ورزش فوتبال و کودکان

◉ کمک می کند تا بچه ها متناسب و سالم بمانند. فوتبال بازی کردن یک ورزش عالی است که سلامت قلبی عروقی را بهبود می بخشد، هماهنگی را بالا برده و قدرت و انعطاف پذیری را افزایش می دهد.

◉ مشارکت در کار گروهی: بازیکنان فوتبال باید به عنوان یک تیم با هم کار کنند تا بتوانند موفق باشند. کار گروهی مهارتی ضروری برای موفقیت در مدرسه، کار و خانواده است!

◉ مهارت های حرکتی درشت را بهبود می بخشد: این امر به خصوص برای بچه هایی که در این ناحیه ضعیف هستند بسیار مهم است. فوتبال باعث تقویت عضلات اصلی می شود که اجازه می دهد تا بچه ها بیشتر فعالیت فیزیکی داشته باشند و بنابراین سلامت تر باشند.

◉ تقویت اعتماد به خود و عزت نفس: انجام ورزشهایی ، مانند فوتبال، کمک می کند تا بچه ها اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. آنها راحت تر چیزهای جدید یاد را می گیرند و در مقابل جمعیت انجام می دهند. البته گل زدن هم کمک می کند!

◉ تعاملات اجتماعی را افزایش می دهد: از آنجایی که فوتبال یک ورزش تیمی است، بازیکنان نیاز دارند که به روش های مختلف با هم ارتباط برقرار کنند. بازیکنان همچنین باید یاد بگیرند که چگونه با هم کار کنند و به طور موثر ارتباط برقرار کنند تا به موفقیت برسند.

◉ تمرکز را افزایش می دهد: بازی فوتبال تمرکز و توجه زیادی برای رسیدن به موفقیت احتیاج دارد. بازیکنان باید همیشه در طول بازی آگاه و هشیار باشند وگرنه  بازی ها و فرصتهای مهم را از دست می دهند.

◉ مسابقه انگیزه و میل ایجاد می کند: هنگامی که به بچه ها انگیزه داده شده و هدایت می شوند، دانش آموزان و بزرگسالان موفق تری می شوند.

◉ شامل اخلاق کاری و مسئولیت می شود: ورزشکار بودن نیازمند سطح مشخصی از مسئولیت نسبت به تیم ، مربیان و خودتان است. همچنین ورزش کردن نیازمند یک اخلاق کاری خوب است وگرنه موفق نخواهید شد.

◉ ارتقای رشد شناختی: فوتبال بازی به کودکان کمک می کند آگاهی دیداری_فضایی و همچنین مهارت های حل مسئله را افزایش دهند. سرعت بالا در فوتبال باعث می شود بچه ها به سرعت فکر کنند و پاسخ دهند و این باعث انعطاف پذیری شناختی می شود.

◉ سرگرمی است: برای بچه ها بسیار مهم است که آنها ورزشی که انجام می دهندرا دوست بدارند. فوتبال سرگرم کننده و هیجان انگیز است و به همین دلیل است که یکی از محبوب ترین ورزش در جهان است!

.

مزایا و معایب فوتبال برای کودکان

فوتبال مشابه هر ورزش دیگر مزایای زیادی برای سلامت جسمی و روحی فرد دارد. شاید بتوان گفت تنها عیب ورش فوتبال آسیب های احتمالی در این ورزش است. اما از دیگر مزایا و معایب ورزش فوتبال برای کودکان میتوان به حواس پرتی کودک و عدم علاقه او به تمرکز روی درس و مدرسه اشاره کرد. گرچه این موضوع با مدیریت زمان و نظارت والدین قابل حل است.

.

فواید فوتبال برای بدن

فوتبال هم یک ورزش عالی و هم یک سرگرمی جذاب است. فواید فوتبال برای بدن عبارتند از:

  • افزایش ظرفیت هوازی و سلامت قلب و عروق
  • کاهش چربی بدن و بهبود عضلات
  • افزایش قدرت، انعطاف پذیری و استقامت
  • تقویت عضلات و استخوان ها
  • بهبود سلامتی از طریق دویدن، راه رفتن و با سرعت دویدن

.

یک بازیکن فوتبال دارای لوازمی می باشد که بصورت استاندارد باید این موارد را دارا باشد .

وسایل بازیکن فوتبال عبارتند از:

1 -پیراهن

2 -شورت

3 -جوراب ساق بلند

4 -محافظ ساق

5 -کفش

بازیکنی که برای تکمیل وسایل زمین را ترک کرده برای ورود به زمین حتماً باید توپ خارج از بازی باشد.

.

نکاتی که در مورد خرید پیراهن و شورت فوتبال باید بدانید.

