بازی جاسوس‌بازی

بازی جاسوس بازی SPYFALL یکی از بازی های دسته جمعی و فکری به حساب می آید که در دورهمی های خانوادگی و جمع های دوستانه به شدت مورد استقبال قرار می گیرد. دلیل اینکه این بازی خیلی طرفدار پیدا کرده است متفاوت بودن آن نسبت به بازی هایی است که تاکنون کرده ایم. برای اینکه این بازی جذاب تر شود باید تعداد حداقل 4 نفر باشد و همچنین  از چند طریق می توان بازی جاسوس بازی SPYFALL را انجام داد. اولین راه این است که بازی آن را از فروشگاه های اینترنتی یا غیر اینترنتی خریداری کنید. راه دوم استفاده از برنامه های موبایل است که هم نسخه اندروید و هم IOS این بازی موجود است. اما اگر هیچ یک از راه های فوق در دسترس نبود، می تونید از کاغذ استفاده کنید و به روشی که در ادامه گفته می شود عمل کنید.

اگر بخوایم خیلی راحت و سریع بازی جاسوس بازی SPYFALL را توضیح دهیم، به این صورت است که، به چندین مکان در نظر گرفته می شود مثل هتل، بیمارستان، مدرسه، کازینو و یا هر جای دیگری که برای همه افرادی که بازی می کنند شناس باشد (معمولا مکان های عمومی بیشتر در نظر گرفته می شود). فرض کنید 6 نفر در حال بازی از طریق اپلیکیشن موبایل بازی SPY هستند و مکان های مورد نظر را هم در ابتدای بازی به برنامه معرفی کرده اند. وقتی بازی شروع می شود بازی به نفر اول یک مکان را نشان می دهد مثلا هتل، این مکان به نفر دیگر هم نشان داده می شود. پس 5 نفر می دانند که مکان مورد نظر هتل است و یک نفر اصطلاحا SPY است و نمی داند که مکان مورد نظر کجاس، از طرفی 5 نفری که می دونن که مکان مورد نظر هتل است نمی دونند که چه کسی جاسوس است و هر کس فقط از وضعیت خودش اطلاع دارد.

.

نحوه انجام بازی جاسوس بازی SPYFALL

خب وقتی همه افراد وضعیت خود را فهمیدند، نفر اول از هر کدام از افرادی که در بازی هستند سوال می پرسد، هدف از پرسیدن سوال ها این است که اول افرادی که اسپای نیستند متوجه شوند که چه کسی اسپای است و دوم اینکه فردی که SPY است متوجه شود که مکان مورد نظر بازی کجا است. در نتیجه سوالات باید به گونه ای باشد که شخصی که اسپای است خیلی سریع متوجه نشود که مکان کجاس و حدس بزند و از طرفی جواب هایی که به سوالات داده می شود هم مهم است چرا که اگر جواب ها خیلی پرت باشد و به مکان مورد نظر نخورد، کسانی که اسپای نیستند خیلی سریع متوجه خواهند شد که جاسوس چه کسی است. پس خیلی هوشمندانه سوال بپرسید و خیلی هوشمندانه جواب بدین که نه جاسوس و نه مکان بازی خیلی زود لو برود.

.

زمان و امتیاز دهی

نکته ای که وجود دارد این است که تعیین زمان بازی جاسوس بازی SPYFALL به عهده خود افرادی است که بازی میکنند می توانید از تایم های ثابت مثل 10 دقیقه یا 15 دقیقه استفاده کنید می توانید بسته به تعداد نفراتی که بازی میکنند زمان را کم یا زیاد کنید. توصیه می شود اگر اولین بار است که می خواهید بازی کنید برای بازی تایم در نظر نگیرید تا خوب برایتان جا بیافتد و از دست های بازی متونین به ازای هر یک نفر یک دقیقه یا دو دقیقه زمان در نظر بگیرید. و اما نحوه امتیاز دهی این بازی به این صورت است که اگر در طی بازی جاسوس پیدا شود به فردی که پیدا کرده است 3 امتیاز تعلق می گیرد. اگر جاسوس مکان را پیدا کند به جاسوس بازی 3 امیتاز تعلق میگیرد و اگر هیچ کدام نتوانند هم دیگر را حدس بزنند، به هر نفر یک امتیاز تعلق میگیرد.

.
منبع: http://www.bazikhune.ir