مهارتهای زبانی: نام بردن اشیا، پاسخ به پرسشها، گفتن کاربرد اشیا، نام بردن چه چیزهایی ساخته شده است از…
◉ بگوییــد کــه حولــهی کاغــذی و دانههــای داخــل لیــوان را بــه انــدازهی کافــی خیــس کنــد. ســپس از کــودکان بخواهیــد لیــوان جوانههایشــان را در ســینی بگذارنــد. دربــارهی گیاهانــی کــه بــرای کــودکان آشناســت، ماننــد لوبیــا و نخودفرنگــی ســؤالاتی بپرســید و در مــورد غذاهــای مختلفــی کــه بــا ایــن گیاهــان درســت میشــود، گفتوگــو کنیــد.
◉ لیوانهــا را در محلــی بگذاریــد کــه بتــوان آنهــا را دیــد و کــودکان را تشــویق کنیــد تــا هــر روز لوبیاهــا را خیــس کننــد. پــس از چنــد روز میتوانیــد جوانههــا را ببینیــد.
◉ بگذارید کودکان همچنان به خیس کردن و مراقبت از جوانهها ادامه دهند. آنها تشویق کنید تا چگونگی رشد لوبیاهــا را شــرح دهنــد و بگوینــد کــه بــرای رشــد بــه چــه چیزهایــی احتیــاج دارنــد. (بــه کــودکان یــادآور شــوید کــه مــا نیــز بــرای درســت کــردن ســبزهی نــوروز، دانههــای گنــدم یــا عــدس را در ظرفــی می گذاریــم و خیــس میکنیــم تــا جوانــه بزننــد و رشــد کننــد. ســپس هنــگام درســت کــردن ســبزه بــرای نــوروز، دوبــاره جوانــه زدن را شــرح دهیــد.)
◉ دانههای جوانه زده را در گلدانی بکارید تا کودکان رشد گیاه لوبیا و تبدیل دانه به گیاه را ببینند.
.
منابع :
.https://www.bafarzandan.com