این که آیا شما مربی تیم فوتبال هستید یا والدینی که میخواهد خرید پیراهن و شورت فوتبال مناسب برای فرزندش داشته باشد؟ و یا خودتان  پیراهن و شورت فوتبال  مناسب برای تمرینات و مسابقات فوتبال نیاز دارید؟ این روزها گزینه های بسیار زیادی وجود دارد ، و انتخاب مناسب شامل دانستن چه چیزی مناسب برای شما ، فرزندتان یا بازیکنان شماست.

ما راهنمای خرید مختصر آماده کردیم تا شما را در خرید  پیراهن و شورت فوتبالی کمک کند و بتوانید در شروع کار از آن استفاده کنید.  چه در جستجوی لباس فوتبالی هستید ، چه دنبال لباس تمرینی، خوب است که دقیقاً بدانید گزینه های شما چیست.

.

چیزهایی که در پیراهن و شورت فوتبال مناسب جستجو کنید

کیفیت و دوام یک پیراهن و شورت فوتبال

الیاف مصنوعی بهترین نوع پارچه برای هر نوع رشته ورزشی است!
الیاف مصنوعی پارچه هایی از جنس پلی‌استر، پلی‌پروپیلن، گرافیت و پارچه‌های ترکیبی هستند که طرفداران زیادی هم دارند. در این پارچه ها رطوبت جذب آن ها نشده بلکه از میان درز های آن خارج میشود.

ساختار این الیاف ها به صورت شبکه هایی است که جریان هوا درون بافت پارچه نفوذ کرده به سرعت عرق را خشک میکند.

مزیت دیگری که این پارچه ها دارند این است که کشش بالایی داشته و در انجام حرکات کششی پاره نمیشوند. همچنین با هر بار شستشو شکل خود را از دست نداده و به همان صورت اول خود باقی می مانند. به همین دلیل است که تنوع این جنس لباس ها از بقیه بیشتر است.

همچنین دوام رنگ این جنس پیراهن و شورت فوتبال در صد بالایی داشته و با شستشوی مکرر از رنگ خود را از دست نمیدهند.

.

تغذیه کودکان و نوجوانان فوتبالیست در مدرسه فوتبال

◉ برنامه غذایی تمام ورزشکاران باید شامل نان و غلات، شیر و لبنیات، انواع میوه ها، سبزی ها و سالاد ها، گوشت و تخم مرغ، انواع حبوبات و مغز ها باشد

◉ منبع انرژی از نان غلات بدست میاید

◉ منبع کلسیم فسفر منیزیوم

◉ اغلب شیر لبنیات است

◉ منبع ویتامین ها و موادمعدنی میوه سبزیجات است

◉ منبع پروتئین ها اغلب گوشت تخم مرغ ماهی… میباشد

◉ یکی از ارکان مهم هرم تمرین

◉ تغذیه است ، آن را جدی بگیریم

.

مشخصات یک مدرسه فوتبال خوب

آموزش اصولی فوتبال از نکات مهمی است که یک مدرسه فوتبال باید به آن توجه نماید
با تعطیلی مدارس، خیلی از خانواده ها با معضلی به نام پرکردن اوقات فراغت فرزندانشان روبه رو میشوند و تلاش می کنند فرزندانشان را در کلاس های گوناگون ورزشی ثبت نام کنند که مدرسه فوتبال هم یکی از اولویت های خانواده ها در این زمینه محسوب می شود.

مدرسه فوتبال

سرپوش فوتبالی – در صدر تمام مسایل ورزشی، مدرسه فوتبال، جایگاه بسیار مهمی در پُر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان دارند.

مدرسه فوتبال استاندارد عبارت است از مرکز آموزش فوتبال برای کودکان و نوجوانان سنین ۶ تا ۱۶ سال که در آن فعالیت می کنند.

.

انواع مدرسه فوتبال

هر دو مدرسه، درفصل زمستان برگزار میشود. مدرسه فوتبال به دو نوع (فصلی و دائمی) به شرح تعاریف زیر تقسیم میشوند:

.

۱. مدارس فوتبال فصلی:

یکی از انواع مدرسه فوتبال، مدارسیی است که هر ترم آن شامل هشت هفته فعال آموزش (عملی و تئوری و نمایش فیلم های آموزشی) است و در هر هفته سه جلسه ۹۰ دقیقه ای با رعایت سرفصل های آموزشی فدراسیون فوتبال برپا می گردد.

.

۲. مدارس فوتبال دائمی:

مدارس دائمی یکی دیگر از انواع مدرسه فوتبال است. مدارسی که لااقل سه ترم در سال فعال هستند و هر ترم آن شامل ده هفته فعال آموزش (عملی و تئوری و نمایش فیلم های آموزشی) است و در هر هفته سه جلسه ۹۰ دقیقه ای با رعایت سرفصل های آموزشی فدراسیون فوتبال برگزار می گردد.

.

