راهنمای صفر تا صد مراحل خانه تکانی

نگرانی در مورد نظافت منزل یا هیجان برای نقل مکان به خانه ای جدید یا تغییر چیدمان خانه فعلی با کمی استرس برای ما ایرانی ها متفاوت و فراموش نشدنی است. ارائه لیست کارهای خانه تکانی و برنامه ریزی برای شروع به شما کمک می کند تا همه کارها را راحت تر پشت سر بگذارید و بتوانید خانه تکانی سریع و فوری به طور مناسب ، اصولی و بدون استرس را انجام دهید.

خانه تکانی و تمیز کردن کار سختی نیست ، یک موسیقی خوب یا یک برنامه رادیویی خوب و مفید می تواند شما را با اشتیاق بیشتری نسبت به خانه تکانی حرکت دهد. خانه تکانی یکی از رسم های بسیار قدیمی در عید نوروز است و اگرچه آپارتمان های کوچک بدون کمد ، انبار و زیرزمین امروزه تقریباً در تمام طول سال تمیز هستند ، اما بهتر است آنها نیز از بالا به پایین شسته و براق شوند.

اگر هنوز خانه خانه تکانی خود را راه اندازی نکرده اید و نمی دانید چند روز و از کجا شروع کنید و چگونه می توانید خانه خود را روشن کنید و برق بیاندازید ، با ما همراه باشید تا در مورد خانه تکانی به شما بیشتر بگوییم. اگر می دانید برای خانه تکانی چه کاری باید انجام دهید و ترتیب آن چیست ، مطمئن باشید که نیمی از کار خانه تکانی خود را انجام داده اید.

.

این نکات مهم را قبل از خانه تکانی در نظر بگیرید

  • نکات ایمنی را در خانه تکانی دنبال کنید
  • آیا باید اتاق به اتاق تمیز کنیم یا کلا تمیز کنیم؟
  • برای تمیز کردن از کل به قطعه یا برعکس؟
  • تمام سطوح را خالی کرده و هر مورد را در جای خود قرار دهید
  • بهتر است از بالا شروع کنید
  • از قانون سه جعبه استفاده کنید. این یک قانون بسیار مفید است.
  • هیچ جا را فراموش نکنید
  • از دیگران کمک بگیرید
  • به خودتان استراحت دهید

.

برنامه ریزی برای خانه تکانی

هنگام تنظیم برنامه خانه تکانی ، اطمینان حاصل کنید که برای استفاده از کمک دیگران برای کاری که قصد دارید انجام دهید، تعطیلات را در نظر بگیرید و کارهایی که دیگران باید به ترتیب اهمیت انجام دهند را لیست کنید و با نام هر شخصی که قرار است آن را اجرا کند به آنها بدهید. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که کار خانه تکانی بدون فشار جسمی طی چند روز انجام می شود. این روش خانه تکانی عالی نیست؟
اولین و مهمترین کاری که باید قبل از شروع خانه تکانی در عید نوروز انجام دهید تهیه لیست کارهای خانه تکانی برای نوروز است. بهتر است یک کاغذ و قلم بردارید و لیستی از تمام کارهای خود که قرار است انجام شوند بنویسید. برای انجام این کار ، شما باید با اتاق شروع کنید. به عنوان مثال ، بنویسید که در اتاق خواب، چه قسمت هایی از آن باید تمیز شود. تمام جزئیات مانند تمیز کردن کمد ، شیشه و جارو کشیدن و حتی تمیز کردن لوستر اتاق را یادداشت کنید. سپس به اتاق بعدی بروید. همین کار را انجام دهید و لیست کارهای خانه تکانی را روی کاغذ قرار دهید. این یکی از بهترین ترفندهای سریع خانه تکانی برای کمک به شما در مدیریت بهتر امور خانه تکانی است.

.

کمک گرفتن از همسر و فرزندان

در این لیست ، سعی کنید مشخص کنید که چه کارهایی توسط کدام شخص باید انجام شود. بهتر است برای برخی کارها از همسر و فرزندان خود کمک بگیرید و از همان ابتدا کارها را به درستی تقسیم کنید. لیستی از کارهای هر شخص مربوط به هر قسمت از خانه تهیه کنید و به آنها یک جدول زمانی بدهید. در پایین لیست ، بنویسید که برای این تمیز کردن ها به چه تجهیزات و پاک کننده هایی نیاز دارید.

