ایده ها و نکات کاربردی دکوراسیون اتاق کودک

در دکوراسیون اتاق کودک نکته‌ی اولی که توجه به آن بسیار مهم است این است که تمام وسایل و دکوراسیون مربوط به کودکان، دوست داشتنی و زیبا هستند، پس در انتخاب دقت کنید و گزیده خرید کنید. زیرا اگر با این منطق پیش بروید که هرچیز زیبایی دیدید برای فرزندتان تهیه کنید، ممکن است به زودی با کمبود بودجه مواجه شوید. طرحی را در ذهنتان در نظر بگیرید و طبق این طرح و برنامه ‌ریزی برای دکوراسیون اتاق کودکتان خرید کنید. نکته بعدی اینکه هر دکوراسیون اتاق کودکی که زیباست لزوما از وسایل گران تشکیل نشده، بلکه این خلاقیت شماست که به آن بها میدهد. کودکان معمولا ایده‌های بسیار دقیق و عجیب در مورد چگونگی ظاهر اتاق خود دارند، فرقی نمی‌کند که از یک کتاب افسانه‌ای و یا از مجموعه فیلم‎های هالیوودی الهام گرفته باشند، مهم این است که اجرای برخی از دکوراسیون‌های رویایی به سادگی عملی نیستند اما اجرای برخی دیگر با کمک ساده ترین وسایل کاملاً امکان پذیر است. نکته اصلی این است که تخیل کودک با ایده‌های عملی بزرگسالان ترکیب شود. این بهترین دستورالعمل برای دکوراسیون اتاق کودک است که در آن تعادل کامل بین فرم و عملکرد اجرا شده است.

◉ ‌خلاق باشید و خود را به طراحی‌های معمول محدود نکنید. فضایی با المان‌های نو و خلاق، به افزایش هوش هیجانی و پرورش خلاقیت فرزند شما کمک خواهد کرد. دکوراسیون اتاق کودکتان را پررمز و راز طراحی کنید.

◉ به این فکر کنید که دوست دارید فرزند شما در چه محیطی قرار بگیرد؟ به تم های کارتونی و بی‌هدف اکتفا نکنید. دوست دارید فرزند شما چه باشد؟ ورزشکار؟ موزیسین؟ فضانورد؟ یا جهانگرد و مکتشف؟ او را در این فضا قرار دهید تا به آنها علاقه‌مندش کنید. دکوراسیون اتاق کودکتان را به گونه‌ای بچینید که کودک در رویاهایش زندگی کند.

◉ کتاب را فراموش نکنید. حتما در دکوراسیون اتاق کودک‌ کتابخانه را بگنجانید. تا جای ممکن سعی کنید کتاب‌ها طوری قرار بگیرند که جلد آنها در معرض دید بچه‌ها باشد و کنجکاو‌ی‌شان را تحریک کند. عادت کتاب‌خوانی از سنین بسیار پایین در بچه ها شکل میگیرد.

◉ با نصب کردن چند طناب و گیره‌های رنگی زیبا، جایی برای آویزان کردن نقاشی در دکوراسیون اتاق کودکتان ایجاد کنید. با اینکار این حس را به او منتقل می‌کنید که او یک هنرمند است و هر نقاشی یا کاردستی او آنقدر ارزشمند است که باید دیده شود. یا میتوانید چند قاب خالی رنگی در ابعاد مختلف به دیوار اتاق کودک نصب کنید و هربار یک نقشی یا کاردستی او را در آنها بچسبانید.

◉ بجای رنگ کردن یا نقاشی کردن دیوار اتاق کودک از رنگ سفید استفاده کنید و برای دکوراسیون اتاق کودک از تابلوها و المان های تزئینی رنگی استفاده کنید. با این روش برای تغییر دکوراسیون احتیاجی به دوباره رنگ ‌آمیزی دیوارها نخواهید داشت و با تغییر تابلوها و وسایل، میتوانید دکوراسیون اتاق کودکتان را به سادگی تغیییر دهید.

