بازی اسم فامیل

وقتی اسم بازی های گروهی به میان می آید قطعاً اولین گزینه پیشنهادی از طرف افرادی که در دورهمی حضور دارند، بازی پر طرفدار اسم فامیل است! بازی اسم فامیل قسمت بزرگی از خاطرات کودکی بیشتر افراد را تشکیل می دهد. حتی پس از گذشت چند دهه از پیدایش این بازی در بین خانواده های ایرانی، بدون اغراق می توان گفت محبوب ترین بازی گروهی در بین جامعه ایرانی همین بازی اسم فامیل است. در کوتاه ترین زمان ممکن و با چند ورق و کاغذ می توان جمع دوستانه و خانوادگی را به یک میدان مسابقه ای جذاب تبدیل کرد.

یکی از دلایل محبوبیت این بازی این است که احتیاجی به لوازم خاص و گران قیمت ندارد و برای انجام آن لازم نیست که لوازم خاصی تهیه شود. در هر خانه کاغذ و خودکار وجود دارد. به همین دلیل این بازی مختص طبقه خاصی از جامعه نیست و همه مردم بازی اسم فامیل را دوست دارند و در هر جمعی این بازی گرمابخش محافل و باعث ایجاد خاطرات شیرین در بین افراد فامیل و دوستان می شود. بازی اسم فامیل هیج رده سنی ندارد، از کودکان تا پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در این بازی شرکت می کنند و هر چه تعداد افراد بیشتر باشد رقابت هیجان انگیز تر خواهد شد.

تجربه این بازی در بزرگسالی، حسی غیر قابل وصف و نوستالژیک دارد. افراد بزرگسال وقتی با کودکان و نوجوانان این بازی را انجام می دهند به دوران کودکی خود باز می گردند و خاطرات بازی با پسرعمو ها، دختردایی ها، دخترخاله ها و … برای آن ها دوباره تکرار می شود.

لازم نیست که حتما بزرگ تر ها خودشان هم کاغذ و خودکار دست گرفته و بازی را انجام دهند، جذابیت این بازی وقتی بیشتر می شود که هر کدام از بچه ها با کمک یکی از بزرگ تر های جمع این بازی را انجام دهند و به نوعی از آن ها تقلب بگیرند.

همین تقلب ها و اعتراض دیگر بازیکنان که چرا تقلب گرفتی و امتیاز به تو داده نمی شود و همین جر و بحث ها باعث زیباتر شدن بازی اسم فامیل می شود. همانطور که گفتیم برای انجام این بازی به وسایل چندانی نیاز ندارید. به راحتی می توانید با چند قلم و کاغذ بازی را آغاز کنید. برای انجام بازی اسم فامیل لازم نیست که تعداد نفرات زیاد باشد شما می توانید این بازی را دو نفره هم انجام دهید.

در ادامه این نوشته برای همه 32 حروف الفبا لیستی را آماده کرده ایم تا بتوانید با به یاد داشتن و یا گرفتن عکس و اسکرین شات از آن ها، در هنگام بازی تقلب کنید. البته که تقلب کردن کار صحیحی نیست اما برای برنده شدن گاهی لازم است که همه روش ها را استفاده کرد.

.

وسایل بازی

بازی اسم فامیل فقط با کاغذ و قلم انجام می شود و نیازی به وسایل دیگر ندارد. خودکار یا مداد در هر خانه ای وجود دارد و با چند ورق کاغذ می توان بازی را شروع کرد. از روزنامه و یا مجله می توان به عنوان زیردستی استفاده کرد.

.

فضای بازی

انجام این بازی به فضای خاصی نیاز ندارد و هر کجا فرصتی برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی باشد بازی اسم فامیل را می توانید انجام دهید. برای این که امکان تقلب از همه گرفته شود بعضی از افراد می توانند روی میز و مبل بنشینند و بعضی دیگر هم روی زمین بازی را انجام دهند.

.

هدف بازی

این بازی علاوه بر یک سرگرمی، می تواند دقت، سرعت عمل و تمرکز افراد را افزایش دهد. به دلیل این که این بازی با کلمات و حروف الفبا انجام می شود، می تواند دامنه لغات را افزایش داده و اطلاعات عمومی افراد را بیشتر کند.

.

قوانین بازی اسم فامیل

این بازی گروهی می تواند با تعداد افراد متفاوتی انجام شود، به گونه ای که اگر 2 و یا 20 نفر باشند هم تفاوتی ندارد و می توانند این بازی را انجام دهند. اگر تعداد افراد زیاد باشد بهتر است، چون هیجان بازی بیشتر خواهد شد. اگر رده سنی افراد متفاوت باشد، قدرت بازی برای افراد کوچک تر کمتر خواهد شد.

پیشنهاد سایت بازیزا به شما دو روش است که بتوانید تعادل بازی را برقرار کنید. روش اول این است که همه افراد با هم بازی کنند اما این امکان ایجاد شود تا بزرگ ترهای جمع به افراد کوچک تر کمک کنند.

روش دوم این است که اگر تعداد بازیکنان بازی زیاد بود افراد را به دو یا سه گروه سنی تقسیم کنید تا بازیکنان در رده های سنی یکسان با هم مسابقه دهند و بعد از چند دست بازی در صورتی که در هر جمع هر کدام از افراد ضعیف تر و یا قوی تر بودند، به گروه های دیگر بروند تا رقابت هیجان انگیز تر شود.

قبل از آغاز بازی همه افراد حاضر باید جدول را رسم کنند. البته این جدول کاملاً اختیاری است و طبق نظر افراد گروه ممکن است موارد داخل جدول متغیر باشد. افرادی که با هم بازی می کنند رای گیری کرده و تصمیم می گیرند که چه موضوعاتی را در داخل جدول قرار دهند. معمولاً این موارد را در جدول اسم فامیل قرار می دهند :

  •  نام
  • فامیل
  • رنگ
  • میوه
  • غذا
  • نام شهر
  • نام کشور
  • نام ماشین
  • نام گل
  • نام حیوان
  • اشیاء
  • افراد مشهور
  • و …

با توجه به توافق بین بازیکنان می توان بعضی موارد را حذف و یا اضافه کرد. می توان تعداد موارد جدول را بیشتر کرد تا زمان بازی افزایش پیدا کند و یا می توان در قسمت انتخاب اسم شرط گذاشت که نوبت به هر نفر برای انتخاب حروف الفبا رسید، تعیین کند که اسم از بین نام های دختران انتخاب شود و یا نام پسران. این کار به تنهایی باعث جذاب تر شدن بازی می شود.

.

پس از ترسیم جدول، همه افراد حاضر در بازی باید به ترتیب، حروف الفبا را تعیین کنند. زمانی که حروف الفبا توسط فرد مشخص شد، افراد باید طبق حرف اعلام شده تمامی موارد داخل جدول را کامل کنند.  انتخاب کننده حروف الفبا می تواند از کوچک به بزرگ و یا بالعکس تعیین شود. پس همه بازیکنان باید یک بار یکی از حروف الفبا را انتخاب کنند و اگر زمان بازی بیشتر شد دوباره نوبتی باید حروف بازی اسم فامیل انتخاب شود.

هر کس زودتر از همه بتواند جدول خود را کامل کند باید کلمه «استپ» را بگوید. همه افراد پس از شنیدن کلمه استپ باید بازی را متوقف کنند و دست از نوشتن بردارند. در این لحظه باید تمامی برگه ها در وسط قرار بگیرد تا در حضور همه افراد و بدون تقلب، زیر نظر همه بازیکنان امتیازدهی آغاز شود. اگر کسی پس از پایان بازی به نوشتن ادامه دهد، با توجه به نظر گروه از امتیازات او کم خواهد شد.

.

شیوه امتیازدهی

امتیازدهی در این بازی به گونه ای است که برای هر مورد صحیح 10 امتیاز در نظر گرفته می شود. اگر کلمه نوشته شده با دیگر بازیکنان مشترک باشد 5 امتیاز دریافت می شود. یعنی اگر سه نفر در یکی از قسمت های جدول کلمه ای را یکسان نوشته باشند، امتیاز کامل به آن ها داه نمی شود.

به طور مثال در قسمت گل و با حرف سین اگر سه نفر از بازیکنان اسم گل سوسن را نوشته باشند به هر کدام از آن ها 5 امتیاز داده می شود و فرقی نمی کند که چند نفر اسم گل سوسن را نوشته باشند، چه 2 نفر و چه 5 نفر و بازیکنانی که اسم گلی غیر تکراری را نوشته باشند 10 امتیاز دریافت می کنند.

پس هر اندازه که کلمات نوشته شده خاص تر و منحصربه فرد تر باشند احتمال برنده شدن افراد در بازی اسم فامیل بیشتر خواهد بود. در ادامه این نوشته جدول اسم فامیل 32 حرف الفبا را جداگانه برای شما آماده کرده ایم تا با استفاده از این راهنما در بازی اسم فامیل موفق باشید و در بین دوستان و فامیل به عنوان یک بازی کننده حرفه ای اسم فامیل شناخته شوید.

.

شیوه نوین بازی اسم فامیل

در روش جدید بازی اسم فامیل پنج دسته کارت وجود دارد که در زیر به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم.

1- در دسته اول سه کارت با عناوین شروع کننده، ارشد و حسابدان وجود دارد. مفهوم کارت شروع کننده همانطور که از اسمش مشخص است به معنای کسی است که بازی را استارت می زند. این کارت می تواند به طور ثابت دست یکی از بازیکنان باشد و یا بین بازیکنان مختلف بچرخد.

کارت ارشد در اختیار بازیکنی قرار می گیرد که تسلط کاملی بر بازی داشته و علاوه بر آن دایره لغات گسترده تری نسبت به سایر افراد دیگر در بازی دارد. ودر نهایت کارت حسابدان به کسی داده می شود که مسئولیت محاسبه امتیازات هر بازیکن را در پایان هر راند از بازی بر عهده بگیرد.

