مزایای ساخت کاردستی در مهدکودک چیست

اینکه مربیان مهد کودک تلاش می کنند تا کاردستی به صورت گروهی تهیه شود، دلایل متعددی دارد. ابتدا دلیل اصرار به فعالیت های از قبیل کاردستی این است که در چنین فعالیت هایی سرگرمی و جذابیت زیادی نهفته است که کودک از انجام دادن آن ها لذت می برد. به همین منظور با استفاده از ابزار کاردستی، بسیاری از مفاهیم به کودک آموخته می شود.

.

فراگیری اخلاقیات اجتماعی با کاردستی

از مهمترین دلایلی که ساخت کاردستی در مهدکودک انجام می شود، این است که کودکان در کنار دوستان و همنوعان خود کار گروهی و ترکیبی را یاد بگیرند. زمانی که کودک بتواند تحت پوشش فعالیتی مثل کاردستی با دوستان خود همکاری کنید، طبیعتا اخلاقیات اجتماعی را فرا می گیرد.

به عنوان مثال در قسمتی از کار شاید کودک با دوست خودش بر سر رنگ پیراهن یک کاردستی عروسکی به اختلاف بخورد. در این موقع با مدیریتی که توسط مربی صورت می گیرد، مشکل مرتفع شده و رضایت هر دو جلب می شود. این عامل سبب می شود که کودک با اختلاف نظرها در جامعه خودش آشنا شود و زمانی که وارد اجتماع شد، آمادگی برخورد با چالش ها را خواهد داشت.

.

کمک به یکدیگر در ساخت کاردستی

از دیگر مزایای ساخت کاردستی به صورت گروهی این است که اگر کودک در خلل ساخت با مشکل یا کمبودی مواجه شود یا اینکه متقابلا دوست او با چنین مشکلاتی روبرو شود، با مراجعه به یکدیگر و رفع مشکلات می توانند همدیگر را یاری کنند. پس می توان از مهمترین مزایای درست کردن کاردستی در مهدکودک را آموزش کمک رسانی، یاری و نوع دوستی دانست.

.

فرافکنی کودکان با کاردستی

از دیگر مزایای ساخت کاردستی در مهدکودک همانند تفسیر نقاشی مهدکودک، می توان به بیرون ریختن درونیات کودک اشاره کرد. کودک در هنگام ساخت اشکال و احجام، آن چه در درون خود پرورانده است و آنچه که در فکر و خیالش می گذارد را در سازه خود لحاظ می کند و این دقیقا نشان دهنده شخصیت کودک است.

مربیان با استخراج کدهای نهان در کاردستی ساخته شده توسط کودک، می توانند اشکالات رفتاری او را مرتفع کنند. همچنین هنگامی که کودک در جمع دوستان قرار دارد و به عین می بیند که تفکرات آن ها با تفکرات او متمایز است، تلاش می کند تا رفتارهای خود را اصلاح و ویرایش کند.

.
منابع :

.https://www.mosahab.com

مزایای ساخت کاردستی در مهدکودک چیست