ژست‌های فوق العاده برای عکاسی از کودکان

کودکان سوژه‌های کوچک و جذابی برای عکاسی هستند. می‌توان با ژست های کودکانه صحیح احساسات گرم و صادقانه‌شان را به تصویر کشاند. اما در عین حال عکاسی از کودکان می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

در هنگام عکاسی از کودکان باید بسیار صبور باشید تا بتوانید یک ژست طبیعی و زیبا را به آنها بدهید. فرض کنید آنها به حرف شما گوش نخواهند داد و با دقت به آن عمل نخواهند کرد. پس احتمالا به همین دلیل نمی‌توانید به صورت دقیق از این ژست های کودکانه استفاده کنید. اما می‌توانید از کودکان به عنوان یک مرجع برای ایده‌های خود و ارائه سناریو‌های مختلف عکاسی استفاده کنید.

.

1. هنگام عکاسی از کودکان به یاد داشته باشید که همسطح چشم آنها عکاسی کنید. یعنی به اندازه چشم‌های کودک دوربین خود را پایین بیاورید. با در نظر گرفتن این نکته سعی کنید از حالت طبیعی کودکان عکاسی کنید. یعنی دقیقا همانطور که هستند و رفتار می‌کنند را به تصویر بکشید.

2. یکی از ژست های کودکانه شیرین، آنها را رها کنید تا روی زمین دراز بکشند و از یک زاویه بسیار پایین عکس بگیرید.

3. در این حالت هم کودک روی زمین دراز کشیده، فقط باید از یک زاویه دیگر عکاسی کنید.

4. کودک را در یک تخت قرار دهید و پتو را روی او بکشید. برای اطمینان از خوب شدن عکس به هارمونی رنگ‌ها توجه کنید. رنگ سفید نیز جلوه‌ی زیبایی به عکس‌های کودکان می‌دهد.

5. برای اینکه کودک احساس راحتی بیشتری داشته باشد یک عروسک یا یکی از اسباب بازی‌های مورد علاقه‌اش را در آغوشش قرار دهید.

6. سعی کنید از کودکان در هنگام انجام کار‌های روزمره عکس بگیرید. به عنوان مثال زمانی که بازی می‌کند یا نقاشی می‌کشد یا تکالیفش را انجام می‌دهد یا مثل عکس زیر در حال نقاشی با آبرنگ است. ژست‌های اتفاقی در محیط‌های روزمره بهترین نوع ژست‌ها هستند زیرا کودک به طور کامل با شما همکاری می‌کند.

7. این واقعا ایده خوبی است که همه چیز را طوری قرار دهید تا کودک با وسائل مورد علاقه اش مشغول شود و حتی متوجه اعمال شما نیز نشود. برای مثال نگاه کردن به یک کتاب مصور یکی از همین ژست های کودکانه است.

8. باید مراقب باشید تا لحظاتی که کودک با صدای بلند می‌خندد یا فریاد می‌کشد را از دست ندهید. این لحظات بسیار عاطفی است و حس خوبی را به عکس منتقل می‌کند. اما خواهش می‌کنم سعی نکنید به صورت مصنوعی کودک را وادار به خنده کنید و از ثبت لحظات جعلی اجتناب کنید.

9. از خوراکی‌های خوشمزه به عنوان یک آیتم در عکس خود استفاده کنید. ممکن است بتوانید لحظه‌های جالبی را از کودک هنگام خوردن میوه یا بستنی یا شیرینی ثبت کنید.

10. حباب یکی از آیتم‌های جذاب در عکاسی از کودکان است. به این دلیل که بچه‌ها دوست دارند با حباب بازی کنند. اما اگر می‌خواهید کمی حرفه ای تر کار کنید، می‌توانید از نورپردازی بر روی حباب‌ها استفاده کنید تا عناصر بصری زیبایی را در تصویر بوجود بیاورید.

11. هنگام عکاسی در فضای باز می‌توانید کودک را پنهان کنید و به محض پیدا شدنش از او عکس بگیرید. به عنوان مثال او را پشت درختی پنهان کنید و در لحظه‌ای که از پشت درخت بیرون آمد عکس خود را بگیرید. این ایده خوبی برای گرفتن عکس از کودکان است.

12. بازی کردن با شن و ماسه یکی از ژست های کودکانه خوب است. آنها به انجام بازی خود می‌پردازند و شما پشت دوربین بدون اینکه برای آنها مزاحمتی ایجاد کنید عکس می‌گیرید.

13. سعی کنید چند عکس اکشن از کودکان بگیرید. به آنها یک توپ بدهید و از زاویه پایین جوری عکس بگیرید که توپ در پیش زمینه باشد و به صورت برجسته به نظر بیاید. ژست های کودکانه در حالت اکشن طبیعی و زیبا هستند.

14. می‌توانید زمانی که کودکان حیوان خانگی خود را بغل کرده اند عکس بگیرید. حیوانات خانگی را وارد عکس‌های خود کنید تا احساس مثبتی که در عکس به وجود می‌آید را ببینید.

15. زمین‌های بازی و پارک‌ها مکان‌های خوبی برای عکاسی از کودکان در فضای باز است. بسته به خلاقیت خود می‌توانید ژست های کودکانه یا اکشن بسیاری را به سوژه خود بدهید.

16. اگر کودک شما ورزش خاصی را انجام می‌دهد می‌توانید یک پرتره با نمای مدیوم شات و لوازم مربوط به همان ورزش از او بگیرید.

17. یک مادر و یک کودک. یک ژست فوق‌العاده و با احساس برای عکاسی از کودکان. ابتدا مادر یا پدر روی زمین دراز می‌کشند و کودک را با دو دست روی سینه خود می‌گیرند. فرقی ندارد که پدر با فرزندش عکس بگیرد یا مادر اما باید فقط یکی از این دو در این ژست حضور داشته باشند.

18. حالت طبیعی در آغوش گرفتن کودک توسط مادر یا پدر. سعی کنید حالت‌های مختلف طبیعی را امتحان کنید و تعداد زیادی عکس بگیرید تا به یک نتیجه خوب برسید.

19. از کودک بخواهید تا مادر یا پدر خود را در آغوش بگیرد. احساسات طبیعی کودک در این حالت بسیار ارزشمند است.

20. یک ژست جذاب، سرگرم کننده و آسان. از مادر یا پدر بخواهید روی زمین دراز بکشد و کودک را روی آنها بنشانید.

21. این ژست برای یک پرتره خانوادگی بسیار زیباست. می‌توانید سوژه‌ها را روی تخت خواب یا یک فضای خالی روی زمین قرار دهید. ترکیبات مختلف را امتحان کنید و مطمئن باشید عکس جذابی خواهید گرفت.

بچه‌ها خیلی سریع حرکت می‌کنند. نه تنها حرکت فیزیکی در یک فضا بلکه حرکات سر و چشم و حالت‌های صورتشان نیز بسیار سریع اتفاق می‌فتد. همه چیز به صورت مداوم و در لحظه تغییر می‌کند و این موضوع به این معنی است که باید سرعت شاتر را به اندازه کافی زیاد کنید تا از تاری و محو شدن تصویر جلوگیری کنید.

یک نکته دیگر اینکه همیشه در حالت عکاسی پیاپی عکس بگیرید. زیرا ممکن است تنها یک پلک زدن بد موقع، عکس شما را خراب کند. به این صورت مطمئن هستید که حتی اگر یک عکس خراب شده باشد چند عکس دیگر به همین صورت گرفته اید.

.
منابع :
.https://www.didnegar.com

ژست‌های فوق العاده برای عکاسی از کودکان