2- در دسته دوم کارت هایی قرار گرفته اند که سرنوشت یک راند از بازی را رقم می زنند. این بدان معناست که بر روی کارت های مختلف این دسته واژه هایی نوشته شده است که در واقع هدف از انجام آن دور بازی را را رقم می زند.

3- در گروه سوم کارت ها، برگه هایی با عناوین مختلف که در حقیقت نشان دهنده ستون های بازی می باشند، وجود دارد. بر روی این برگه ها به طور مثال عناوینی چون فعل، غذا، نوشیدنی و.. نوشته شده است. در هر دور از بازی فرد شروع کننده وظیفه دارد با توافق سایر اعضا تعدادی از کارت ها به صورت اتفاقی انتخاب کرده، عنوان را اعلام کند و اجازه بدهد تا سایر بازیکنان طی مدت زمان معینی واژه مد نظر خود را بنویسند.

4- بر روی کارت های گوناگون دسته چهارم یک لیست از مفاهیم مختلف از جمله نام گل، بازیگر، نام فیلم و… نوشته شده است که مطابق دسته سوم کارت ها با توافق سایر اعضا گروه، به صورت اتفاقی یا تربیتی و به وسیله فرد شروع کننده بازی یک به یک انتخاب و اعلام می شود. افراد موظف هستند تا در مدت زمان مشخص لیست مورد نظر را تکمیل کنند.

5- و نهایتا گروه پنجم کارت ها که بر روی آن ها حروف الفبا بر اساس نوع و مشخصه حرف نوشته شده است.  فردی که برگه شروع کننده را در اختیار دارد باید یکی از کارت ها را انتخاب کرده و اعلام کند حرف مشخص شده باید در کدام قسمت واژه که شامل بخش ابتدایی، انتهایی، وسط کلمه و… می شود، قرار داشته باشد.

.

راهنمای سریع و کامل تمام حروف

حرف الف

اسم دختر= آهو- آنوشا- آوین- آیه-النا- آسا- آلا- الما- آرام- الماس

اسم پسر= آریان- ایلمان- ارسام- ایلیا- آروین- آیلین- آراز- ارشد- آمین- ارشیا

فامیل= اکبری- آقاکثیری- آقامیری- اسماعیلی- ایلخانی- اقبالی- اصلانی- امینی- اسدی- امیدوار- اجاقی

شهر= آمل- ایلام- ایزه- آستارا- آمستردام-اصفهان-اهواز-ابهر-اراک- آدیس آبابا- امیدیه- اشنویه- اورومیه- ازمیر- اسلام آباد

کشور= آلبانی- آلمان- اتریش- ایتالیا- آرژانتین- آفریقا- آذربایجان-ارمنستان-افغانستان-الجزایر-ایران- آنگولا- آمریکا- ازبکستان- استرالیا- انگلستان- اسپانیا- استونی

میوه= آلبالو-آلو- آناناس- انبه- انگور- آواکادو- آلوچه-ازگیل-انار- آکای بری- آتمویا- انگور  برزیلی- آواکادو

غذا= آش- آبگوشت- آلبالو پلو- آلو مسما- اسفناج پلو- املت- اولویه- استامبولی

رنگ= آبی- آلبالویی- آجری-ارغوانی-اطلسی- استخوانی

حیوان= آهو- اردک- اسب- آفتاب پرست- اختاپوس- الاغ- اورانگوتان

ماشین= آزارا- اونتادور- آئودی- آوانته-اکسنت- اپتیما- الانترا- ال نود

اشیاء= استکان- آبپاش- آینه-النگو-انگشتر-اسباب بازی-اره- ارگ

گل= آلاله- آفتابگردان-اطلسی-اقاقیا- آمیتیس- ارکیده- ابریشم- آبوتیلون- آرنیکای کوهی- اشک خونین

شغل= آشپز- آرایشگر- آهنگ ساز- آرشیتکت-انباردار-ابزار فروش- اپراتور- امدادگر

اعضای بدن= انگشت- آرواره- آرنج- آپاندیس-ابرو- استخوان- اسکلت

پوشاک= آستین کوتاه- اورکت

مشاهیر= ابن سینا- ادیسون- ارسطو-افلاطون-ارشمیدوس-امیرارسلان نامدار-امیر کبیر

ورزش= آکروبات- ایروبیک- آیکیدو- اسب سواری- اسکی روی یخ- اسکواش

فیلم=آتش بس- آرزوها- ابد یک روز- ابراهیم خلیل الله-ارباب حلقه ها-اسب حیوان نجیبی است- افسانه جومونگ- افسانه اوک نیو- افسانه های فردا- اسب جنگی

کارتون= آناستازیا- آن شرلی- آلیس در سرزمین عجایب- آبشار سرنوشت- ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی- اندی پندی

حرف ب

اسم دختر= بارانا- بنیتا- بهاران- بهتا- بحیرا- بدری- بلقیس- بهار دخت- بهتا- بهنواز

اسم پسر= برنا- بهداد- باراد- بهنیا- برسام – بامداد- برات- بهراد- برنا- برشان

فامیل= بلخی- بیراتی- باقری- بهشتی- براتی- بانی-بابایی-بیرانوند- بانی- بقایی

میوه= به- بلال- بادمجان- بلوط- بادام- بلوبری- بالنگ- باکوری- بلوط- بلال

حیوان= بز- ببر- بز کوهی- بوزینه- بوفالو- بزغاله- بره- ببر بنگال- بزمجه- بلبل

غذا= برنج و خورشت- باقالی پلو- باقالی قاتوق- بیف استراگانف- برگر- بورانی- به آلو- بره کبابی

رنگ= بژ- بنفش- بلوطی- بادمجانی- بیزانتیم

گل= بابونه- بنفشه- بامبو- بیدمشک- بهار نارنج- بگونیا

شهر= بم- بافق- بابل- بهشهر- بستک- بیرجند- بابلسر- بندرعباس- بافق- بارسلون- بروجن- بجنورد- بندر لنگه- بوکان- بوشهر- بارسلون- بهاباد

کشور= برزیل- بوروندی- بورکینا فاسو- بنگلادش- بلژیک- بنین- بلغارستان-بحرین-بوسنی- بولیوی- بوتان- بحرین- بلاروس- باربادوس- باهاما- برونئی- بوتسونا

ماشین= بنز- بوگاتی- بی ام دبلیو- بایک-بسترن-برلیانس

اشیا= بمب- بیل- بخاری- باتری- بیلچه- بالش- باک متشین- بلوک- برچسب- بشقاب- بادکنک- بیلچه

اعضای بدن= بازو- بینی- بند انگشت- بصل النخاع- باسن

شغل= بقال- بزار- بازیگر- باربر- بنا- بستنی فروش

پوشاک یا لباس= بلوز- بارانی

مشاهیر= بهرام افشاری- بهرام رادان- بروسلی- باباطاهر- باقرخان- بیل گیتس- بیرانوند-بهرام زند-بنان- بی تی اس- بیلی آیلیش- بلک پینک

ورزش= بیلیارد- بدن سازی- بدمینتون- باراسل- بالن سواری-باجیکوان- بولینگ- بسکتبال- بدن سازی- بند بازی- بیسبال

فیلم= بردیا- بانوی عمارت- بتمن- بچه مهندس- با زبان بی زبانی- بوی باران- بچه های آسمان- بچه محل

کارتون= بابا لنگ دراز- بتمن- بینوایان- بچه های کوه آلپ- بل و سباستین- ببعی و ببعو- باب اسفنجی- بن تن- باربی

حرف پ

اسم دختر= پانیذ- پانیسا- پرستش- پروا- پارمین- پریسان- پرتو- پارمیسا- پرنا- پرین- پناه

اسم پسر= پویان- پارسیا- پاکان- پایدار- پارسین- پارسان- پاکمهر- پرهام- پندار- پارسا

فامیل= پورصمدی- پناهی- پوراعظم- پیروزفر- پهلوانی- پورمحمدی- پورحسینی- پناهایان- پناهی خواه- پایکاری

میوه= پرتغال- پسته- پشن فروت- پاپایا- پاندانوس

حیوان= پلنگ- پروانه- پرستو- پشه- پنگوئن- پاندا- پلیکان- پلانکتون- پیرانا

غذا= پیتزا- پلو- پاستا- پیراشکی- پوره سیب زمینی- پاستا-پاکورا

رنگ= پرتغالی- پوست پیازی- پرکلاغی- پسته ای

گل= پونه- پامچال- پنبه- پتوس- پیله آ- پیچک

شهر= پاوه- پکن- پیرانشهر- پل دختر- پردیس- پاسارگاد- پاریس- پردیس-

کشور= پرو- پرتغال- پاکستان- پاراگوئه- پاناما

ماشین= پراید- پژو 405- پیکان- پرادو- پورشه- پرشیا- پاترول- پونتیاک- پاژن- پاگانی- پژه 206

اشیاء= پارو- پنکه- پنبه-پارچه- پیراهن- پدال- پاور بانک- پیانو- پرده- پرچم- پرگار- پول- پر- پاکت- پتو

شغل= پنبه زن- پلیس- پزشک- پستچی- پرستار- پاو- پرنده فروش- پرده فروش

اعضای بدن= پا- پهلو- پوست- پلک- پانکراس- پاشنه- پرده گوش

مشاهیر= پروین اعتصامی- پاستور- پرویر پرستویی- پابلو پیکاسو- پانته آ بهرام- پوریا پورسرخ

ورزش= پارکور- پرورش اندام- پیاده روی- پرش با نیزه- پرتاب دیسک- پاور لیفتینگ- پرتاب وزنه- پیلاتس

فیلم= پلیکان- پیرانا- پاورچین- پاستاریونی- پا تو کفش من نکن- پارادایس- پایتخت- پس از باران- پزشک دربار- پزشک دهکده- پنجاه کیلو آلبالو