.

لوازم خانه تکانی را تهیه کنید

برای یک خانه تکانی سریع و فوری ، پس از تهیه لیست کارهای خانه تکانی که باید انجام دهید ، احتمالاً به چندین ابزار مناسب برای شروع نیاز دارید. لیستی از وسایل و تجهیزات مورد نیاز خانه تکانی تهیه کنید و لازم است احتمالا حداقل یکبار به خرید بروید. قبل از شروع به کار شوینده لباسشویی ، سفید کننده ، اسکرابر ، جارو ، برس ، تی ، شیشه پاک کن، پاک کننده چند منظوره و هر چیز دیگری که نیاز دارید تهیه کنید. این یکی از ترفندهای خانه تکانی فوری است که باعث می شود کار شما سریعتر پیش رود. یعنی ابتدا تمام این ابزارها را تهیه کنید.

خمیر دندان های معمولی (نه ژل مانند) بدون مواد افزودنی مانند سفید کننده می توانند لکه ها و تیرگی را از بین ببرند بدون اینکه به سطح نقره آسیب برساند. ابتدا لوازم نقره ای خود را مرطوب کنید. مقداری خمیر دندان به انگشت خود بمالید. انگشت خود را به آرامی روی سطح لوازم نقره بمالید و سپس آن را با آب بشویید. سپس سطوح آن را با یک پارچه نرم خشک کنید.

اما چه لوازم جانبی دیگری برای خانه تکانی نیاز داریم؟ نگران نباشید ، ما آنها را در زیر لیست می کنیم.

تهیه تجهیزات لازم گام بعدی است. مهم نیست که به معجزه سرکه و جوش شیرین اعتقاد داشته باشید یا نه ، اما باید بدانید که زندگی شما با مواد سفید کننده و ضد عفونی کننده تازه می شود و حسابی لذت می برید. این انتخاب ها شخصی است و جوانب مثبت و منفی هر یک از آنها با توجه به تجربه تعیین می شود. به هر حال آنچه را که نیاز دارید خریداری کنید در ادامه به شما خواهیم گفت. لیست مواد ضروری و توصیه شده ما به شما اینها هستند:

تمیز کننده ها مثل تمیز کننده های همه منظوره برای سطوح ، پاک کننده های شیشه ، پاک کننده های چربی (برای اجاق ها و مانند آن) ، تمیز کننده های سطح چوب. مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی ، شوینده لباس ، شامپو فرش و پاک کننده های طبیعی مثل جوش شیرین ، آب لیمو ، سرکه و مواد رسوب زدایی مثل محلول های سفید کننده و بافت های گردگیری ، حوله های پنبه ای برای کمبود آب و بافت های میکروفیبر به مقدار لازم. جاروی بلند به همراه خاک انداز. برس ، برس توالت، سیم اسکاچ ، کرکی و ظرفشویی. سبد پلاستیکی دسته دار جهت حمل و نگهداری وسایل و ابزار. جارو برقی. دستکش لاستیکی ، دستکش یکبار مصرف. تعداد کافی کلاه و روسری ، ماسک و روسری مناسب برای پوشاندن دهان و بینی برای جلوگیری از ورود غبار به بینی و دهان. حداقل دو حوله دستی. چسب زخم ، دستمال ، نوار و باند (برای درمان آسیب احتمالی در حین کار). نردبان استاندارد دو رو یا چهار پا (برای بالا رفتن و انجام کارهایی که در مکان های بالای خانه قرار دارند) با ارتفاع مناسب. الکل و پنبه برای ضد عفونی نهایی سطوح قابل نفوذ و بسیاری از ابزارهای دیگر که ممکن است به ذهن ما نرسیده باشد اما قطعا شما به ابزارهای دیگری نیز فک می کنید که شاید لازم باشد آن ها را تهیه کنید.

.

