لباس شنای بچه گانه و نکات آن

.

راحتی لباس شنا:

 لباس شنا بچه گانه مناسب باید امکان فعالیت آزاد بدن و حرکت راحت دست ها و پاها را فراهم کند.
اگر لباس انتخابی شما در قسمت های متحرک بدن فرم مناسبی نداشته باشد از فعالیت آزاد بدن جلوگیری کرده و فرایند شنا را با مشکل مواجهه می کند.
پس لباس انتخابی شما باید به اندازه کافی منعطف بوده و فرمی متناسب داشته باشد.

.

جنس لباس شنا:

اکثر لباس های شنا ترکیب الیاف نسبتا مشابهی دارند. درصد بالایی از الیاف لباس شنا را نایلون تشکیل می دهد تا از دوام بالایی برخوردار باشد. همچنین بخشی از آن را از اسپندکس تهیه می کنند تا کشش و انعطاف مورد نیاز جهت فعالیت را داشته باشد. در کنار دوام، الیاف به کار رفته در لباس شنای کودکان باید از انواع مرغوب و لطیف باشد تا آسیبی (مانند خارش، قرمزی و التهاب در نواحی مورد تماس) به پوست حساس کودکان نزند. همچین تسریع روند خشک شدن یکی دیگر از خصوصیات جنس مناسب لباس های شنا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

.

ضد آب بودن لباس شنا:

اگر لباس شنا آب را در خود جذب کرده و نگه دارد به هیچ وقت گزینه مناسبی برای این ورزش نیست. لباس شنای مناسب آب را به راحتی از روی خود رد می کند و امکان ذخیره زیاد آب را ندارد.

.

چند تکه بودن لباس شنا:

این که لباس شنای انتخابی شما چند تکه باشد بسته به سلیقه شما دارد. اما گزینه های دیگری علاوه بر سلیقه نیز در این مورد دخیل هستند. هر چه مایو پوشیده تر باشد میزان آفتاب سوختگی حاصل از شنا در محیط های باز کمتر خواهد بود. پس اگر می خواهید بدن کودک شما کمتر آفتاب سوخته شود از مایو با تکه های بیشتر استفاده کنید

.

طرح و رنگ لباس شنای مناسب: 

شاید داشتن طرح و رنگ زیبا از گزینه های اول والدین برای خرید لباس شنای کودکان خود نباشد. اما برای کودکان بسیار مهم است! پس اگر می خواهید کودک شما میل و رغبت بیشتری به این ورزش مفید و سایر تفریحات آبی نشان دهد سراغ طرح های جذاب و رنگ های زیبا بروید.

.

اندازه لباس شنا بچگانه:

لباس شنا بچه گانه نیز مانند سایر لباس ها باید سایز متناسب داشته باشد. حتی اندکی مهم تر نیز هست زیرا لباس شنایی که متناسب نبوده و بزرگ تر یا کوچک تر باشد به راحتی فعالیت در شنا را مختل کرده و مانع فعالیت آزاد بدن می شود که می تواند برای کودکان خطرآفرین باشد.

.
منابع :
.https://www.banimode.com

لباس شنای بچه گانه و نکات آن