نحوه ارتباط با کودک ترسو در آتلیه کودک

حتما برایتان پیش آمده است که در اینترنت چرخی بزنید و برخی از عکس های کودکان را نگاه کنید و با عکس هایی برخورد داشته باشید که خانواده ها خوشحال و خندان کنار یکدیگر هستند و کودکان انگار که بهترین لحظه ی زندگیشان است شاد هستند و با شادی میخندند.

.

نکاتی برای کاهش ترس کودکان در آتلیه کودک

◉ با کمی خلاقیت شما میتوانید محیط آتلیه کودک را از آن حالت رسمی خارج کنید و به محیطی شاد و کودکانه تبدیل کنید که در آن شرایط کودکان رقبت کنند به داخل آتلیه کودک بیایند .

◉ میتوانید عروسک ها و وسایل های بازی ای که برای دکور استفاده میکنید را در دیدرس کودک قرار دهید تا در نگاه اول که وارد استودیو شد چشمش به آنها بیوفتد و کمی از ترسش کاسته شود .

◉ نزدیک شدن به کودک گاهی اوقات برعکس تصور دیگران باعث ترس مضاعف او میشود . پس شما باید فکر شده عمل کنید و با ریز ریز جلو رفتن سعی کنید کم کم با او ارتباط خوب و نزدیکی برقرار کنید و دوست شوید .

◉ جوری صحنه ی عکاسی را مدیریت کنید که کودک احساس کند عکاسی کودک برای او حکم یک جور بازی و سرگرمی را دارد ، نه یک جور اجبار که توسط والدین و شما به او اعمال شده است .

◉ لحن صحبت کردن شما با کودک بسیار بسیار مهم است .

◉ یادتان باشد که کودکان همیشه محبت خالصانه را درک میکنند و تظاهر را واقعیت تشخیص میدهند .

◉ پس سعی کنید روی لحن حرف زدنتان کار کنید و صحبت کردنتان با محبت باشد .

◉ چرا لحن حرف زدن شما اینکه کودک به شما اعتماد میکند یا نه را رقم میزند و اعتماد کودک در عکاسی کودک به عکاس حرف اول را میزند .

◉ میتوانید علاوه بر اینکه تن کودک لباس هایی با شخصیت های کارتون ها میکنید خودتان نیز از لباس هایی با رنگ های شاد و اگر امکانش وجود دارد مثل کودک لباسی با شکل یکی از شخصیت های کارتون ها بپوشید .

◉ یادتان باشد که برای عکاسی از این کوچولوهای فرشته مانند شما باید صبور باشید و وقت زیادی صرف کنید .

◉ قبل از وقت دادن به والدین برای عکاسی کودک به آنها بگویید تا سعی کنند بهترین تایم و زمانی که کودک در طول روز خیلی سرحال هست را انتخاب کنند .

.
منابع :
.https://payju.ir

نحوه ارتباط با کودک ترسو در آتلیه کودک