اهداف مدرسه فوتبال

گفتنی است مدرسه فوتبال با هدف آموزش فوتبال به کودکان و نوجوانان تأسیس میشود تا ضمن پر کردن اوقات فراغت با آموزش پایه ای و علمی فوتبال به توسعه و گسترش ورزش فوتبال در کشور کمک کنند و رویکرد این مدارس شناسایی هدفمند و کشف استعدادهای برتر در سنین پایین برای حضور در رده های سنی بالاتر و تیمهای باشگاهی و ملی و پرورش نسل آتی فوتبال از دیگر اهداف این مدارس است.

.

وظایف مدرسه فوتبال

وظایف مدرسه فوتبال عبارتست از:

– ایجاد محیطی سالم، مفرح و بهداشتی برای شکوفایی استعدادها

– آموزش اصول و تکنیک های پایه در فوتبال طبق برنامه های تدوین شده آیین نامه مدارس فوتبال

– زمینه سازی برای کشف استعدادهای برتر در رشته فوتبال

– اعطای گواهینامه پایان دوره آموزش که به تائید کمیته جوانان هیئت فوتبال استان مربوط رسیده باشد

– معرفی استعدادهای برتر به باشگاه ها (که یکی از معیار های مهم ارزشیابی مدارس فوتبال خواهد بود)

– اقدام به بیمه حوادث و صدمات مربیان و فوتبال آموزان از طریق هیئت پزشکی ورزشی استان مربوط

– تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدرسه

.

مشخصات یک مدرسه فوتبال خوب

 

>> تضمین سلامت بازیکن:

فوتبال، ورزشی پربرخورد بوده و برخورد هایی که امکان دارد از ناحیه سر و صورت بوجود آید مستلزم رسیدگی در زمان بسیار کوتاه است. پس تک تک ثانیه ها با ارزش بوده و آماده بودن پزشک در کنار زمین میتواند آرامش خاطری برای بازیکنان و والدینشان باشد. اولین و مهم ترین دلواپسی والدین، سلامتی روحی و جسمی فرزندشان است. یک مدرسه فوتبال خوب باید دارای کادر پزشکی مجرب و دلسوز باشد تا در صورت بروز مشکل به کمک بازیکنان بیاید.

.

>> استفاده از به روزترین روش های آموزشی:

آموزش اصولی فوتبال از نکات مهمی است که یک مدرسه فوتبال باید به آن توجه نماید. نام و اعتبار مدرسه فوتبال و خدماتی که ارائه می دهد، باید همیشه مدنظر خانواده ها باشد. پس مدرسه فوتبالی باید انتخاب شود که ضمن رعایت مسائل اخلاقی، دارای امکانات مناسب و به روز باشد و از مربیان باتجربه، کاربلد و متعهد نیز استفاده کند و این ها معیار های مهمی هستند که باید خانواده ها به آنها توجه داشته باشند. گاها هزینه ای که خانواده ها در مدارس فوتبال متحمل میشوند با خدماتی که آن مدرسه ارائه می دهد، همخوانی ندارد که این نیز بار هزینه ای برای یک خانواده دربر دارد. پس یک خانواده باید با آگاهی و پرس و جو، مدرسه فوتبال مناسب را برای فعالیت ورزشی فرزند خود انتخاب کند.

.

>> انتخاب مربی با تجربه:

یک مدرسه فوتبال نباید از یک مربی که جدیدا مدرک گرفته است، استفاده کند چون آینده یک کودک در مدرسه فوتبال رقم می خورد و چنانچه کار بهینه در یک مدرسه انجام نشود، آن کودک مایوس شده و از رسیدن به مرحله رشد نیز باز می ماند. بعضی از مدارس فوتبال هیچ کار آموزشی انجام نمی دهند و موضوع آموزش، در حاشیه قرار می گیرد و کارهای انجام شده نیز صرفا برای تفریح و گذراندن وقت کودکان است.

.

>> جلسه با والدین و ارائه گزارش ها:

یک مدرسه فوتبال خوب باید جلسات متعدد و منظم با والدین ترتیب داده و آنها را در جریان پیشرفت ها و نقاط قوت و ضعف فرزندشان قرار دهد.

.

>> سکوی پرتاب به مراتب بالاتر:

اکثر والدینی که فرزندانشان را در مدرسه فوتبال ثبت نام می نمایند، قطعاً آرزو های بسیاری برای رسیدن آنها به مراحل بالاتر و تیمهای مطرح و حتی تیم ملی کشورمان را دارند. پس یک مدرسه فوتبال مطمئن باید به شما این اطمینان را بدهد که فرزندتان در چند سال آتی به درجات عالی دست خواهد یافت.

.
منابع :

.https://www.sarpoosh.com
.https://iranrostov.com
.https://sevteb.com
.https://nikaro.ir

ورزش فوتبال و کودکان