◉ با نقاشی حیوانات بر روی در اتاق و کمد دیواری، آنها را زیبا کنید. این نوع طراحی‌ها در دکوراسیون اتاق کودک بدون کوچک‌تر کردن فضا به فانتزی تر شدن اتاق کمک می‌کند. امتحان کنید و ببینید کودکتان چگونه عاشق این حیوانات بامزه خواهد شد.

◉ یک فضای کوچک شخصی برای کودکتان ایجاد کنید. بچه‌ها عاشق این فضاهای دنج هستند. الخصوص اگر آن را به شکل یک خانه ایجاد کنید. درست کردن این دکوراسیون اتاق کودک، احتیاج به فضای کمی بزرگ خواهد داشت. البته می‌توانید از چادر بازی کودک برای اینکار استفاده کنید.

◉ با طرح های ساده و مینیمال، دیوارها را از سادگی دربیاورید. طرح‌های ساده‌ای مثل خال خالی، یا راه راه، یا ستاره و ماه روی دیوارها حالتی رویایی و فانتزی به دکوراسیون اتاق کودک شما خواهند داد. حتی با درست کردن شابلون یک ابر کوچک می‌توانید روی زمینه‌ی آبی روشن، دیوارهای اتاق کودکتان را به آسمانی زیبا تبدیل کنید.

‌‍‎◉ فضایی برای نقاشی کردن کودک روی دیوار ایجاد کنید. با کمی خلاقیت میتوانید شرایطی ایجاد کنید که کودک بدون کثیف کردن دیوار اتاق، بتواند نقاشی کند. در دکوراسیون اتاق کودک فقط به زیبایی توجه نکنید، سعی کنید فضایی ایجاد کنید که کودکتان در آن راحت باشد و بتواند کشف و تجربه کند.

◉ یک تاب در دکوراسیون اتاق کودکتان بگنجانید. بچه‌ها عاشق تاب بازی هستند. در مواقع بی حوصلگی کودک می‌تواند وسیله‌ی بسیار مفیدی باشد و درست کردن یک تاب قشنگ و فانتزی اصلا کار سختی نیست.

◉ جایی برای رویابافی فرزندتان در دکوراسیون اتاق او ایجاد کنید. بچه‌ها ساعت‌ها با داستان‌ها و رویا بافی‌هایشان سرگرم می‌شوند. برای او امکانی ایجاد کنید تا مثل آلیس به سرزمین عجایب سفر کند. یا با نصب تور بالای تخت دخترانه احساس شاهزاده خانم بودن به او ببخشید.

◉ نورپردازی یک مورد ضروری برای اتاق خواب کودک است. می‌توانید گزینه‌های مختلفی مانند لامپ های LED ، چراغ مطالعه، آباژور و لوستر اتاق کودک را با هم مخلوط کنید. این بهترین نور را برای فعالیت‌های مختلف کودک شما مانند مطالعه کتاب‌های درسی، بازی با اسباب بازی ها یا وبگردی فراهم می کند.

◉ همچنین قرار دادن یک چراغ خواب کوچک در اتاق کودک مهم است، زیرا به خوابیدن او در تخت خوابش در طول شب کمک می‌کند. فراموش نکنید بعضی از کودکان از تاریکی می‌ترسند.

◉ تخت کودک و تشکی که انتخاب می‌کنید می‌تواند در ایجاد محیط مناسب و راحت برای خواب کودک شما تأثیر بسزایی داشته باشد. از گهواره گرفته تا تخت خواب نوجوان باید در انتخاب آن دقت کنید. علاوه بر تخت، باید از قرارگیری مناسب آن در اتاق اطمینان حاصل کنید. این کار باعث می شود کودک به راحتی بتواند بازی، مطالعه و استراحت خود را داشته باشد.

.
منابع :
.https://bambinowood.com

ایده ها و نکات کاربردی دکوراسیون اتاق کودک