بازی اولون
Avalon، یک بازی دورهمی مخصوص مهمانی که بازیکنان را برای استنباط هویت، یکدیگر به چالش میکشند. در بازی فکری Avalon هر گروه طی یک رقابت هیجان انگیز سعی میکنند بازی را به نفع گروه خودبه پایان برسانند.
ممکن است بازیهای مشابهی مانند Werewolf و Mafia انجام داده باشید. آن عناوین مزایای خود را دارند ، اما آوالون عالی کار میکند زیرا بازیکنان نمیمیرند – به این معنی که هیچکس از سرگرمی کنار نمیرود. برای استفاده بیشتر از این بازی فوقالعاده ، امروز ما همهچیز را در مورد قوانین و شخصیتهای این بازی در اختیار شما قرار میدهیم!
.
شرح بازی
بازی آوالون نیروهای خوب و بد را در نبردی برای کنترل آینده تمدن قرار میدهد. آرتور نماینده آینده بریتانیا ، وعده رفاه و افتخار میدهد ، بااینحال در بین رزمندگان شجاع او افراد بیوجدان موردرد پنهانشدهاند.
تعداد نیروهای شیطانی بسیار اندک است ، اما از یکدیگر آگاهی دارند و به جز یکی از خدمتکاران آرتور مخفی میمانند. مرلین به تنهایی عوامل شر را میشناسد ، اما او باید از این موضوع فقط در معماها صحبت کند. اگر هویت واقعی او کشف شود ، همه از بین میروند.
The Resistance: Avalon یک بازی مستقل است ، و درحالیکه The Resistance نیاز به بازی ندارد ، بازیها سازگار هستند و میتوانند ترکیب شوند.
.
جوانب مثبت و منفی
اگرچه میتوان بازی آوالون را با قیمت ارزان یافت ، اما قطعاً یکی از بهترین بازیهای استنباط اجتماعی است. یک جلسه بازی با شدت بالا که با بلوف ، استدلال ، فریب و اتهاماتی که به طرز وحشیانهای جریان دارند همراه است. ویژگیهای ساده ، غوطهور شدن در بازی را بسیار آسان میکند. البته، بحث سنگین ممکن است برای همه مناسب نباشد. بااینحال ، با ترکیب مناسب ، آوالون میتواند یکی از سرگرمکنندهترین بازیهای کارتی باشد، درحالیکه همه ، دوستان خود را به شرارت متهم میکنند.
مزایا :
- تعامل گروهی عالی
- بازی استنباط اجتماعی بیپرده
- انرژی و احساسات بالا
معایب :
- همه باید به طور کامل سرمایهگذاری کنند
- جنبه اجتماعی بازی ممکن است برای همه مناسب نباشد
- نیاز به یک گروه بزرگتر
.
جوایز و افتخارات
- نامزد بازی سال جوایز بازی روی میز بلغاری 2021
- نامزد بهترین بازی سالن گلدبریکن 2018
- برنده جایزه ویژه هیئت داوران گلدبریکن 2013
- نامزد بهترین بازی روی میز مهمانی گلدن گیک 2013
.
عناصر بازی
- 14 کارت شخصیت
- · 10 کارت جستجو (Quest)
- · 5 نشانه تیم
- · 20 نشانه رأی
- · 5 نشانگر امتیاز
- · 1 نشانگر راند (دور)
- · 1 نشانگر پیگیری رأی
- · 1 نشانه رهبر
- · 3 تابلوی امتیازدهی
- · 2 کارت وفاداری
- · 1 نشان بانوی دریاچه
.
کارتها و نشانهها
کارتهای شخصیت – وفاداری بازیکن را تعیین کنید. کارتهای شخصیت در کنار Good دارای امضاء و علائم رمزی آرتور در زمینه آبی دارند و در کنار Evil دارای امضای موردرد در پسزمینه قرمز هستند.
