازی هم به همان شکل به صورت نوبتی هر گروه باید کلمه ای که گروه مقابل مشخص کرده است را نقاشی کند و سایر افراد گروه آن را حدس بزنند.

مدل دیگری که می توانید بازی پیکشنری را انجام دهید به این صورت است که یک نفر به عنوان داور انتخاب شود و یک کلمه را برای هر دو یا چند تیمی که با هم رقابت می کنند انتخاب کند. در این حالت یک نفر از هر گروه شروع به نقاشی کردن کلمه می شود و سایر افراد گروه باید کلمه را حدس بزنند، گروهی که زودتر بتواند کلمه درس را حدس بزند برنده است. این مدل از بازی بسیار هیجان انگیز است پیشنهاد می کنم حتما انجام بدین و لذت ببرید. مدل دیگری که وجود دارد و تقریبا شبیه به همین مدل است این است که تیم ها با هم شروع به نقاشی کشیدن و حدس زدن می کنند اما کلمات مثل هم نیست و به کشیدن یک کلمه چند کلمه یا موضوع وجود دارد. همانطور که گفته شد شما می توانید بر اساس روش دلخواه خودتان نحوه انجام این بازی را تغییر دهید.

.
منبع: https://baziza.ir