رفتن به اسکیت بازی

فصل تابستان شروع شده و یکی از ورزشهای مورد علاقه کودکان اسکیت سواری است. بطور کل کودکان هر آنچه را که با حرکت و سرعت در ارتباط است دوست دارند تنها باید امنیت آنها در نظر گرفته شود. از طرفی ورزشهایی که با کنترل تعادل در ارتباط هستند می توانند در افزایش تمرکز و دقت کودکان موثر باشند چرا که باعث ارتباط موثری بین دو نیمکره مغز می شود فقط به این دلیل که کودکان در این سنین هنوز کمی در برقراری تعادل برای کارهای حساس قوی نیستند و بهتر است والدین مراقبت های لازمه را در این زمینه داشته باشند چرا که کودکان در شروع قطعا خواهند افتاد اما همین افتادن و دوباره بلند شدن می تواند آموزنده باشد با تمام این موارد رعایت یکسری از نکات زیر الزامی است:

.

بررسی سن مناسب برای شروع آموزش اسکیت کودکان

با توجه به اینکه این رشته ی ورزشی در ابتدا برای اکثر افراد ناآشنا و کمی سخت می باشد، برای بسیاری از افراد به خصوص والدین که می خواهند کودکان خود را از سنین پایین تر با این ورزش همراه کنند، سن مناسب برای شروع اسکیت کودکان یک سوال است.

برای پاسخ به این پرسش، نمی توان به طور قطعی سنی را تعیین کرد اما محدوده ی سنی که می توان پیشنهاد داد از 4 تا 6 سالگی است. برای افزایش مهارت های حرکتی و بار آوردن کودکانی شاد و سالم با توجه به اینکه استخوان بندی آنها در سنین 4-5 سالگی شکل گرفته است، حضور در کلاس های آموزشی و شروع آموزش اسکیت بازی می تواند مناسب باشد.

نکته جالبی که می توان در مورد این رشته ورزشی گفت، این است که یکی از نخبه ترین های این رشته ی ورزشی در لیگ جهانی و فرانسه، از 6 سالگی به تمرین این ورزش و یادگیری آن پرداخته است.

در ادامه نکات مهمی را در مورد آموزش اسکیت به کودکان به کودکان بیان می کنیم.

.

نکات آموزش اسکیت بازی کودکان

همانطور که با یک نگاه ابتدایی به این ورزش می توان به خوبی درک کرد، در این رشته ورزشی، حفظ تعادل، اعتماد به نفس بالا و جسارت در برابر حوادث احتمالی می تواند از مهم ترین نیازها برای یادگیری این رشته ورزشی باشد.

پیش از شروع آموزش اسکیت کودکان لازم است از شرایطی اطمینان حاصل نمایید:

  • توان و قدرت فیزیکی بدنی کودکان
  • میزان هوشیاری کودکان که باید به سن آنها توجه کنید
  • میزان هماهنگی در بین اعضای بدن کودک
  • اطمینان از سطح تمرینات آموزشی با توجه به وضع جسمانی، هوشیاری و هماهنگی بدن کودک

از نکات مهمی که در آموزش اسکیت کودکان نیاز هست بدان توجه کنید، یادگیری تدریجی مهارت های این رشته ی ورزشی توسط کودکان است. به همین دلیل با زور کودکان را وادار به انجام صحیح این ورزش نکنید و به آنها زمان بدهید.

.

آموزش اسکیت سواری به کودکان

همانطور که گفتیم سن مناسب اسکیت بازی در کودکان می تواند در محدوده 4-6 سالگی باشد. اما با توجه به حساس بودن اسکیت بازی کودکان در این محدوده سنی، در آموزش اسکیت کودکان لازم است به نکاتی توجه شود.

◉ خرید وسایل مناسب برای اسکیت سواری: فراهم کردن وسایل ایمنی اسکیت مانند پد آرنج، زانو بند، نگهبانان مچ و کلاه در کنار خرید کفش های اسکیت با سایز فیت برای کودکان تاثیر بسزایی در آموزش اسکیت کودکان به نحو ایمنی و کامل خود دارد.

◉ برای شروع آموزش اسکیت کودکان، تمرین یکبار اسکیت بازی در هفته می تواند شروع خوبی باشد، ولی برای تقویت این ورزش در کودکان، تا دو یا سه بار در هفته می توان تمرین داشت.

◉ از سخت گیری در اوایل آموزش به جهت اینکه کودکان ممکن است تمرکز خود را در طول آموزش از دست دهند و سراغ کار دیگری بروند، پرهیز کنید.

◉ به این نکته توجه کنید که مربی اسکیت و آموزشگاه اسکیت کودکان باید علاوه بر اینکه معتبر و رسمی باشد، مربی اسکیت نیز باید به صورت حرفه کودکان را آموزش دهند و از افتادن های مکرر و آموزش غلط حرکات که منجر به آسیب به استخوان های کودکان می شوند جلوگیری نمایند؛ زیرا این عوامل می توانند سبب آسیب به استخوان بندی کودک شده و در بزرگسالی برای وی مشکلات گریبانگیری را بوجود آورند.

.

اسکیت سواری برای کودکان زیر 5 سال

◉ اولین مورد این است که زمان شروع آموزش اسکیت برای کودکان حتما باید رعایت شود چرا که کودکان زیر پنج سال هنوز در برقراری تعادل خود مشکل دارند لذا خرید اسکیت برای این کودکان یعنی در معرض خطر قرار دادن آنها.

◉ کودکانی که اسکیت بازی می کنند بخصوص کسانی که تازه شروع به آموزش دیدن کرده اند باید حتما از کلاه محافظ، مچ بند و زانو بند استفاده کنند حتی استفاده از محافظ دهان ودندان نیز می تواند از شکست دندان های آنها جلوگیری کند.

◉ توصیه می شود برای شروع آموزش اسکیت به کودکتان از محیط هایی استفاده کنید که امن باشند بدین مفهوم که زاویه ها و لبه های تیز اطراف آن بوسیله محافظ لبه های تیز پوشیده شده باشد تا در صورت برخورد با آنها صدمه نبینند.

◉ حتمااز اسکیت هایی استفاده کنید که اندازه پای کودک باشد این موضوع باعث برقراری بهتر تعادل در وی می شود.

◉ از اسکیت سواری در محلی که برای دوچرخه سواری تعبیه شده است بپرهیزید. محلی برای اینکار مناسب است که خشک و مسطح بوده و به دور از تردد ماشین ها باشد.

.
منابع :

.http://www.padiavco.com
.https://parmisskate.com

رفتن به اسکیت بازی