در اینجا اشاره به وفاداری خوب یا بد یک بازیکن با جبهه خاصی مشخص میشود.
برخی از شخصیتها در طول بازی دارای قدرت خاصی هستند – Merlin و Assasin در همه بازیها گنجانده شده و بقیه کارتهای شخصیت ویژه اختیاری هستند.
کارت شخصیت بازیکن ممکن است در هیچ نقطهای از بازی فاش نشود و همچنین درباره شخصیت کارکنان صحبت نشود.
- نشانه رهبر – بازیکنی را که تیم جستجو (Quest) را پیشنهاد میکند تعیین میکند.
- نشانههای تیم – موقعیتهای تیم جستجو را تخصیص میدهند.
- نشانههای رأی – تیم جستجو پیشنهادی رهبر را تأیید یا رد میکنند.
- کارتهای جستجو – موفقیت یا شکست یک جستجو را تعیین میکنند.
.
راهاندازی بازی
برای بازی در آوالون حداقل به 5 شرکت کننده نیاز دارید.
تابلو مربوط به تعداد بازیکنان را انتخاب کنید. تابلو را با نشانگرهای امتیاز ، نشانههای تیم و کارتهای جستجو در مجاورت تابلو در مرکز منطقه بازی قرار دهید.
نشانگرهای مرحله را روی فضای Quest 1 تابلو قرار دهید. به هر بازیکن مجموعهای از دو نشانه رأی داده میشود.
به طور تصادفی یک رهبر را انتخاب کنید ؛ رهبر نماد رهبر را دریافت میکند. نمودار زیر جزئیات چند شخصیت خوب و چند شر را بر اساس تعداد کل بازیکنان مشخص میکند.
10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | بازیکنان |
6 | 6 | 5 | 4 | 4 | 3 | خیر (پسزمینه آبی) |
4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | شر (پسزمینه قرمز) |
تعداد مناسب کارتهای شخصیت خوب و کارتهای شخصیت بد را انتخاب کنید. یکی از کارتهای شخصیت خوب کارت مرلین خواهد بود ، بقیه فقط “خدمتگزار وفادار کارتهای آرتور” خواهند بود.
یکی از کارتهای شخصیتهای شیطانی ، کارت Assassin خواهد بود ، بقیه کارتها فقط کارتهای ” افراد موردرد” خواهند بود. به هر بازیکن یک کارت رو به پایین بدهید.
هر بازیکن مخفیانه به وفاداری اختصاص داده شده خود در کارت شخصیت خود نگاه میکند.
بعدازاینکه همه بازیکنان وفاداری خود را شناختند ، رهبر باید اطمینان حاصل کند که همه بازیکنان Evil یکدیگر را میشناسند و Merlin با تکرار اسکریپت زیر همه بازیکنان Evil را میشناسد :
- همه ، بازوی راست خود را به داخل حلقه دراز کنید و چشمان خود را ببندید.
- افراد موردرد چشمهای خود را بازکرده و به اطراف نگاه کنند تا همه عوامل شیطان را بشناسند.
- افراد موردرد چشمان خود را میبندند.
- همه بازیکنان باید چشمان خود را بسته و دستها را مشتی در مقابل خود داشته باشند.
- افراد موردرد – انگشت شست خود را بلند کنند تا مرلین آنها را بشناسد.
- مرلین ، چشمانت را باز کن و عوامل شر را ببین.
- افراد موردرد – انگشتان شست خود را پایین بیاورند و دوباره دستان خود را به صورت مشت درآورند.
- مرلین چشمانت را ببند.
- همه بازیکنان چشمان خود را بسته و دستان خود را مشتی در مقابل خود دارند.
- همه چشمانتان را باز کنید.
.
روند بازی
بازی شامل چندین دور (راند) است. هر دور دارای یک مرحله تیم سازی و یک مرحله جستجو (Quest) است.