جعبه هایی را برای خانه تکانی آماده کنید

اکنون زمان دسته بندی کردن لباس ها است. لباس و وسایل خود را متناسب با هر فصل و مرتباً در بخشی از کمد و کشوی خود جدا کنید. لباس های زمستانی را بسته و سپس لباس های بهاری را جایگزین آنها کنید. به زیر تخت ها و کابینت ها بروید و آنها را تمیز کنید. در ضمن می توانید به جعبه هایی که در ابتدای مقاله به آنها اشاره کردیم نیز توجه کنید. حالا به سراغ کفش های خود بروید و دستی نیز به روی آنها بکشید. چکمه ها و کفش های زمستانی خود را کنار بگذارید و به دنبال کفش های بهاری بروید. در صورت نیاز به تعمیر ، آنها را به یک کفاشی ببرید و تعمیر کنید و دوباره از آنها استفاده کنید.

در خانه تکانی علاوه بر لباس های زمستانی و بهاری ، بسته به تغییر فصل یا هر روش دیگری که می خواهید ، باید وسایل دیگر را نیز جابجا کنید. به عنوان مثال ، روتختی ، بالش ، پتو  را جمع کرده و مدل های مربوط به فصل جدید را جایگزین آنها کنید. با این کار آمادگی خود را برای فرارسیدن فصل شاد و خوش رنگ بهار اعلام خواهید کرد.

در واقع ساده تر بگوییم که لازم است پس از تهیه لیست کارهای خانه تکانی و ملزومات لازم ، 3 جعبه نسبتاً بزرگ تهیه کنید. هنگام نظافت منزل ، احتمالاً بسیاری از وسایل بهداشتی را می یابید که سالهاست از آنها استفاده نمی کنید و دیگر کاربردی ندارند. کتاب ها ، لباس ها ، وسایل خانگی و هر چیز دیگری را که فکر می کنید دیگر به آن نیازی ندارید در جعبه کادو قرار دهید و آن را به شخص مورد نیاز خود بدهید.

اگر در هنگام نظافت منزل وسایلی را یافتید که باید تعمیر یا تعویض شوند ، آنها را در یک جعبه تعمیر قرار دهید. سرانجام اگر در بین وسایل خود چیزهای قدیمی و بی فایده ای پیدا کردید ، بهتر است آنها را هر چه سریعتر درون جعبه یکبار مصرف بیندازید تا فضای بیشتری در خانه اشغال نکند.

.

طبقه بندی وسائل ، راز ایجاد نظم در خانه تکانی

قانون سه جعبه می گوید سه جعبه در دست شما باشد تا تمامی وسایل را در این سه جعبه تقسیم کنید. یکی برای وسایل دور ریختنی ، یکی برای کمک های هدیه ، و دیگری برای وسایلی که باید آن را در انبار یا مکان دیگری قرار دهید چون فعلا به آنها احتیاجی ندارید. با این قانون می توانید تا آنجا که ممکن است کارها را تسریع کنید.
یکی از قسمتهای اصلی خانه تکانی که معمولاً زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد ، طبقه بندی نشدن لوازمی است که در طول خانه تکانی با آنها روبرو می شویم. به طور کلی ، می توانید تجهیزات خود را به چندین قسمت کلی تقسیم کنید. طبقه اول مربوط به وسایلی است که مطمئن هستید باید آنها را دور انداخت. برای این کار می توانید جعبه ای تهیه کنید و وسایل بی مصرف و یکبار مصرف را به آن منتقل کنید. علاوه بر این موارد ، می توانید یک جعبه نیز به مواردی که ترجیح می دهید اهدا کنید اختصاص دهید. این کار علاوه بر اینکه بسیار زیبا و انسانی و شرافتمندانه است ، می تواند قسمت بزرگی از مبلمان شما را نیز مرتب کند.

.

جدا کردن لوازم نیازمند تعمیر

قسمت دیگری از تجهیزات که باید در هنگام خانه تکانی بلافاصله کنار بگذارید تجهیزات نیازمند تعمیر است. در زمان خانه تکانی خود ، قطعاً با ابزار و اشیایی روبرو خواهید شد که نیاز به تعمیر و کار بیشتر دارند. بنابراین ، توصیه می کنیم یک جعبه به آنها اختصاص دهید و تجهیزات تعمیراتی خود را در یک مکان خاص قرار دهید تا بتوانید در اسرع وقت به آنها مراجعه کرده و آنها را تعمیر کنید یا به تعمیرکار بسپارید تا تعمیر کنند.

.

