آموزش ساخت کاردستی آسان و آموزنده برای کودکان

برای سرگرم کردن کودکان، نیاز نیست بیش از اندازه خرج کنید و اسباب بازی‌ یا وسایل سرگرم کننده‌ی گران قیمت بخرید. ساخت کاردستی آسان یک ایده‌ی بسیار دم دستی و راحت برای سرگرم کردن کودکان است. شاید باورتان نشود اما این کار می‌تواند به مراتب لذت‌بخش‌تر از بازی و سرگرمی با اسباب بازی‌های مختلف برای کودکان باشد.

.

آموزش ساخت کاردستی آسان در خانه

مطالعات نشان می‌دهند که تعامل خلاق بین والدین و کودکان خردسال که مشغول فعالیت‌هایی هنری و ساخت کاردستی هستند نه تنها مزایای شناختی پایداری را فراهم می‌کند بلکه یک تجربه پیوند منحصر به فردی را در کودک ایجاد می‌کند که خاطرات مادام العمری را برایش خواهد ساخت. در این مقاله ایده‌‌های برای ساخت کاردستی آسان و سرگرمی خانگی را بخوانید.

1. آموزش ساخت پرنسس کوچولو

این ایده‌ی ساخت کاردستی ساده و خاصی است که حتما به دل دختران می‌نشیند. در این ویدئو دخترتان یاد می‌گیرد چگونه با چند وسیله‌ی ساده یک پرنسس کاغذی زیبا و جالب برای خود درست کند.

.

2. نقاشی لاله‌های چنگالی

پرورش قوه‌ی خلاقیت و نوآوری کودکان، به راحتی در ساخت کاردستی می‌تواند انجام گیرد. به وسایل اطرافتان نگاه کنید و ببینید چه خلاقیتی می‌توانید به خرج دهید. شک نکنید که با این کار کودک شما هم یاد می‌گیرد تا نوآورانه عمل کند و بیشتر از خلاقیت خود استفاده کند. برای مثال؛ برای داشتن یک نقاشی خاص و جالب، می‌توانید از ابزار موجود در محیط اطرافتان استفاده کنید. مثلا از چنگال؛ برای کشیدن لاله استفاده کنید. چنگال را بردارید و آن را درون رنگ گواش بزنید و به کاغذ بچسبانید. با این کار یک لاله‌ی زیبا در نقاشی‌تان خواهید داشت.

تابلوهای نقاشی زیبا

3. آموزش ساخت کلاه عروسکی

برای ساخت این کاردستی بامزه فقط به یک بشقاب یک بار مصرف نیاز دارید. کودک شما به چه حیوانی علاقه دارد؟ فکر می‌کنید برایش جذاب باشد که کلاهی داشته باشد که المان‌هایی از حیوان مورد علاقه‌اش در آن وجود داشته باشد؟
مثلا برای کودکی که عاشق خرگوش است داشتن کلاهی مانند تصویر زیر که ساخته‌ی دست خودش نیز ‌باشد؛ بسیار جذاب خواهد بود. کف بشقاب را به اندازه‌ی دور سر کودکتان برش دهید و با همان تکه‌ی بریده شده دو گوش برای خرگوش درست کنید و به آن بچسبانید. به همین راحتی!

ساخت کلاه عروسکی با مواد دور ریختنی

4. ساخت گلدان یا جاقلمی رومیزی

یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها برای کودکان این است که ببینند چیزی که درست کرده‌اند در برابر دیدگانشان است و در منزل مورد استفاده قرار گرفته است. پیشنهاد ما برای این کار تزیین بطری‌های خالی و بلا استفاده است. می‌توانید با انواع نخ و کاموا و رنگ و… بطری‌ها را به کمک کودکتان تزیین کنید و از ان‌ها به عنوان گلدان گل یا جا قلمی رومیزی استفاده کنید.

.

5. آموزش ساخت چتر

همانطور که می‌دانید کاغذ یکی از اصلی‌ترین مواد برای ساخت انواع کاردستی‌های زیبا و متنوع است. برای مثال ایده‌های بیشماری برای ساخت اوریگامی‌های جذاب وجود دارد که تماما با کاغذ ساخته می‌شوند. ویدئوی فوق نیز ایده‌ی ساخت کاردستی زیبایی است که با کاغذ درست می‌شود. یک چتر پاییزی جذاب!

.

6. ساخت درخت‌ با دکمه‌

اگر شما هم از دسته مادرانی هستید که دکمه و منجق‌های روی لباس‌های دور انداختنی را برای روز مبادا کنار می‌گذارند؛ این کاردستی زیبا را درست کنید. بر روی کاغذ یک درخت را با شاخه‌هایش نقاشی کنید. یا قطعات کوچک چوب را به شکل درخت بر روی کاغذ بچسبانید. سپس دکمه‌های کوچک و بزرگ و رنگارنگ را بردارید و به عنوان گل و شکوفه‌های درخت در فسمت‌های مختلف شاخه‌ها بچسبانید.

ساخت تابلوی درخت با چند دکمه

.

7. ساخت کاردستی‌های آموزشی

اگر کودکتان به حرفتان گوش نمی‌دهد؛ یک راه عالی برای آموزش دادن به او بازی و سرگرمی است. برای مثال اگر نمی‌توانید چرایی مسواک زدن را برای کودکتان روشن کنید. می‌توانید از ایده‌ی موجود در ویدئوی زیر استفاده کنید. مطابق این ویدئو برای فهم بهتر و دقیق‌تر کودک یک نقاشی از حیوان بکشید یا با کاغذ رنگی آنرا درست کند. سپس به جای دندان‌های آن از لوبیا استفاده کنید. برای نشان دادن اهمیت مسواک؛ با ماژیک روی لوبیا را رنگ کنید تا کثیف شود. سپس یک مسواک برداشته و روی دندان (لوبیا) بکشید و آن را تمیز کنید. حالا هم یک کاردستی زیبا درست کرده‌اید و هم یک مساله‌ی مهم را به بهترین شکل ممکن به کودکتان یاد داده‌اید.

.

منابع :

.https://neurolandgame.com

آموزش ساخت کاردستی آسان و آموزنده برای کودکان