کارتون= پلنگ صورتی- پرنسس سوفیا- پاندا کونگ فو کار- پینوکیو- پسر شجاع- پینگو در شهر- پهلوانان- پیمان دوستی- پاپاترول- پسر بچه و هیولا

پوشاک= پیراهن- پلیور- پالتو- پاپوش- پوتین- پیژامه

حرف ت

اسم دختر= تلما- ترلان- تابان- تارا- ترنم- تبسم- تینا- تمنا- تکتم- ترانه

اسم پسر= توحید- تایماز- توماج- تحسین- تیرداد- توانا- تیوان- تکاور- توفان- تابش- تخشا

فامیل= تیموری- ترابی- توحیدی- تبریزی- تهمتن- توحدی- تابش- توکلی- تیرانی- تجلی

شھر= تبریز- تاکستان- تھران- تفت- تاکستان- تفرش- توکیو- تویسرکان- تل آویو

کشور= ترکیه- تانزانیا- تایلند- ترکمنستان- تاجیکستان- تنکابن- توباگو- تونس

میوه= توت- تمشک- توت فرنگی- ترگیل- ترنج- تربپپ- ترب- تمر هندی

غذا= ته چین- تاس کباب- ترشی تره گیلانی- ترخینه-

رنگ= توتی- تیفانی- تمشکی

حیوان= تمساح- تیھو- توتیا- توکای سیاه- توکان- تاپیر بیرد- تایگون

ماشین= تیبا- تویوتا- تانک- تراکتور- تسلا- تالیسمان- تندر 90- تریلی

اشیاء= توپ- تاج- تنیس- تاب- تخته- تیر کمان- تله موش- تفنگ- تاس- تخته سیاه- تل- تخت

گل= تاج خروس- تکمه ای- تاج الملوک- تاتوره- ترمس- تریلیوم- تنباکوی زینتی- توتون کوهی- تاج خروس تابستانه- تاکسیر

شغل= تکنسین- تاجر- تبلیغاتی

اعضای بدن= تاندون– تار صوتی- ترقوه- تالاموس- تیموس

پوشاک= تیشرت- تاپ- تونیک

مشاھیر= تولستوی – تاگور- توماس ادیسون- تیلور سویفت- تیمور لنگ- توماس ادیسون- تی ام بکس- ترلان پروانه- تام کروز- ترانه علیدوستی

ورزش= تنیس- تکواندو- تیر اندازی- تی آر ایکس- تیرکمان

فیلم= ترانه- ترانسفورمر- تایتانیک- تعطیلات رویایی- تختخواب سحر آمیز- تردید- تقاطع- تا ثریا- تصادف- تگزاس- تورنا- تهرانگرد- تنها در خانه

کارتون= توری و خواھرش- تارزان- تام و جری- تور جهانی ترول ها- تینکربل و دزدان دریایی- تیغه شیطان قطار بی انتها- توت فرنگی کوچولو- تایتان ها- ترانه دریا

حرف ث

اسم= ثریا- ثمین- ثنا- ثمر

فامیل= ثنایی- ثریایی- ثروتمند- ثقفی

شھر= ثلاث باباجانی

کشور=؟

میوه=؟

غذا= ثرید- ثریایی ( نوعی کباب)

رنگ= ثعلب آناتونی- ثعلب معطر- ثعلع باقلی- ثعلب میمونی

حیوان= ثعبان

ماشین=؟

اشیاء=ثانیه شمار- ثابت کننده

گل= ثعلب

شغل= ثبت احوال- ثبت شرکت

اعضای بدن=؟

پوشاک=؟

مشاھیر= ثنایی مشھدی- ثریا قاسمی

ورزش =؟

فیلم= ثریا ملکه غمگین

کارتون =ثور- ثنا و ثمین

حرف ج

اسم دختر= جواهر- جیران- جانان- جهان دخت- جان افروز- جهان آفرین- جانا- جوانه- جهان ناز- جیلان- جاودانه

اسم پسر= جانیار- جهان بخش- جوانشیر- جنید- جاهد- جهاندار- جوانمرد- جهانگرد- جویان- جاودان- جان افزا- جیحون

فامیل= جاویدی- جوادی- جواھری- جمشیدی- جروری- جامی- جهانگیری- جلیلوند- جمال خواه- جلالیان

شھر= جاجرود- جیرفت- جهرم- جویبار- جاجروم- جلفا- جوقان- جوانرود-

کشور= جیبوتی- جامائیکا- جزایر سلیمان – جزایر ارشال- جبل الطارق- جردن

میوه= جمبو – جز ھندی- جوجوبا- جک فروت-جم- جانا

غذا= جوجه کباب- جعفری پلو- جیگر- جامبو (نوعی فینگر فود)- جازگ- جغوربغور

رنگ= جیوه ای- جگری- جوھری

حیوان= جغد- جیرجیرک- جوجه- جوجه تیغی- جگوار

ماشین= جنسیس- جیپ – جک- جکوار- جونیور نیسان- جیلی- جرثقیل- جولیتا

اشیاء= جک ماشین- جعبه- جاروبرقی- جارو دستی- جاکلیدی- جغجغه- جامدادی- جوراب- جانماز- جی پی اس- جارو دستی- جلا دهنده

گل= جاسمین- جعفری ایرانی- جعفری فرانسوی- جعفری پرپر- جعفری گل سرخ- جنتیاتا- جنتیاتا چتری- جنتیاتا رومی- جل- جاوید- جاروی زینتی

شغل= جراح- جوشکار- جوراب فروش- جواهر فروش- جلاد

اعضای بدن= جمجمه- جگر- جناغ سینه- جزایر لانگرهاوس

پوشاک= جوراب- جلیقه

مشاھیر= جک لندن- جبران خلیل جبران- جکی چان- جان سینا- جانی دپ- جابر بن حیان- جان سینا- جان اشتاین بک- جابربن حیان- جواد عزتی- جنفر لوپز- جوجو مویز

ورزش= جودو- جوجیدسو- جیک کان دو

فیلم= جاده خاکی- جومانجی- جنگ ستارگان- جوکر- جوخه انتحاری- جانوران شگفت انگیز- جنایات گریندل والد- جهان با من برقص- جن گیر- جواهری در قصر- جوجیتسو- جوکر- جزیره

کارتون= جک و لوبیای سحر آمیز- جوجه اردک زشت- جزیره آرزوها- جک شگفت انگیز- جت سواران- جزیره ۀرزوها- جیمبو

حرف چ

اسم دختر= چمن ناز- چیستا- چهراذر- چکاوک- چکامه- چمانه- چهرزاد- چامه- چشمه- چاوان- چهراز- چیدا- چیچک

اسم پسر= چاووش- چاکان- چاویار- چالاک- چمران- چهربرزین- چیاکو- چیاوا- چاوه- چنگیز

فامیل= چنگیزی- چمنی- چمرانی- چمن ماه- چمچاره- چاوشی- چمبری

شھر= چابھار– چالوس- چادگان- چابکسر- چمستان- چهارمجال بختیاری- چوکوروا- چرداول- چرنوبیل- چرام

کشور= چین- چک- چاد

میوه= چغندر- چاقاله بادام- چیکو- چری- چنبره خیار- چری مویا- چلغوز- چشالو

غذا= چلو کباب- چنجه- چلو مرغ- چلو گوشت- چیکن برگر- چکدرمه- چیزبرگر

رنگ= چمنی

حیوان= چلچله- چکاوک- چیتا- چینچیلا

ماشین= چری- چانگان- چیرمن

اشیاء= چکش- چمدان- چوب- چرخ خیاطی- چسب- چتر- چینه- چنگال- چراغ قوه- چرم- چمن زن- چنگک- چراغ- چکمه

گل= چای زینتی- چتر درختی- چمن عروس- چشم خروس- چلیپا- چشم قرقاول- چپقک- چسب آپارتمان- چشم گاو

شغل= چرم دوزی- چرم فروش- چوپان- چاقو ساز- چوپان

اعضای بدن= چشم- چانه

پوشاک= چادر- چارقد- چکمه

مشاھیر= چارلی چاپلین- چه گوارا- چمران- چرچیل- چارلز دیکنز

ورزش= چوگان- چتربازی- چرخ پالیزه

فیلم= چھار راه استامبل- فیلم چ- چند میگیری گریه کنی- چشم و گوش بسته- چارچنگولی- چه بر سر دوشنبه آمد- چراغ قرمز- چهار انگشت- چارلی و کارخانه شکلات سازی- چیتی چیتی بنگ بنگ- چکاوک- چهار اصفهانی در بغداد

کارتون= چاه عروس- چوبین- چگونه اژدهای خود را آموزش دهیم- چاق و لاغر

حرف ح

اسم دختر= حسنا- حنا- حمیرا- حلما- حریر- حورا- حانا- حنیفا- حبه- حوراوش

اسم پسر= حامی- حکیم- حیان- حازم- حسیب- حسون- حسام- حنین- حامین- حامیم

فامیل= حاتمی- حسینی- حیاتی- حمیدی- حافظی- حیدری- حامدی- حائزی- حصاری- حکمتی

شھر= حسن آباد- حاجی آباد- حمیدیه- حراره- حنا- حمیل

کشور= حبشه

میوه=حصرم- حنظل

غذا= حلیم بادمجان- حلوا- حمص- حراروت

رنگ= حلوایی- حنایی

حیوان= حلزون- حواصیل

ماشین=حافی لوبو- حفاری

اشیاء= حوله- حس گر- حوله خشک کن- حصیر

گل= حسن یوسف- حنا- حسرت- حنای سلطانی- حشیشه الجرب- حشیشه الجزایر- حنظل

شغل= حمال- حوله فروش- حسابدار- حکاک

اعضای بدن= حلق- حنجره

پوشاک= حوله

مشاھیر= حافظ- حمید گودرزی

ورزش=حلقه زدن

فیلم= حمله به اچ 3- حلقه- حرفه ای

کارتون:حنا دختری در مزرعه

حرف خ

اسم دختر= خورشید- خاطره- خجسته- خرامان- خوشه- خوشرو- خوش چهره- خاتون- خاطرافروز- خرمه