وسایل در جای نامناسب

نوع دیگری از لوازمی که نوعی آفت خانه تکانی محسوب می شوند ، ابزاری است که در زمان خانه تکانی متوجه اشتباه بودن مکان فعلی آن شده اید. می توانیم این دستگاه ها را موقتی بنامیم. وسایل موقت خود را در زمان خانه تکانی جمع کنید و در زمان و فرصت مناسب آنها را به مکان مناسب خود منتقل کنید. این امر به شما کمک می کند تا در طی خانه تکانی از شر آشفتگی و بهم ریختگی تجهیزات خود خلاص شوید.

.

برای عید خانه تکانی را از اتاق خواب شروع کنید

بهتر است خانه را از قسمت خاصی تمیز کنید و پس از اتمام اتاق ، به قسمت های دیگر بروید.

برای شروع نظافت اتاق خواب به سمت کمد ها بروید. از آنجایی که عید در راه است و زمستان به پایان رسیده ، بهتر است در کمد لباس خود تغییراتی ایجاد کنید. برای این کار لباس های کمد را بیرون بیاورید. لباس های زمستانی خود را در آورده و در جعبه جداگانه ای قرار دهید. سپس لباس های بهار و تابستان را تعویض و جایگزین کنید. پس از تمیز کردن کمد ، کمد لوازم آرایشی و کتابخانه اتاق را تمیز کنید. سپس روتختی اتاق خواب خود را عوض کرده و تمام سطوح را پاک کنید. تمیز کردن لوستر و آینه ها را فراموش نکنید. پرده ها را برداشته و بشویید. شیشه پنجره را با پارچه تمیز و برف پاک کن شیشه پاک کنید. سرانجام ، اتاق را با جاروبرقی جارو کرده و زمین را بشویید.

این روند را برای همه اتاق های خانه انجام دهید و از هر کس بخواهید بیشتر نظافت اتاق خواب خود را انجام دهد. این یکی از ترفندهای سریع خانه تکانی است.

.

گردگیری خانه برای خانه تکانی سریع

گرد و غبار قسمت مهمی از خانه تکانی است و به راحتی می توانید چند قدم جلوتر بروید. یک جارو بلند برداشته و تار عنکبوت را در گوشه های دیوار تمیز کنید. علاوه بر این ، مناطق بالاتر مانند سقف یا گوشه های گچ شده دیوارها را از گرد و غبار بگیرید.

گام بعدی در گرد و غبار خانه تمیز کردن پرده های خانه است. به اتاق خواب و اتاق نشیمن بروید و پرده های آنها را بشویید. اگر نمی توانید این کار را در خانه انجام دهید ، می توانید آن را به لباسشویی بسپارید و آرام بنشینید. بعد از شستن پرده ها ، نوبت به گردگیری سایر قسمت های خانه رسیده است. کتاب های کتابخانه ها ، تزیینات ، کمدها و … را به خوبی گردگیری کنید و برای استقبال از سال جدید با ظاهری تمیز و براق از آنها استقبال کنید.

حالا به سمت دیوارها و پنجره ها بروید و آنها را به خوبی تمیز و براق کنید. تمیز کردن پنجره ها می تواند احساس بی نظیری در خانه شما ایجاد کند و تمیز کردن دیوارها می تواند تأثیر بسزایی در مرتب نگه داشتن خانه شما داشته باشد. برای تمیز کردن اتاق نشیمن در خانه تکانی می توانید از تمیز کننده پنجره که با آب رقیق شده و همچنین ابرها استفاده کنید.

.

تمیز کردن اتاق نشیمن و پذیرایی در خانه تکانی

اتاق نشیمن معمولاً حساسیت بیشتری نسبت به سایر قسمت ها دارد و نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارد. یکی از مهمترین نکات عید، خانه تکانی و تمیز کردن سالن پذیرایی در چند روز با سرعت کمتری است. اما به طور کلی ، چه کاری باید انجام دهید؟ به شما خواهیم گفت.

برای شروع نگاهی به فرش ها بیندازید. اگر فرش هایتان کثیف است ، از شامپوی فرش دستباف استفاده کنید. در صورت نیاز پرده ها را برداشته و بشویید. شیشه را تمیز کنید. همه سطوح را گردگیری کنید. مبلمان و همه وسایل خانه را پاک کنید و کف و سرامیک ها را جارو کنید. پس از تمیز کردن کف ، تمام مواد را دوباره با یک ماده تمیز کننده تمیز کنید. پارچه ای را زیر لوستر پهن کرده و آن را خوب تمیز کنید. همه لوازم را در جای خود قرار دهید و در نهایت از تماشای پذیرایی تمیز و مرتب خود لذت ببرید.

