بازی مونوپولی

بازی مونوپولی Monopoly یا روپولی، یک بازی تحته ای بسیار جذاب است که به عنوان یک بازی دسته جمعی و بازی فکری معمولا در جمع های دوستانه پیشنهاد داده می شود. این بازی از جذابیت بسیاری برخوردار است طوری که وقتی سرگرم آن میشوید گذر زمان را متوجه نمی شوید و به اصطلاح غرق بازی می شوید. در این بازی که نیاز به فکر اقتصادی دارد می توانید ملک و املاک بخرید، بفروشید و در کل تجارت می کنید و از این طریق می توانید پول دریافت کنید. بازی مونوپولی Monopoly یکی از پر طرفدار ترین بازی ها توی کل دنیا و همچنین ایران هست. این بازی معمولا در اسباب بازی فروشی ها و سایت های فروش آنلاین قابل تهیه است. با ما همراه باشید تا با این بازی مهیج را کامل یاد بگیرید.

بازی مونوپولی

.

شروع بازی مونو پولی Monopoly:

بازی مونوپولی Monopoly مناسب برای افراد ۸ سال به بالا هست. تعدا بازیکن ها هم ۲ تا ۶ نفر میتونه باشه. برای اینکه بتونید بازی مونوپولی رو خیلی سریع یاد بگیرید، اول باید مهره بازی خودتون رو انتخاب کنین که معمولا یکی از مهره های زیر را می تونید انتخاب کنید:

حالا مهرتون رو روی قسمت شروع صفحه مونوپولی Monopoly قرار میدین.شروع به انداختن تاس  میکنین و روی صفحه به تعداد عددهای تاستون حرکت میکنین. روی صفحه مونوپولی خونه هایی وجود دارن که با رسیدن به اون ها. یه سری کارها باید انجام بدین که  بعدا توضیح میدم. بازی یک بانک داره. که یک نفر بانک دار باید اون رو اداره کنه. قبل از شروع حرکت ها از بانک به هر نفر مبلغ ۱۵۰۰ داده میشه. اسکناس ها به صورت زیر به به بازیکن ها داده میشه.

پنج تا با مبلغ ۱$

یکی با مبلغ ۵$

دوتا با مبلغ ۱۰$

یکی با مبلغ ۲۰$

یکی با مبلغ ۵۰$

چهار تا با مبلغ ۱۰۰$

دوتا با مبلغ ۵۰۰$

بازی مونوپولی

.

معرفی خانه های بازی مونوپولی Monopoly:

با انداختن تاس و حرکت روی صفحه بازی مونوپولی Monopoly. ممکنه به هر کدوم از خانه های زیر برسین که تک تک اون ها رو توضیح میدم.

خیابان ها:

بازی مونوپولی

با رسیدن به این خونه روی صفحه مونوپولی Monopoly. میتونین مبلغی که زیر اون خونه نوشته شده رو پرداخت کنین و مالکش بشین. از این به بعد هرکس به اون خونه برسه باید مبلغی که روی سندش در بانک نوشه شده رو  به شما پرداخت کنه. خیابان ها با یک نوار رنگی بالاشون روی صفحه مشخص هستن. اگر نخواستین بخرین باید به مزایده بزارین. مبلغ مزایده هم از ۱۰$ شروع میشه.

  • قانون جاده: با خریدن تمام خیابان ها با نوار یک رنگ می تونید در اون خیابان خانه بسازید. قوانین خانه رو جلوتر توی قسمت خانه میتونید ببینید.

ایستگاه راه آهن:

بازی مونوپولی

اگر وارد این خونه روی صفحه مونوپولی Monopoly بشید. در صورت مالک نداشتن میتونید اون رو خریداری کنید. با پرداخت قیمت نوشته شده زیر خونه اون رو بخرید. در صورت نخریدن به مزایده بزارین.

  • قوانین ایستگاه راه آهن: اگر ایستگاه داشته باشید با رسیدن دوباره خودتون به اون ایستگاه ها. میتونین اجاره اون رو از بانک دریافت کنین. اگر بازیکنای دیگه وارد ایستگاه شما بشن باید اجارش رو به شما پرداخت کنن. اگر شما ۲ تا ایستگاه داشته باشین این اجاره ها ۲ برابر میشن. اگر ۳ تا داشته باشین ۳ برابر.البته تمام این رقم ها پشت کارت سند مالکیت راه آهن نوشته شده.

خدمات عمومی:

بازی مونوپولی

اگر وارد این خونه ها روی صفحه مونوپولی Monopoly بشید. که شامل شرکت برق و آبرسانی میشه، در صورت مالک نداشتن میتونید اون رو خریداری کنید. با پرداخت قیمت نوشته شده زیر خونه اون رو بخرید. در صورت نخریدن به مزایده بزارین.