اسم پسر= خسرو- خاتم- خطیب- خوارزم- خسرو پرویز- خیبر- خرسند- خوشزاد- خرم شاد- خدابخش- خدابنده- خروش- خدایار

فامیل= خانکی- خطیبی- خالقی- خیام- خلیلی- خرازی- خاوری- خلیل زاده- خاتمی- خراسانی- خوروش- خوبرو

شھر= خمین- خوزستان- خوی- خرم آباد- خلخال- خور و بیابانک- خنج- خاتم- خشکرود- خلخال- خارطوم- خان یونس- خرمشهر- خرامه- خمینی شهر- خرم دره- خورموج

کشور= خمیس– خرونا

میوه= خرمالو- خربزه- خیار- خرمالو فویو- خرچه

غذا= خورشت بادمجان- خاگینه- خورشت آلو- خوراک لوبیا- خوراک بادمجان- خاویار

رنگ= خاکستری- خرمایی- خاکی- خردلی

حیوان= خرس- خارپشت- خر- خروس- خرگوش- خفاش- خرچنگ- خدنگ- خرخاکی- خوک- خوکچه هندی

ماشین= خاور

اشیاء= خط کش- خیمه- خودکار- خلال دندان- خمره- خاک انداز- خردکن- خنجر

گل= خرفه- ختمی درختی- خرزهره- خنجری- خنجری آبی- خنجری آمریکایی- خورشیدی- ختمی زینتی- خشخاش- ختمی درختی الوان

شغل= خلبان- خیاط- خبرنگار- خادم- خراز- خراط- خطاط- خواننده

اعضای بدن= خال- خرخره- خون

پوشاک= خز- لباس خرقه- خلبانی

مشاھیر= خیام- خالد استامبولی- خسرو شکیبایی- خشایار شاه- خسرو پرویز- خداداد عزیزی- خاقانی

ورزش= خرک حلقه

فیلم= خاک گرم- خواهران غریب- خوب بد جلف- خزش- خاطرات الحمرا- خوب بد زشت- خوب بد جلف- خانه سبز- خانه به دوش- خداحافظ بچه- خانه امن- خانواده دکتر ماهان- خورشید

کارتون= خرگوش باھوش- خرس ھای مھربون- خانواده پوچز- خانواده آدامز- خرس های محافظ- خانواده آدامز

حرف د

اسم دختر= دینا- دانه- درسا- دل آرا- دنیز- دلژِین- دیما- درافشان- دریتا- دیناز- دارینا

اسم پسر= دانا- دامون- دارا- دانش- داور- دانیار- دیان-داوین-دادمهر- دانوش- دینیار- دمیر- دریاس

فامیل= داودی- درخشانی- دلدار- درگاھی- دارابی- درگاهی- دریایی- داوودی- درویشی

شھر= دامغان- داراب- دزفول- دبی- دماوند- دلفان- دلند- دورود

کشور= دانمارک- دومینیکن- دومینیکا

میوه= دارابی- دستنبو- دراگون- دوریان- دست بودا- دوکو

غذا= دلمه- دم پختک- دمی گوجه- دندونی- دال عدس- دیزی

رنگ= دودی- دلفینی- دوغی

حیوان= دلفین- دارکوب- درنا- دایناسور- دودو- دراج سیاه

ماشین=  دوو- دنا- دویست و شش- داستر- دوج داتسون- دانگ فنگ- دی اس

اشیاء= دستکش- داس- دمپایی- دوربین- دکمه- دمبل- دارت- دومینو- دارو- دوچرخه- دماسنج- در باز کن

گل= داوودی- دم اسبی صحرایی- دیفن باخیا- دراسینا- درخت اژدها- دکمه- دورونج- درخشنده- دانه برفی- دیونی- دم زهره- دوای جگر- دیسنترا

شغل= دکتر- دندانپزشک- دامپزشک- دریانورد- دھقان- دارو ساز- دبیر- درمانگر

اعضای بدن= دست- دندان- دنده- دهان- دماغ

پوشاک= دامن- دشداشه- دستکش

مشاھیر= دانته- دیپاک- داریوش یکم و دوم- داوید دخیا- دونالد ترامپ- داوود رشیدی- دیوید بکهام- دواین جانسون- داریوش فرضیایی- داوید دخیا

ورزش= دو میدانی- دره نوردی- دوچرخه سواری- دارت

فیلم= دزد عشق- ددپول- دزدان دریایی کارائیب- دیوار به دیوار- دلداده- دل شکسته- دختر شیطان- دربند- دزد و پری- دنیای ژوراسیک- دلدار- دوازده یار اوشن- دکتر استرنج- دادستان

کارتون= دورا- دکتر ارنست- در جستجوی نمو- دالتون ھا- دختران چابک سوار- دیجیمون- دنیای شگفت انگیز گامبال- دانشگاه هیولاها- دانلد داک- دورهمی جشن تولد بزرگ باب

حرف ذ

اسم= ذوالفقار- ذبیح- ذکیه- ذاکر- ذلفا- ذریه- ذکا

فامیل= ذبیحی- ذیلائی- ذوقی- ذوالفقاری- ذوالقدری

شھر= ذوق آباد- ذی سفال

کشور= ذمار

میوه=  ذغال اخته- ذرت

غذا=  ذرت پلو- ذرت مکزیکی

رنگ= ذغالی

حیوان=؟

ماشین=؟

اشیاء= ذغال- ذره بین

گل=؟

شغل= ذغال فروش

اعضای بدن=؟

پوشاک=؟

مشاھیر= ذبیح الله منصوری

ورزش=؟

فیلم= ذهن زیبا- ذبیح

کارتون=؟

حرف ر

اسم دختر= روژین- رستا- روشا- روزا- روژا- رانیا- روژیا- رامینا- راحیل- رزانا- رخساره

اسم پسر= رهام- روزبه- رادمهر- رادوین- راستین- رادمان- رایان- رسام- رادان- رادمان

فامیل= رستمی- ریاحی- رضایی- رامین- رسایی- رشیدی- رامین فر- رحیمی- رضایی- رمضانی- رجبی- رادان

شھر= رشت- رودھن- رامسر- رودبار- رم- ریاض- رضوان شهر- رودسر- رفسنجان- رضاشهر- ری- رامهرمز- رازقان- رومشکان

کشور= رومانی- روسیه- رواندا

میوه= ریواس- رطب- رامبوتان- رزبری

غذا= رنگینک- رشته پلو- رولت مرغ- راتاتویی- رولت ماهی- رولت گوشت- راویولی- ریواس پلو

رنگ= روناسی- رزگلد

حیوان= راسو- روباه- راکون- رتیل

ماشین= ریو- رنو- رنجروور- رانا- رولز رویس

اشیاء= رنده- رادار- رادیو- راکت- رایانه

گل= رز- رازقی- ریحان- رزماری- رشاد- ریحانی- ریش قوش طلائی- رودودندرون

شغل= رفتگر- راننده- رویگر- روانشناس-روان پزشک

اعضای بدن= ران- روده بزرگ و کوچک- ریه- رگ

پوشاک= روسری- روپوش- روبان- رکابی

مشاھیر= رازی- رودکی- رونالدینیو- روبرتو کارلوس- رابرت هوک- رابرت هوک رامبد جوان- رضا عطاران- ریوالدو- رونالدو- ریما رامین فر

ورزش= رالی- رزمی- راکتبال- راگبی

فیلم= روشن ترین شب- روح سوار- رحمان 1400- راهبه- رمز داوینچی- رسوایی- روزگارانی در چوکوراوا

کارتون= رالف خرابکار- رابین ھود- رستم و سهراب- رامکال- راتاتویی- رکاب زنان کوهستان- روح- راز کدوی سحرآمیز- ریرا

حرف ز

اسم دختر= زمرد- زرین دخت-زینا- زوشا- زلال- زحل- زیلان- زریان- زرفام- زردیس

اسم پسر= زهیر- زاگرس- زاوش- زرمهر-زادان- زامیاد- زادمهر- زانیار- زاون- زادمن

فامیل= زینتی افخم- زاھدی- زال- زمانی- زینتی- زارعی- زنجانی

شھر= زابل- زاھدان- زنجان- زرند- زواره- زهک- زاغه- زرقان

کشور= زیمبابوه- زامبیا- زلاند نو- زئیر

میوه= زالزالک- زردک- زرد آلو- زنجبیل- زیره- زیتون استوایی

غذا= زرشک پلو- زردک پلو

رنگ= زرشکی- زرد- زعفرانی- زیتونی- زنگاری

حیوان= زنبور- زالو- زرافه- زاغ

ماشین= زانتیا- زامیاد- زدفور

اشیاء=  زیر بشقابی- زنبیل- زنجیر- زین- زیلو- زنگوله- زنگ- زیر انداز

گل= زنبق- زعفران جامه طلایی- زرشک- زعفران زینتی- زنبق- زنبق رشتی- زنبق سا- زنجبیل شامی- زنگوله ای چینی

شغل= زرگر- زنبورداری- زمین شناس

اعضای بدن= زانو- زبان- زردپی- زجاجیه- زلالیه

پوشاک= زیر پیراھن- زیر پوش- زانو بند

مشاھیر= زکریا- زرتشت- زیدان- زرینچه- زیدان- زین ملک

ورزش= زو- زورخانه ای- زومبا

فیلم= زندگی گمشده-زورو- زهرمار- زن شگفت انگیز- زن بابا- زن ها فرشته اند- زیر خاکی- زبان عشق