.

تمیز کردن پرده در خانه تکانی

پرده های پنبه ای را به مدت 15-10 دقیقه قبل از شستن در آب سرد یا ولرم خیس کنید تا گرد و غبار جمع شده روی آنها پاک شود. پرده را به آرامی بلند کنید. آب کثیف را تخلیه کنید. سپس پرده را در محلول صابون ولرم و غلیظ بشویید. البته به آرامی سعی کنید این کار را انجام دهید و آن را به هیچ وجه تکان ندهید. پرده را سه بار با آب ولرم بشویید.

اگر از ماشین لباسشویی استفاده می کنید. برای اولین شستشو ، دستگاه را در سطح اولیه کم بشویید و شستشوی بعدی را به مدت 2 دقیقه روی دمای پایین قرار دهید.

پرده را قبل از اینکه کاملاً خشک شود ، کمی رطوبت دهید. اتو را از پشت به موازات الیاف طولی آن بکشید (اگر پرده را اتو نمی کنید ، بهتر است پرده را هنگام رطوبت آویزان کنید تا چین و چروک ها باز شود).

.

از دستمال مرطوب کودک در خانه تکانی استفاده کنید

قبل از اینکه فرش را با حوله کودک یا حوله مرطوب پاک کنید ، یک دستمال کاغذی یا یک پارچه تمیز را مرطوب کنید. لکه ای را که می خواهید از روی فرش پاک کنید با حوله کودک پاک کنید تا تمیز شود. اکنون دوباره با یک پارچه مرطوب محل را تمیز کرده و سپس چند دقیقه صبر کنید تا فرش خشک شود.

.

برای تمیز کردن مبل ها از شامپو استفاده کنید

می توانید لکه های پارچه مبل های خود را با کمی شامپو تمیز کنید. روی پارچه تمیز کمی شامپو ریخته و روی لکه بزنید. برای تمیز کردن سایر پارچه ها ، کمی آب در سینک ظرفشویی ریخته و چند قطره شامپو به آن اضافه کنید. حالا پارچه را در سینک ظرفشویی قرار داده و بعد از مدتی آن را بشویید و بگذارید تا خشک شود.

.

هنگام خانه تکانی جوهر سیاه روی فرش ها را از بین ببرید

وقت خانه تکانی می توانید لکه جوهر سیاه را روی فرش از بین ببرید، برای اینکار کافیست مقداری ماست روی لکه بریزید و سپس با یک قاشق ماست را بکشید و جمع کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید ، خواهید دید که لکه کاملا از بین می رود. جالب نیست؟ نیازی هم به هیچ ابزار عجیب و غریبی نیست. تنها یک قاسق و ماست نیاز دارید.
برای از بین بردن لکه های جوهر خودکار یا قلم می توانید از شیر استفاده کنید. قسمت مرکب گرفته از لباس را حدود پنج دقیقه در شیر قرار دهید و سپس آن را با آب ساده بشویید. لکه جوهر کاملاً از بین می رود. برای این منظور حتماً از شیر استفاده کنید. از شیرش ترش شده یا دوغ نیز می توانید استفاده کنید. البته عجله نکنید. گاهی باید این کار را چندین بار تکرار کرد تا لکه کاملا پاک شود.

.

خانه تکانی آشپزخانه به صورت حرفه ای

از نکات مهم خانه تکانی، تمیز کردن همه چیز عمیق تر از همیشه در این ماجرای تمیز کردن منزل است. آشپزخانه به عنوان یکی از مهمترین قسمتهای خانه است. در زمانی که فوری نیاز به خانه تکانی دارید معمولاً وقت زیادی را می گیرد. اما با برنامه ریزی خوب می توانید این کار را انجام دهید. قبل از هر چیز گلدان ها ، ظرف ها و مواردی را که مدتی از آن استفاده نکرده اید بشویید تا دوباره آماده استفاده شوند. به یخچال بروید و تمام کف و کشوها را خالی کنید و خوب تمیز و مرتب کنید. غذاهای تاریخ مصرف گذشته را بررسی کنید و در صورت وجود ، کنار بگذارید و دور بریزید. به کابینت ها بروید و آنجا را نیز تمیز کنید. سپس به سمت اجاق گاز خود بروید و آن را به خوبی تمیز کنید. علاوه بر این ، هود آشپزخانه ، مایکروویو و توستر از دیگر گزینه هایی است که باید در طول خانه تکانی آشپزخانه منزل خود در نظر بگیرید.