  • قانون خدمات عمومی: هرکس به خانه خدمات عمومی برسه باید اجاره بها بده. اگر شخص مالک یک خانه خدمات عمومی داشه باشه باید ۴ برابر عدد تاسی که آورده به شخص پرداخت کنه. اگر مالک دوتا خدمات عمومی داشته باشه باید ۱۰ برابر عدد تاس پرداخت بشه.

خانه های مالیات و شانس:

بازی مونوپولی

خانه های عملیاتی:

بازی مونوپولی
  • توی شکل زیر توضیح این خونه هارو میتونین ببینین.
  • نکته: با رفتن به زندان تاس نیمتونید بندازید و حرکت کنید. ولی اجاره بها خودتون رو میتونید دریافت کنید. برای بیرون اومدن از زندان باید یا ۵۰$ به بانک بدین. یا کارت آزادی زندان داشته باشین یا از دیگران بخرینش. و یا با تاس انداختن در دور خودتون جفت بیارین.
  • نکته۲: اگر در حالت عادی به خانه زندان رسیدین اتفاقی نمی افته و ادامه بازی رو انجام میدین.

ساختمان و هتل:

بازی مونوپولی

خانه: قبلا گفتیم توی خیابان هایی که کارت همه همرنگ هارو خریدین میتونین خونه بسازین. برای خانه ساختن باید مبلغ خانه سازی رو به بانک پرداخت کنین. بعد از پرداخت مبلغ یک خانه کوچک پلاستیکی روی صفحه بازی Monopoly، روی خیابان میزارین. حالا هرکس به خیابون شما برسه باید اجاره اون رو پرداخت کنه. اگر بخواهید میتونید خانه سازی رو ادامه بدین و تعداد خونه هارو افزایش بدین. برای افزایش خونه ها باید مقدار بیشتری نسبت به یک خونه بدین. مبلغ خرید تعداد خانه های بیشتر توی سند خیابان نوشته شده. حالا با داشت تعداد خونه های بیشتر اجاره گرفتن شما هم بیشتر میشه. مثلا اگه با یه خونه ۵۰$ میگرفتین با ۲ تا خونه ۱۰۰$ دریافت میکنین.

هتل:  اگر توی یک خیابان ۴ تا خونه ساخته باشین میتونین با یک هتل معاوضش کنین. ۴ تا خونه رو میدید، یک هتل میسازید، اضافه بهای هتل رو پرداخت میکنید. مثلا ۴ تا خونه که مبلغ کل اونا شده ۱۰۰۰$ رو دارید. مبلغ هتل در اون خیابون اگر ۱۱۰۰%%EDITORCONTENT%%nbsp; باشه با پرداخت ۱۰۰$ و دادن ۴ تا خونه صاحب هتل میشین.

  • قانون هتل: اگر کسی وارد خیابانی بشه که شما توش هتل ساختین. باید اجاره بهای ۴ تا خونه بعلاوه خود هتل رو به شما بده.
  • نکته: اگه فقط یدونه ساختمان یا هتل مونده باشه. همزمان چند نفر اون رو بخوان بخرن، باید اون رو به مزایده گذاشت. یعنی با پیشنهاد بیشترین قیمت خریداری بشه.

وام در بازی مونوپولی Monopoly:

اگر پول شما تمام شد و دیگه پول نقد برای خرید و فروش و دادن اجاره نداشتید میتونید وام بگیرید. با گذاشتن خونه و هتل در رهن بانک میتونین از ۱ تا ۵ برابر قیمت، با صود ۱۰ درصد وام از بانک بگیرین. مثلا اگر یک خونه با قیمت ۵۰$ به رهن بانک بدین، از ۵۰ تا ۲۵۰$ میتونین بگیرین. اگر ۲۵۰$ وام بگیرین سودش میشه ۲۵$ که باید به بانک بدین.

  • قوانین وام: تا وقتی وام دستتونه با رفتن به خیابانی که از خونش وام گرفتین باید به بانک سود بدین. برای پس دادن وام و خلاص شدن از سود. وقتی داراییتون به مبلغ خوبی رسید کل مبلغ وام رو با ۱۰ درصد سود یکجا پرداخت کنین.
  • نکته: وام رو از خیابانی که توش خونه دارین بگیرین تا  اجاره ای که میگیرین با سود وام تقریبا سر به سر شه.

برنده شدن در بازی مونوپولی Monopoly:

  • اگر پول بانک تموم بشه شخصی که بیشترین دارایی رو داره برنده میشه.
  • اگر همه به غیر از یک نفر ورشکسته بشن، اون یک نفر برنده بازی میشه.
  • نکته: برای برنده شدن توی بازی تعداد جاهایی که اجاره ازش میگیرین رو بیشترین کنین.

.
منبع: https://baziza.ir