در مرحله تیم سازی ، رهبر تیمی را برای تکمیل جستجو پیشنهاد میکند – همه بازیکنان یا تیم پیشنهادی را تأیید کرده و به مرحله جستجو میروند ، یا انتقال تیم پیشنهادی به بازیکن بعدی را رد میکنند و تا زمانی که تیمی تأیید نشود ، این روند را تکرار میکنند.
در مرحله جستجو بازیکنانی که برای حضور در تیم انتخاب میشوند تعیین میکنند که جستجو موفق است یا خیر.
.
مرحله تیم سازی
زمان تصمیمات بزرگ و رهبران قوی است. همه شوالیهها و بانوان آوالون به آرتور وفادار نیستند ، و درعینحال شما فقط باید موارد خوب را انتخاب کنید تا او را در جستجوهایش نمایندگی کنند.
اگر گوش و چشم باز نگه داشته شود ، نصیحت حکیم مرلین را میتوان زمزمه های حقیقت دانست.
تکلیف تیم : پس از بحث و گفتگوی مناسب ، رهبر تعداد لازم از نشانههای تیم را میگیرد و هر نشانه تیم را به یک بازیکن اختصاص میدهد.
نمودار زیر تعداد بازیکنانی که رهبر برای یک مأموریت پیشنهاد میکند ، (براساس اینکه کدام دور است) مشخص میکند.
10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | بازیکنان |
3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | اولین جستجو |
4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | دومین جستجو |
4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | سومین جستجو |
5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | چهارمین جستجو |
5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | پنجمین جستجو |
رهبر میتواند در تیم باشد ، اما لازم نیست. توجه داشته باشید که به هر بازیکن فقط میتوان یک نشان تیمی اختصاص داد.
همه بازیکنان باید در کمک به رهبر در انتخاب صحیح بازیکنان برای حضور در تیم مشارکت داشته باشند. بحث و گفتگوی فعال و منطقی یک راه عالی برای دستگیری عوامل موردرد در شبکههای فریبکاری آنها است.
.
رأی تیم
پس از بحث و گفتگوی مناسب ، رهبر برای رأیگیری در مورد تکالیف تیم فراخوان میدهد.
رهبر تیم را پیشنهاد میدهد – اما همه بازیکنان در صورت قبول یا رد پیشنهاد یک رأی دارند. رهبر میتواند شرور باشد ، یا یکی از بازیکنان انتخاب شده ممکن است اشتباه باشد.
احساس نکنید که باید همه تیمهای پیشنهادی را قبول کنید. اگر تیم را رد کنید ، یک رهبر جدید میتواند تیم متفاوتی را پیشنهاد دهد ، شاید یک تیم بدون هیچ بازیکن بدی.
هر بازیکن ، ازجمله رهبر ، مخفیانه یک کارت رأی انتخاب میکند. وقتی همه بازیکنان کارت رأی منتخب خود را آماده کردند ، رهبر درخواست میکند که آرا فاش شود. همه نشانههای رأی برگردانده میشوند تا همه بتوانند رأی شما را ببینند.
در صورت پذیرش اکثریت ، تیم تأیید میشود. در صورت تأیید تیم ، بازی در مرحله جستجو ادامه مییابد.
اگر تیم رد شود (رأی مساوی نیز رد میشود) ، رهبر در جهت عقربههای ساعت حرکت میکند و مرحله تیم سازی تکرار میشود.
اگر پنج تیم در یک دور رد شوند ، شر بازی را میبرد.
اگر از تکتک اعضای تیم پیشنهادی اطمینان ندارید ، پس شما باید شدیداً پیشنهاد را رد کنید. رد کردن یک تیم نشانه بد بودن شما نیست.
گروهی از بازیکنان ماهر معمولاً قبل از موافقت با تیم ، مرحله رأیگیری را سه بار دیگر انجام میدهند. تماشا کنید چه کسی تأیید میکند و از آنها بپرسید چرا تأیید کردند – گاهی اوقات بازیکنان شر موافقت میکنند زیرا میدانند بازیکن شرور دیگری نیز در آن گنجانده شده است.
