جلوگیری از سوختگی کودکان با آب داغ

– سوختگی کودکان با آب داغ یکی از موارد شایع سوختگی در کودکان است.مراقب کودکان باشیم .فقط چند ثانیه کافی است تا یک کودک با آب ۵۵ درجه دچار سوختگی درجه سه شود. علامت های روی شیر آب را به کودکانمان بیاموزیم. اول شیر آب سرد را باز کن و بعد شیر آب گرم را باز کن تا آب کمی ولرم شود.

– سوختگی کودکان با آب داغ یکی از مسایل جدی سلامت کودکان است. فقط چند ثانیه کافی است تا یک کودک با آب ۵۵ درجه دچار سوختگی درجه سه شود. علامت های روی شیر آب را به کودکانمان بیاموزیم. اول شیر آب سرد را باز کن و بعد شیر آب گرم را باز کن تا آب کمی ولرم شود.

– بعضی از شیرهای آب فقط یک دسته دارند ولی آن ها هم دارای علامت آب گرم و سرد می باشند. هنگام حمام با کودک تمرین کنیم اگر دسته شیر را یک طرف بکشند آب گرم می شود و به طرف دیگر، آب سرد می شود. برای جلوگیری از سوختگی کودکان با آب داغ به او بگوییم حتما اول دسته ی شیر را به سمت آب سرد بکشد.

– به کودکانمان بیاموزیم وقتی می خواهند حمام بگیرند آب گرم را با دقت  و آرام و آرام  باز کنند تا یک دفعه داغ نشود. به او بگوییم دست هایش زیر آب داغ نگیرد. آبی که از آن بخار بلند می شود آب داغ است و ممکن است دست کودک دچار سوختگی شود . به کودک بیاموزیم وقتی وارد وان حمام کودک می شود، ابتدا گرمی آب را با دستش امتحان کند. ایمنی کودک در منزل بسیار مهم است. زیرا کودکان در مورد همه چیز کنجکاو هستند و دوست دارند از ماهیت همه چیز سر در بیاورند.

.
منابع :
.https://zarafeyejadooyi.com

جلوگیری از سوختگی کودکان با آب داغ