یکی از ترفندهای فوری خانه تکانی آشپزخانه این است که ابتدا به کابینت آشپزخانه بروید. پس از تمیز کردن داخل هر قفسه ، تمام وسایل را از داخل کابینت ها خارج کرده و مرتباً همه چیز را در آن قرار دهید حتماً همه چیز را در جای مناسب خود قرار داده و وسایل یکبار مصرف را خارج کنید.

سپس سطح کابینت ها ، لوازم خانگی و تجهیزات آشپزخانه را با یک پارچه میکروفیبر و یک تمیز کننده مناسب تمیز کنید.

در مرحله بعد هود گاز را تمیز کنید و تمیز کردن شیرهای آب و سینک را فراموش نکنید.

در آخر ، کف آشپزخانه را جارو کنید. تمیز کردن توالت و حمام را فراموش نکنید. بهتر است نظافت توالت و سرویس بهداشتی را به روزهای آخر خانه تکانی موکول کنید. برای این کار کف و دیواره های حمام را با مواد شوینده و ضد عفونی کننده تمیز کنید. شیر آب و توالت را تمیز و روشن کنید، جوری که برق بیاندازد. یک خوشبو کننده خوب نیز تهیه کنید و در توالت یا قسمت روشویی قرار دهید.

.

مایع ظرفشویی برای خانه تکانی ندارید؟

اشکالی ندارد. حدود یک قاشق غذاخوری مواد شوینده لباس را در آب داغ ریخته و ظروف کثیف را در آب خیس کنید تا خوب خیس بخورد (بهتر است برای شستن ظروف دستکش تهیه کنید زیرا این پاک کننده ها پوست دست شما را بسیار خشک و حساس می کنند و ممکن است خطرناک باشند.). برای تمیز کردن ظروف مانند ماهیتابه یا قابلمه هایی که چرب هستند ، می توانید آنها را با آب داغ پر کنید و یک قاشق غذاخوری نرم کننده پارچه در آن بریزید و بگذارید خوب خیس بخورد. به این ترتیب علاوه بر شستن و تمیز کردن ظروف ، عطر و بوی دلپذیر و ملایمی نیز به آنها بخشیده اید.

.

کابینت ها را با آب اکسیژنه تمیز کنید

موادی که برای پاکسازی لکه های سطح کابینت استفاده می شوند ترکیبی مشابه مواد شوینده و سفید کننده دارند. می توانید از این مواد برای تمیز کردن و شستشوی سطوح کابینت های فلزی و لباس های پشمی و پارچه ای استفاده کنید. سطح کابینت را خیس کنید ، سپس آن را با تمیز کننده تمیز کرده و دوباره خشک کنید.

.

نظافت سرویس بهداشتی و توالت

در آخرین مرحله خانه تکانی ، می توانید به دستشویی خود بروید و آن را به خوبی روشن کنید. این کارها بهتر است در مرحله آخر خانه تکانی انجام شود. از دیوارها تا کف ، شیر آب ، توالت ، توالت و … را کاملاً تمیز کنید. برای این کار می توانید از شوینده های مخصوصی که امروز در بازار موجود است استفاده کنید و توالت و سرویس بهداشتی را کاملاً تمیز کنید.

.

انجام این کارها در خانه تکانی اشتباه است

تمیز کردن ماشین ظرفشویی با استفاده از صابون ظرفشویی (صابونی که برای شستن ظروف در ظرفی پر از آب قرار داده می شود تا ظرفها خیس و سپس شسته شوند). این کار را نکنید.
استفاده از شوینده لباس برای تمیز کردن فرش ها یا مبلمان و غیره.
زمانی که برای لیوان های شیشه ای از اسپری های تمیز کننده استفاده کنید. این کار اشتباه است.
برای سطوح نقره ای خود از تمیز کننده های سطح ضد زنگ استفاده نکنید.

.
منابع :
.https://irsocial.net

راهنمای صفر تا صد مراحل خانه تکانی