کارتون= زیبای خفته- زنان کوچک- زیگ و شارکو- زمان برف بازی- زوتوپیا

حرف ژ

اسم دختر= ژاله- ژینوس- ژیلا- ژیوار- ژاکلین- ژینا- ژاوه- ژاسمین- ژیانا- ژوان

اسم پسر= ژیلوان- ژیران- ژکان- ژیرو- ژوبین- ژیان- ژاماسپ- ژیوار- ژیکان- ژیار

فامیل= ژوله- ژینوسی

شھر= ژوائوپسو- ژنو- ژوهانسبورگ

کشور= ژاپن

میوه= ژاژ- ژاژک

غذا= ژامبون- ژیگو- ژلاتین- ژله

رنگ= ژله ای

حیوان= ژورک ( پرنده ای سرخ رنگ به اندازه گنجشک)- ژوله- ژوژه

ماشین= ژیان

اشیاء= ژیلت- ژیروسکوپ- ژتون- ژنراتور

گل= ژاله- ژربرا- ژرانیوم- ژرانیوم بنفش- ژرانیوم لب برگشته- ژئوم (علف مبارک)- ژاکوبسی- ژوبا- ژیپسوفیلی- ژینورا

شغل= ژاندارم

اعضای بدن= ژژونوم- ژنوم- ژن

پوشاک= ژاکت- ژیله

مشاھیر= ژرژ ھربت- ژان ژاک روسوـ ژاله علو- ژاک روسو- ژولورن

ورزش= ژیمناستیک

فیلم= ژن خوک

کارتون= ژوپیه و ژوپیا

حرف س

 

اسم دختر= سوگند- سنا- سما- سلوا- ساغر- ساحل- سلما- سوین- سانیا- سلین

اسم پسر= سامین- سانیار- سهند- سپند- سپنتا- سورن- سپهراد- سورین- سورنا- سامیار

فامیل= سیدی- سلجوقی- سالاری- سوری- سھرابی- سلیمانی- سلمانی- سعادت- سروش- سمنانی- سمایی

شھر= ساری- سمنان- سبزوار- سراب- سنندج- سوسنگرد- سمرقند- سان فرانسیسکو- ساوه- سنت پترزبرگ- سئول- سلماس- سن دیگو- سیاتل- سیروان

کشور= ساحل عاج- سنگاپور- سیرالئول- سیشل- سومالی- سوریه- سوئیس- سوئد- سریلانکا- سودان- سنگال

میوه= سیب- سنجد- سر خالو- سها- سانتول- سیب ستاره ای- ساپادیل- ساپوت سیاه

غذا= سالاد الویه- سالاد ماکارونی- سوتلاچ- سیرابی- سبزی پلو- سوشی- سوسیس تخم مرغ- سوپ تره فرنگی- سوپ جو- سوپ ورمیشل- سمبوسه- سوسیس- سمنو

رنگ= سبز- سفید- سرمه ای- سیاه- سرخ- سرخابی

حیوان= سگ- سمور- سوسک- سوسمار- سنجاب- سمندر- سار- سگ آبی- ساس- سمندر مکزیکی

ماشین= سانتافه- سمند- ساندرو- سورن- سراتو- ساینا- سانگ یانگ

اشیاء= سماور- سینی- سیخ- سفره- سطل- سجاده- سبد- سوزن- سرمه- ساعت- سوت- سیگار

گل= سپاس کوهستانی- سپاس سفید- ستاره ای- سدوم (گیاه یخی)- سرئوس- سرخس شاخ گوزنی- سلمیزیا- سلوی دائمی- سنبل مقاوم- سنجد همیشه سبز- سوسن- سوسن ژاپنی- سیاه دانه- سانسوریا

شغل= سوزن بان- سمسار- سیمانکار- سلمانی- سیم کش

اعضای بدن= سر- ساعد- سینه- سلول- سندانی

پوشاک= سارافون- سوتین- سرهمی- ساپورت- ساق پا- ساق دست- سویشرت

مشاھیر= سعدی- سقراط- سلمان فارسی- سارا بهرامی- سروش صحت- سلنا گومز- سرخیو آگوئرو- سرخیو راموس

ورزش= سی ایکس- سوارکاری- سوساکه- سپک تاکرا

فیلم= شلطنت آتش- سرزمین بادها- ستاره شمالی- سریع و خشن- سوپرمن- سلام بمبئی- سالهای دور از خانه

کارتون= سفرھای علمی- سیندرلا- سندباد- سوپرمن- سفید برفی- سطل سحرآمیز- سه کله پوک- سه موش بازیگوش- سگ های نگهبان- سرزمین آدم کوچولوها

حرف ش

اسم= شیدا- شیده- شاینا- شادلین- شانا- شیلان- شقایق- شیرین- شیوا- شیلا

اسم پسر= شروین- شاهوشیبار- شاهان- شادمان- شروان- شهام- شادفر- شادیان- شهاب- شهرداد

فامیل= شاهی- شاه کرم- شفیعی- شهمیرزادی- شرفی- شکوھی- شھبازی- شوقی- شمسی- شیروانی

شھر= شیراز- شوش- شوشتر- شازند- شاھرود- شادگان

کشور= شیلی

میوه= شلیل- شفتالو- شاه توت- شلغم- شب رنگ

غذا= شیشلیک- شاه میگو- شوربا- شامی- شیرین پلو- شیوید باقالی- شویدپلو- شیر برنج- شینسل

رنگ= شیری- شرابی- شکلاتی- شتری

حیوان= شتر- شیر- شغال- شاھین- شترمرغ- شیطان خاردار- شاپرک- شیر دریایی- شامپانزه- شیطان تاسمانی- شقایق دریایی

ماشین= شورلت

اشیاء= شمعدانی- شانه- شامپو- شیشه- شلنگ- شمشیر- شمع

گل= شاپسند درختی- شبدر- شکر تیغال- شمشاد رسمی- شب بو- شیپوری- شقایق- شبنم- شمعدانی- شیرخشت

شغل= شھردار-شیرفروش- شاطر- شالیکار

اعضای بدن= شش- شکم- شانه- شبکیه- شقیقه

پوشاک= شال- شورت- شلوارک- شورتک- شنل- شلوار

مشاھیر= شھریار- شاملو- شاه چراغ- شاپور دوم- شمس تبریزی- شیخ بهایی- شیلا خداداد- شقایق دهقان- شیخ صفی الدین اردبیلی

ورزش= شنا- شطرنج- شمشیر بازی

فیلم= شب ھای برره- شرلوک ھولمز- شبی که ماه کامل شد- شیار 143- شهرزاد- شکارچیان هیولا- شمعدونی- شرایط خاص

کارتون= شهزاده روم- شیر شاه- شش قهرمان بزرگ- شهر موش ها- شرک- شنگول منگول- شنل قرمزی- شاه زاده روم- شیطان کش

حرف ص

اسم دختر= صبا- صنم- صنوبر- صدف- صوفیا- صباح- صوفیه-صبور-صنم گل- صنم ناز

اسم پسر= صیام- صارم- صانع- صنیع- صاین-صبحان- صانع- صنعان- صدرا- صدر الله

فامیل= صباحی- صارمی- صوفی- صادقی- صدیقی- صیادی- صفرزاده- صحرایی- صولتی- صحرایی

شھر= صدرآباد- صومعه سرا- صفادشت- صالح آباد- صحنه- صغاد

کشور= صربستان

میوه= صبار

غذا= صدف پلو- صدف- صدف شکم پر

رنگ= صورتی- صدفی

حیوان= صدف دریایی- صدف خوار- صاریغ

ماشین= صبا- صحرا

اشیاء= – صلیب- صندل- صابون- صندوقچه- صندلی

گل= صنوبر- صدتومانی- صابونی- صد تومانی زرد

شغل= صافکار- صیاد- صرافی- صدابردار

اعضای بدن= صورت- صلبیه

پوشاک= صندل- صیادی

مشاھیر= صائب تبریزی- صادق هدایت

ورزش= صخره نوردی

فیلم= صورتی- صاعقه- صبحانه ای برای دو نفر- صفر بیست و یک

کارتون= صلح بانان جهان- صد و یک سگ خال دار

حرف ض

اسم= ضیاءالدین- ضیا- ضحا- ضیغم- ضرغام- ضحاک- ضیاء الحق- ضیافت

فامیل= ضیایی- ضرابی- ضیغمی

شھر= ضیاآباد

کشور=؟

میوه=؟

غذا=؟

رنگ=؟

حیوان=؟

ماشین=؟

اشیاء= ضبط- ضربه گیر در

گل= ضد رنگ

شغل: ضابط قوه قضائیه

اعضای بدن=؟

پوشاک= ضد گلوله

مشاھیر: ضیاء الدین طباطبایی

ورزش=؟

فیلم: ضدگلوله- فیلم ضربه فنی- ضیافت- ضربان قلب

کارتون=ضامن آهو

حرف ط

اسم دختر= طراوت- طلایه- طهورا- طلوع-طنان- طوطیا- طلا- طلاگون- طلا ناز- طوطی

اسم پسر= طاها- طاهر- طهماسب- طهمورث- طالب- طوفان- طالوت- طائف- طالع- طائر

فامیل= طراز منفرد- طوفانی- طلائی- طاھری- طیبی- طباطبایی- طالقانی- طهمورث

شھر= طرقبه- طرابلس- طبس- طارم- طاق بستان- طاقانک- طوس

کشور= طبرستان

میوه= طالبی

غذا= طاس کباب- طلا کوله

رنگ= طوسی- طلایی

حیوان= طوطی- طاووس- طرقه

ماشین= طوفان

اشیاء= طناب- طبل

گل= طوق طلایی- طاووسی- طناب هندی- طوسک- طوسک کاکاسیسا

شغل= طلافروش- طباخ

اعضای بدن= طحال- طناب نخاعی

پوشاک=؟

مشاھیر= طیب- طناز طباطبایی

ورزش= طناب زنی- طناب کشی

فیلم= طوقی- طبقه حساس- طالع نحس

کارتون= طلسم شدگان- طوطی و بقال- طوطی و بازرگان

حرف ظ

اسم= ظفر- ظھیر- ظهور- ظهیرالدین- ظافر- ظاهر- ظفر دخت- ظریف- ظهیره

فامیل= ظفری- ظهیری- ظهیریان- ظهیرالدین

شھر= ظفرآباد

کشور=؟

میوه=؟

غذا=؟

رنگ=؟

حیوان=؟

ماشین=؟

اشیاء= ظرف شویی- ظرف

گل= ظریف کوتوله

شغل= ظرفشویی- ظروف فروشی

اعضای بدن=؟

پوشاک=؟

مشاھیر= ظهیرالدوله- ظریف

ورزش=؟

فیلم= ظفر

کارتون= ظاهر و باطن- ظهور نگهبانان

حرف ع

اسم دختر= عشرت- عاطفه- عسل- عالیه- عادله- عطیه- عارفه- عظیمه- عابده- عطرین

اسم پسر=عرفان- عماد- عارف-  عیسی- عرشیا- عمران- عقیل- عدنان- عظیم- عابد- عسکر

فامیل= عبدی- عباسی- عباس پور- عسگری- عبدالهی- علیپور- عابدی- علیزاده- علیخانی- علینژاد