مرلین همچنین میتواند از رأی خود بهعنوان یک علامت استفاده کند ، اما مراقب باشید بازیکنان شرور تماشا خواهند کرد.
.
مرحله جستجو (Quest)
شما به خوبی و هوشمندانه درباره شوالیهها و بانوان شجاعی که به آنها اعتماد دارید ، بحث کردهاید.
اکنون زمان آن فرا رسیده است که نیت وفاداری واقعی فرد را به هدف والایی که آرتور برای آن میجنگد ، بسنجید. صادق باشید و خوبی پیروز خواهد شد.
رهبر مجموعهای از کارتهای جستجو را به هر یک از اعضای تیم منتقل میکند. هر بازیکن در جستجو ، یک کارت جستجو انتخاب میکند و آن را رو به پایین از خودش بازی میکند (نمایش میدهد).
رهبر قبل از فاش کردن ، کارتهای بازی بازی شده را جمعآوری و مخلوط میکند. جستجو تنها درصورتیکه همه کارتهای نشان داده شده کارتهای موفقیت باشند با موفقیت به پایان میرسد. اگر یک کارت شکست خورده بازی شود ، جستجو شکست میخورد.
با قرار دادن یک نشانگر نمره آبی با امضای آرتور ، یک جستجوی موفق را روی تابلو نشان دهید. یک جستجوی ناموفق با قرار دادن یک نشانگر قرمز با امضای موردرد بر روی تابلو نشان داده میشود.
پس از تکمیل مأموریت ، نشانگر راند را به فضای جستجوی بعدی روی تابلو پیش ببرید. رهبر در جهت عقربههای ساعت حرکت میکند و دور بعدی در مرحله تیم سازی آغاز میشود.
.
پایان بازی
اگر تیم خوب بتواند 3 مأموریت را بدون فاش کردن هویت واقعی مرلین با موفقیت پشت سر بگذارد ، آرتور و خوبی پیروز میشوند.
نیروهای تاریک شیطانی موردرد زمانی پیروز میشوند که سه مأموریت با شکست روبرو شود یا آنقدر حیلهگر باشند که بتوانند مرلین را فاش کنند.
بازی بلافاصله پس از 3 جستجوی موفق یا 3 جستجوی ناموفق به پایان میرسد. بازیکنان شرور در صورت شکست 3 مأموریت و زمانی که 5 تیم در یک دور رد میشوند برنده میشوند.
.
مرلین را ترور کن- آخرین شانس شیطانی
اگر 3 مأموریت با موفقیت انجام شود ، بازیکنان شرور با نامگذاری صحیح مرلین که یکی از بازیکنان خوب است ، آخرین فرصت را برای پیروزی در بازی خواهند داشت.
بدون فاش کردن هیچ کارت شخصیتی ، بازیکنان شیطانی بحث میکنند و بازیکن با کارت شخصیت Assasin یک بازیکن خوب را بهعنوان مرلین معرفی میکند.
اگر بازیکن نامگذاری شده مرلین باشد ، بازیکنان شر برنده میشوند. اگر بازیکنان شرور مرلین را نام نبرند ، بازیکنان خوب برنده میشوند.
چهار شخصیت اضافی با قدرتهای ویژه برای بازی در دسترس هستند. شما میتوانید با این کارتها در هر ترکیبی که دوست دارید بازی کنید.
ترکیبهای مختلف ، بازی را برای پیروزی در یک طرف نبرد سختتر میکند. بهتر است هر بار یک کارت شخصیت ویژه به بازی اضافه کنید ، زمانی که با نحوه بازی آنها آشنا شدید ، تعداد بیشتری اضافه کنید یا تغییر دهید. در بیشتر موارد ، شما میخواهید با مرلین بازی کنید ، اما لازم نیست.
.
منبع: http://www.bazikhune.ir