شھر= علی آباد- عسلویه- عشق آباد- عسلویه- علامرودشت- عباس آباد

کشور= عراق- عربستان- عمان

میوه= عناب

غذا= عدسی- عدس پلو

رنگ= عنابی- عسلی- عاج فیلی

حیوان= عقرب- عقاب- عنکبوت- عروس دریایی- عندلیب- عروس هلندی

ماشین=؟

اشیاء= عینک- عصا- عروسک- عکس

گل= علف چای جذاب- عشقه انگلیسی- عسلی- عبایی راه شیری- علف چای- علف چای صورتی- عسلی آبی- عرقیه الراهب- عاطفه- عروسک پشت پرده

شغل= عینک ساز- عطار- عکاس

اعضای بدن= عنبیه- عدسی چشم- عصب بینایی- عصب شنوایی

پوشاک= عبا- عینک- عمامه

مشاھیر= عارف قزوینی- عطار نیشابوری- عبید زاکانی- علامه طباطبایی- عمامه- عامر منیب- عادل فردوسی پور- علیرام نورایی

ورزش=؟

فیلم= عزرائیل- علاء الدین- عزیز میلیون دلاری- عروس فراری- عمر گل لاله- عشق اجاره ای- عطر عشق- عشق تجملاتی- عشق ممنوع- عینک دودی

کارتون= عصر یخبندان- علی بابا و دزدان دریایی- عدالت جویان جوان- عروس مرده- علی کوچولو- علاءالدین و شاه دزدان- عدالت جویان جوان- عناصر- علاءالدین

حرف غ

اسم=غزاله- غنچه- غفران- غیاث- غیاث الدین- غفار- غوغا- غدیره- غزل ناز- غفور-

فامیل= غفرانی- غضنفری- غلامی- غفوریان- غفوری- غفاری- غیاثی- غلامحسینی- غلامرضایی

شھر= غرق آباد- غزه- غزنی

کشور= غنا

میوه= غوره

غذا= غاز شکم پر- غوره مسما

رنگ= غازی

حیوان= غاز- غزال- غوک- غراب

ماشین= غلتک

اشیاء= غذا ساز- غلطک- غلط گیر

گل=غار گیلاسی- غار معمولی- غاوت- غده انگشتی- غاز کانادایی- غار انگلیسی- غافث- غاسول- غافث نو ظهور- غافث فارسی- غوره ای

شغل= غواصی

اعضای بدن= غضروف- غده تیرویید- غدد عرق- غلاف میلین

پوشاک= غواصی

مشاھیر= غیاث الدین جمشید کاشانی- غلامرضا تختی

ورزش: غواصی

فیلم= غوغا- غار- غرور و تعصب- غلامرضا تختی

کارتون= غول چراغ جادو- غارنشینان

حرف ف

اسم دختر= فروزان- فرناز- فروغ- فرانک- فریماه- فرحانه- فریناز- فروزنده- فریال- فرگل

اسم پسر= فرحان- فردین- فرزین- فراز- فربد- فواد- فرزام- فرود- فرهود- فرداد

فامیل= فرخی- فرھادی- فتحی- فدوی- فتاحی- فلاحتی- فرحی- فرزین- فرهودی- فراهانی

شھر= فرهان- فومن- فسا- فیروز آباد- فریدون کنار- فیروز کوه- فولاد شهر- فلاورجان- فریدون شهر

کشور= فرانسه- فنلاند- فلسطین- فیلیپین- فیجی

میوه= فندق- فیسالیس- فیجوا- فیلودندرون

غذا= فسنجان- فلافل- فیله مرغ- فرنی- فروماژ

رنگ= فیلی- فندقی- فسفری- فیروزه ای

حیوان= فلامینگو- فیل- فک- فنچ- فک خزری- فاخته

ماشین= فراری- فیات- فلوکس- فورد- فاو

اشیاء= فرش- فرفره- فندک- فانوس- فنجان- فرچه- فلز- فلوت- فلاکس- فویل آلومینیومی

گل= فلورال- فلوکس- فیکوس- فریزیا- فیلتوس- فراموشم مکن- فروکاکتوس-فیتولاکا- فیتونیا- فیلو کاکتوس- فائوکاریا- فنجانی- فوچسیا- فوماریا

شغل= فراش- فرش فروش- فالگیر- فوتبالیست- فلافل فروش- فضانورد- فوتبالیست- فیزیوتراپیست

اعضای بدن= فک- فرق سر

لباس= فضانوردی

مشاھیر= فردوسی- فروغ فرخزاد- فیودور داستایفسکی- فریدون یغمایی- فاطمه معتمدآریا- فریدون آسرایی- فریبرز عربنیا-فریبا نادری

ورزش= فوتبال- فوتسال- فیتنس- فوتبال آمریکایی- فوتبال ساحلی

فیلم= فرار از زندان- فریاد زیر آب- فلش

کارتون= فصل شکار- فوتبالیست ھا- فیلشاه- فروزن- فوتبال رباتی- فینیس و فرب- فرار از سیاره زمین- فرفره های انفجاری

حرف ق

اسم= قاصدک-قمرناز- قیس- قانع- قباد- قطب الدین- قانته- قصیده- قیطران- قسم- قطره

فامیل= قنبری- قاسمی- قاصدی- قربانی- قانعی- قادری

شھر= قم- قزوین- قاین- قائم شهر- قصر شیرین- قشم- قدمگاه

کشور= قزاقستان- قبرس- قطر- قرقیزستان

میوه= قیسی- قندک- قندک

غذا= قورمه سبزی- قیمه- قلیه ماهی- قیمه نثار- قیماق

رنگ= قرمز- قھوه ای

حیوان= قورباغه- قو- قوچ- قناری- قرقاول- قرقی- قاقم- قمری

ماشین= قشقایی

اشیاء= قالی- قرقره- قوری- قاشق- قاب عکس- قلاب ماھیگیری- قفسه کتاب- قلک- قیف- قایق- قابلمه- قنداق

گل= قاصدک- قاشقی- قلب خونین- قلب مریم- قطره گوش طلایی- قره دون- قهرکن- قلب ارغوانی- قرنفل- قنطوریون

شغل= قناد- قالیباف- قاضی- قالیشویی

اعضای بدن= قلب- قوزک پا- قفسه سینه- قرنیه

پوشاک= قبا- قنداق

مشاھیر= قمشه ای- قاسم سلیمانی- قیصر امین پور- قائم مقام فراهانی

ورزش= قایق رانی

فیلم= قرمز- قاتل اهلی- قسم-قشر مرفه- قول شرف- قایق نجات- قلب یخی- قهرمانان شرور نیستند

کارتون= قھرمانان تنیس- قهرمانان مدرسه- قلعه هزار اردک

حرف ک

اسم دختر= کمند- کژال- کیانا- کارینا- کارین- کیانا- کیازر- کادوسا- کرانه- کتایون

اسم پسر= کسرا- کارن- کیهان- کوشا- کیاراد- کیانمهر- کامین- کوشان- کوهیار- کمیل

فامیل= کرمی- کیوانی- کریمی- کامروا- کیایی- کبیری- کامیاب- کرمانی- کشوری- کمالی

شھر= کاشان- کازرون- کابل- کرمان- کرمانشاه- کازابلانکا- کرمانشاه- کرج- کیوتو- کانبرا- کراچی- کارون

کشور= کلمبیا- کانادا- کویت- کوبا- کنیا- کاستاریکا- کامبوج- کنگو- کره- کامرون- کرواسی- کوزوو

میوه= کیوی- کلم- کمبزه- کامبوجیا- کیوانو-  کیوکاملون- کالامانسی- کمپداک- کاندس

غذا= کتلت- کلم پلو- کوکو سبزی- کباب- کالباس- کشک بادمجان- کله جوش- کله پاچه- کوفته تبریزی- کشمش پلو- کوفته ریزه- کته کباب- کوکو سیب زمینی

رنگ= کرمی- کالباسی- کبود- کله غازی- کهربایی- کشمشی

حیوان= کرم- کبک- کوسه- کبوتر- کژدم- کانگورو- کرگدن- کلاغ- کفتار- کروکودیل- کره اسب- کرکس- کاسکو- کاراکال

ماشین= کامیون- کمری- کادیلاک- کرولا- کوییک- کپچر کولیوس- کوراندو- کیا- کامارو- کادنزا- کارسواری- کونیگزگ- کمرو

اشیاء= کفش- کلید- کاردک- کمد- کوله پشتی- کیف- کتاب- کنترل- کتونی- کوزه- کامپیوتر- کبریت- کیسه- کرم

گل= کاغذی- کاکتوس- کاکنج- کوکب- کاملیا- کاملیای هندی- کلارکیا- کفشک مکزیکی- کریستال سفید- کاسنی- کاسه اشکنه

شغل= کفاش- کارگر- کشاورز- کلید ساز- کارگردان

اعضای بدن= کمر- کشاله ران- کیسه صفرا- کبد- کلیه- کله- کتف- کشکک زانو

پوشاک= کت- کاپشن- کلاه- کفش- کمربند

مشاھیر= کوروش کبیر- کاتو- کریستیانو رونالدو- کارلوس کیروش- کانت- کیم کاردشیان- کیتی پری- کتایون ریاحی- کامران تفتی- کریستین اریکسن- کریستف کلن- کرن دوتریس- کمند امیر سلیمانی

ورزش= کشتی- کبدی- کاراته- کوھنوردی- کونگ فو- کشتی کج- کیو کوشین- کوپوجوتسو

فیلم= کشتی البارکو- کروئلا- کاتیوشا- کروکودیل- کما- کازابلانکا- کروکودیل- کندو- کلاغ- کیمیا- کلمبوس

کارتون= کریستوفر رابین- کوکو- کاراگاه گجت- کاپیتان سوباسا- کاپیتان کوسه- کار من سندیگو- کاپیتان آمریکا

حرف گ

اسم دختر= گلی- گل بهار- گیسو- گلناز- گل چهره- گلزار- گلاله- گیتا- گندم- گلنوش- گیلدا

اسم پسر= گیو- گرشا- گیوان- گلپاد- گیل- گرشاسب- گرگینه- گودرز- گوران- گارنیک

فامیل= گلرخی- گرجی- گودرزی- گرجستانی- گلرخیان- گلزار- گیلانی- گوهری- گرگانی- گائینی

شھر= گرگان- گناباد- گنبد کاووس- گز- گمیشان- گالیکش- گلستان

کشور= گرجستان- گرنادا- گامبیا- گویان- گینه- گوآتمالا- گرینلند- گابن

میوه= گلابی- گیلاس- گوجه سبز- گرمک- گریپ فروت- گواوا- گاک- گلابی خاردار- گردو

غذا= گوشت کوبیده- گوله ریزه- گردن پلو

رنگ= گلبھی- گیلاسی- گندمی- گردویی

حیوان= گاو- گرگ- گوسفند- گوزن- گورخر- گراز- گربه- گوساله- گربه ماهی- گورکن- گوریل- گنجشک- گوساله- گربه ماهی- گاو میش

ماشین= گلف- گریدر- گک گونو- گرانجور- گامبرت آپولو- گرند ویتارا- گریت وال- گالانت

اشیاء= گاری- گوشواره- گیلیم- گونیا- گلدان- گیره- گیتار- گوشی- گونی- گهواره- گیتار- گاز

گل= گالاردیا- گلایول- گل گندم- گودتیا- گوش فیلی دو رنگ- گردی نرمه- گل گندم اورینتال- گل گندم سیانوس- گندم مالتی- گل گندم صخره ای

شغل= گاری چی- گلیم باف- گارسون- گاودار- گچ کار- گل فروش

اعضای بدن= گردن- گوش- گلو- گوشت- گیجگاه- گونه

پوشاک= گیوه- گیپور- گرم کن

مشاھیر= گاندی- گالیله- گوته- گریزمن- گردنبند

ورزش= گلف- گلبال

فیلم= گلادیاتور- گشت ارشاد- گرگ و میش- گودال- گشت پلیس- گاندو- گروه آ

کارتون= گرینچ- گوریل انگوری- گربه چکمه پوش- گربه سگ- گروه شب نقاب- گروه نجات رباتیک- گیسو کمند- گربه جاسوس- گارفیلد

حرف ل

اسم=لیسا- لورا- لاوین- لنا- لیانا- لمیا- لیزا- لاهور- لینا- لاریسا- لاون- لادن

اسم پسر= لیان- لیام- لاوان- لوران- لاهور- لیوراد- لیبرا- لهراسب- لیث- لقمان

فامیل= لاریجانی- لهراسبی- لاجوردی- لطف اللهی- لطفعلی- لطیفی-لقمانی- لطف الدین

شھر= لار- لاھیجان- لواسان- لنگرود- لندن- لامرد- لاهور- لوشان- لمزان- لپویی- لس آنجلس- لاس وگاس- لستر

کشور= لھستان- لبنان- لیبی- لائوس- لیبریا- لوکزامبورگ- لتونی- لسوتو- لیتوانی

میوه= لیمو شیرین- لیمو ترش-لیچی- لوکوما

غذا= لوبیا پلو- لازانیا- لبو- لاح معجون

رنگ= لیمویی- لاجوردی- لجنی

حیوان= لک لک- لاک پشت- لاما

ماشین= لندکروز- لندور- لکسوس- لامبورگینی- لودر- لیموزین- لینکلن

اشیاء= لوستر- لامپ- لوله- لیف- لپ تاپ- لیوان- لاک- لولا- لاک پاک کن

گل= لاله- لیلیوم- لاله واژگون- لاله عباسی- لادن- لبدیسی منگوله ای- لوتر- لاله سرکون دلقک- لادن درخشان- لاله گریان- لبدیسی

شغل= لبو فروش- لوله کش- لوکوموتیوران- لوازم تحریر- لباس فروش- لوله بازکنی

اعضای بدن= لب- لاله گوش- لپ- لوزالمعده- لگن- لثه- لوزه

پوشاک= لامبادا- لگ

مشاھیر= لیونل مسی- لوتر- لورل و ھاردی- لیلی کالینز- لیدی گاگا- لعیا زنگنه- لئوناردو داوینچی- لی یونگ آئه- لوئی پاستور

ورزش= لژ سواری

فیلم= لونه زنبور- لیلی با من است-  لیلا- لورل و ھاردی- لس انجلس تهران- لاتاری- لانتوری- لیلا- لژیونر- لاک قرمز- لازانیا- لروکس

کارتون= لوک خوش شانس- لاک پشت های نینجا- لگو بتمن- لیدی باگ- لگو لیگ عدالت- لگو نینجاگو

حرف م

اسم دختر= مژان- مهدا- مهرآنا- مهرسا- ماهور- مایلا- مایسا- مروا- مهستا-مهتا

اسم پسر= مهرآیین- ماکان-مبین- مایکل- محمد کیان- مهرزاد- مهرام- میران-ماهیار- متین

فامیل= مشاری- محمد اکبری- محمد خانی- مصطفوی- مرادی- مافی- مقدم- مهین ترابی- منیری- مرادی- مبینی

شھر= مشھد- مازندران- مرند- مکه- مسکو- منچستر- مراغه- ملایر- میامی- میاندوآب- ماهشهر- مهاباد- مکزیکوسیتی- ملبورن- مانیل- میناب- مونترال- مسقط- میلواکی- مریوان

کشور= مالزی- مکزیک- مصر- مالی- مالت- مجارستان- مقدونیه شمالی- موریتانی- مالاوی- مغولستان- مراکش- ماداگاسکار- مالاوی

میوه= موز- ملون- منگوستین

غذا= ماکارونی- مرصع پلو- ماھی پلو- میگو سوخاری- مرغ شکم پور- ماهی شکم پر- میگو پلو- میرزا قاسمی ماش پلو

رنگ= مشکی- میشی- مھتابی- موشی- مرجانی – مله ای

حیوان= موش- مار- میمون- مگس- مارمولک- مورچه- ملخ- موریانه- مرغ- مرغابی- ماهی- میگو- مرغ ماهی خوار- موش کوهی- مرغ مینا- مرغ عشق

ماشین= ماتیز- مزدا- مک لارن- میتسوبیشی- مازراتی- مرسدس- ماکسیما- مگان- مورانو

اشیاء= میخ- میز- منگنه- موبایل- ماکت- مبل- مداد شعمی- مداد نوکی- ماژیک- مگنت- مس- موشک

گل= میمون- محمدی- مریم- میخک- مینا- مگس خوار- مجله مخملی- ماهونی رونده- مارچوبه- مروارید سرخ- مگنولیا- میموسا- مرجان- مغربی

شغل= میوه فروش- مکانیک- مغازه دار- مربا فروش- مهندس- معدنچی- ماهیگیر- مربی گری- ملوان- معلم- ماهی فروش- منشی- مدیر- مشاور

اعضای بدن= معده- مو- مری- مخچه- مثانه- ماهیچه- مغز- مخ- مشیمیه- مجرای شنوایی- مولکول- مژه- مویرگ

لباس= مانتو- مقنعه- مایو

مشاھیر= مولوی- مولانا- محمد صلاح- محمدرضا شجریان- محمدرضا لطفی- مختار ثقفی- مارادونا- مهران مدیری- مایکل جکسون- مهران غفوریان- متیوگاربر- مارگورابی- ماریاپدرسا

ورزش= موی تای- ماهیگیری- موتور کراس- موج سواری

فیلم= مھتاب دل- ملی و راه ھای نرفته اش- مرد عنکبوتی- میم مثل مادر- مالیفیسنت- متولد 65- مطرب- متری شیش ونیم- مظنون- ملکه- مارمولک- موربیوس- می خواهم زنده بمانم

کارتون= ملوچ- میمون ها- موش و گربه- مولان- ملکه یخی- من نفرت انگیز- مینیون ها- ماجراجویی در پاریس- موانا- ماجراهای بیلی و مندی

حرف ن

اسم دختر= نهال- نورا- نیلا- ناربن- ناردانا- نارگل-  ناز پری- نازلی- نادین- نقره- نسیم- نغمه- نبات

اسم پسر= نویان- نیکان- نوشاد- نیهاد- نیکزاد- نیاوش- نیکراد- نیک آیین- نامجو- نریمان

فامیل= نساجی- نبویان- نوربخش- نادعلی- ناطقی- نورایی- نظری- نامی- نوبخت- نصرتی

شھر= نھاوند- نظر آباد- نی ریز- نورآباد- نیشابور- نور- نطنز- نقده- نقاب- نوشهر- نجف آباد- نهبندان

کشور= نروژ- نپال- نیجریه- نیوزلند- نیکاراگوئه- نامیبیا- نائورو

میوه= نارگیل- نارنگی- نارنج- نارنگی ماندرین- نان- نیپا

غذا= نخود پلو- نیمرو- نرگسی- ناگت مرغ- نودل

رنگ= نارنجی- نیلی- نوک مدادی- نقره ای

حیوان= نھنگ- نیزه ماهی- نوک اردکی

ماشین= نیسان- نفت کش

اشیاء= نوک مداد- نخ- نردبان- نمکدان- نلبکی- نانچیکو- نارنجک- ناخن گیر

گل= نگونسار- نرگس شهلا- نخل فانتزی چینی- نرگس شیرازی- نیلوفر آبی معطر- نگونسار پلین- نسترن- نسرین- نازنین- نخل عسلی- نازک سرخ- ناز قیصر- نارگیل

شغل= نانوا- نجار- نقاش- نقشه کش ساختمان- ناشر

اعضای بدن= نخاع- نای- ناف- ناخن- نایژه

لباس= نیم تنه- ناف بند- نیم آستین

مشاھیر= نظامی- ناصر خسرو- نیما یوشیج- نلسون ماندلا- نیمار- نسرین نصرتی- نسرین مقانلو

ورزش= نینجارنجر- نینجوتسو

فیلم= نھنگ آزاد- نارنیا- نارسیس- نھنگ آبی- نھنگ عنبر- نفرین لیورونا- نجات آقای بنکس- نفوذ- نیسان آبی- نوروز رنگی- نون خ- نبض

کارتون= نیک و نیکو- نورمن- نینجا شطرنجی- نانسی فانتزی- نگهبانان قصه ها- نگهبانان شیر دل

حرف و

اسم دختر= واپسین- ویدا- ونوشه- وانیا- ورشان- ورونیکا- ویشکا- ونوس- ویانا- ویستا

اسم پسر= ویهان- والا- وانیار- واثق- واصل- وهامان- وشنام- واحد- وهاب- ولید

فامیل= وحیدی- وثوقی- والی- وفایی- وکیلی- ورقایی- ورمزیار

شھر= ورامین- ورزنه- ونیز- وین- والنسیا- وان-ویکتوریا- وستهام

کشور= ویتنام – واتیکان- ولز- ونزوئلا- وانواتو

میوه= ولیک

غذا= والک پلو- واویشکا- ورکوآز

رنگ= وانیلی- ونگه

حیوان= وال- وزغ- وشم بزرگ- وشق

ماشین= ولوو- وانت- وانا- ون- ورنا- والستر

اشیاء= وان- وردنه- وزنه- واکس

گل= ونوس- ویژلیا- ویژلیای قرمز جاوه- واتسون- وریزا جواهر- وریزا شمشیر آتشین- ونک- ویژلیا فلوریدا- ویژلیای قرمز- وریزا

شغل= واکسی- ورزشکار- وکیل- ویراستار

اعضای بدن= واژن- ورید- وزیکول- وین

لباس= ورزشی

مشاھیر= ولتر- ویکتور ھوگو- ویلیام جیمز- ونگوگ- واینالد دوم- والت دیزنی

ورزش= واترپلو- والیبال- ووشو- وزنه برداری

فیلم= ورود آقایان ممنوع- والت قبل میکی- وارثان- ونوم

کارتون= وروجک- ویکی و مردان پر زور- واتو واتو- وودی دارکوب- ویلی گنجشکه- وقت ماجراجویی

حرف ه

اسم دختر= هیلا- هانا- هاله- همتا- هیفا- هورا- هلیانه- هورمهر- هورسان- هلنا

اسم پسر= هامون- هامن- هامی- هوتن- هوراد- هومان- هونام- هیراد- هاتف- هامان

فامیل= همزاد- هنگامی- هوشنگی- هامی- هادوی- هادیان- هفت پر- هنرمند-

شھر= هویزه- هادی شهر- همدان- هانوی- هویزه- هرسین- هنگ کنگ- هامبورگ- هشتگرد

کشور= ھند- ھلند- هندوراس- هائیتی- هاوائی

میوه= ھلو- ھندوانه-هلو انجیری- هانی بری

غذا=  هویج پلو- هات داگ- همبرگر- هوموس- هلو کباب کرمانشاه

رنگ= ھلویی

حیوان= ھدھد- هما- هزارپا- همستر- هشت پا

ماشین=  هایما- هیلمن- هیوندای توسان- هونگچی- هامر- هوراکان

اشیاء= ھاون- همزن- هود-هویه-هندزفری

گل= ھمیشه بھار- هورتانسیا-هلیوپسیس- هپاتیکا- هوستا- هلنیوم- هماور- هفت رنگ- هلنی بولاندر- هلیون- هوفاریقون- هلنی مریم- هلنی حلقه روشن

شغل= ھندوانه فروش- هتل دار

اعضای بدن= ھیپوفیز- هیپوتالاموس- هموگلوبین

لباس= ھدبند- هودی

مشاھیر= هیتلر- هلاکو خان مغول- همایون شجریان- هری استایلز- هیوجکمن- هیچکاک- همر

ورزش=هاپکیدو- هاکی روی یخ- هوانوردی- هوجو-جوتسو- هندبال

فیلم = همسفر- همه با هم هستیم- هری پاتر- همگناه- هشت یار اوشن- همسر دلخواه من- هشتگ- هیولا- هفت سنگ

کارتون= هتل ترانسیلوانیا- هواپیماها- هورتون صدایی می شنود- هاپ- هیولا در پاریس- هاپ- هاچ زنبور عسل

حرف ی

اسم دختر= یسنا- یلدا- یکتا- یمنا- یامین- یارین- یاسمن- یاسمین- یگانه- یاس

اسم پسر= یاسین- یاشار- یارا- یونا- یاسام- یارسا- یاشین- یارسام- یاراد- یونس

فامیل=  یارمحمدی- یادگاری- یزدان پرست- یداللهی- یاقوتی- یاوری- یزدانی- یاسری- یعقوبی

کشور= یونان- یوگسلاوی- یمن

شھر= یاسوج- یزد- یامچی- یاسوکند

میوه= یافا- یاقوتی- یانگ می (توت فرنگی چینی)

غذا= یتیمچه- یخنی

رنگ= یشمی- یاسی- یخی- یاسمنی

حیوان= یوزپلنگ- یاکریم- یابو

ماشین= یاماھا- یاریس- یونیماگ- یدک کش

اشیاء= یقه- یراق- یخچال- یویو

گل= یاس- یاقوت- یخ- یاسمن- یامابوکی- یونجه تاجی- یاسمن عربی- یاس رازقی- یاسمن چمپا- یاسمین زمستانی

شغل= یخ فروش- یدک فروش

اعضای بدن= یال (گردن)- یاخته (سلول)

لباس= یقه

مشاھیر= یوگنی- یوسین بولت- یکتا ناصر

ورزش= یوگا- یخ نوردی

فیلم= یوسف پیامبر- یانگوم- یازده یار اوشن- یکشنبه غم انگیز- یک روز-  یانگوم

کارتون= یوسف در سرزمین اسم ھا- یاپ یاپس- یونیکو- یوگی و دوستان- ییوگا بادگابا- یخ زده

بازی دیجیتال اسم فامیل

اگر به بازی های آنلاین علاقه مند هستید می توانید، اسم فامیل را به صورت آنلاین بازی کنید. در این صورت دیگر نیازی به قلم و کاغذ ندارید. بازی آنلاین را می توانید از طریق گوشی موبایل خود و یا در تبلت و کامپیوتر شخصی  انجام دهید.

بازی اندروید ” اسم فامیل آنلاین ” و ” آنلاین اسم فامیل بازی کنید ” نمونه ای از این بازی های آنلاین هستند. در این بازی ها شما می توانید تنهایی و با خودتان بازی کنید، البته که بازی به گونه ای طراحی شده که رقیبی برای شما وجود داشته باشد. با اتصال به اینترنت می توانید بازی اسم فامیل را به صورت دیجیتال و آنلاین با دوستان و اقوام خود بازی کنید.

.

سوالات متداول در زمینه بازی اسم فامیل

برای انجام این بازی به چند بازیکن نیاز داریم؟

این بازی را می توان به صورت دو نفره یا گروهی انجام داد.

روش امتیازدهی در بازی اسم فامیل چگونه است؟

امتیازدهی در این بازی به گونه ای است که برای هر مورد صحیح 10 امتیاز در نظر گرفته می شود. اگر کلمه نوشته شده با دیگر بازیکنان مشترک باشد 5 امتیاز دریافت می شود.

هدف از انجام بازی اسم فامیل چیست؟

این بازی علاوه بر یک سرگرمی، می تواند دقت، سرعت عمل و تمرکز افراد را افزایش دهد. به دلیل این که این بازی با کلمات و حروف الفبا انجام می شود، می تواند دامنه لغات را افزایش دهد و اطلاعات عمومی افراد را بیشتر کند.

بازی دیجیتال اسم فامیل چگونه است ؟

بازی آنلاین اسم و فامیل را می توانید از طریق گوشی موبایل خود و یا در تبلت و کامپیوتر شخصی انجام دهید. بازی اندروید ” اسم فامیل آنلاین ” و ” آنلاین اسم فامیل بازی کنید ” نمونه ای از این بازی های آنلاین هستند.

.
منبع: https://baziza.ir