بازی مافیا

در این مطلب به آموزش نقش های بازی مافیا، قوانین و اصطلاحات رایج میپردازیم و لینک های خرید کارت های بازی، دانلود اپلیکیشن های موبایلی و نسخه آنلاین آن را در اختیار شما قرار می دهیم.

بازی مافیا از جمله بازی های جذاب و گروهی است که می توانید در جمع دوستانه آن را تجربه کنید. شاید بتوان گفت یکی از راه هایی که می توانید از خستگی و روزمرگی زندگیتان تا حدودی رها شوید، دعوت دوستان و نزدیکانتان به بازی مافیا است. شما با یک دورهمی ساده می توانید، اطرافیانتان را به یک چالش دعوت کنید و از لحظات خود لذت ببرید.

البته در مورد تعداد افرادی که باید در بازی حضور داشته باشند، نظرات متعددی وجود دارد. برخی از افراد می گویند که این بازی باید حداقل با 10 بازیکن انجام شود، در حالی که تعدادی دیگر معتقدند که حتی با گروه های کوچک 5 نفره نیز می توان این بازی را انجام داد.

.

تاریخچه بازی گروهی مافیا

این بازی برای اولین بار توسط فردی به نام دیمیتری دیویدف دانشجوی دانشکده روانشناسی دانشگاه مسکو تحت عنوان یک پروژه تحقیقاتی ایجاد و مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن به تدریج در آمریکا و اروپا نیز گسترش یافت تا جایی که در دهه 90 به عنوان یک سرگرمی محبوب در میان خانواده ها جا باز کرد. این بازی به شکل های مختلف در دنیا انجام می شود. شیوه ای که در این نوشته به شما معرفی می کنیم یکی از متداول ترین و معتبرترین روش های انجام بازی است.

.

نقش های اصلی بازی مافیا

خدا

وظیفه اصلی خدا در این بازی پیش بردن روند درست بازی است. هنگامی که شب می شود و همه بازیکنان چشمان خود را می بندند، خدا به ترتیب نقش ها را بیدار می کند و از آن ها سوالاتی را می پرسد. مثلا برای مافیا این سوال را مطرح می کند که “قصد دارید چه کسی را بکشید؟” برای دکتر این سوال به این شکل مطرح می شود که “قصد نجات چه کسی را داری؟” و برای کارآگاه مطرح می کند که “قصد پی بردن به نقش چه کسی را داری؟”.

هنگام روز زمانی که تمام نقش ها بیدار شدند، خدا بازی را بدون طرفداری از گروه خاصی به سمت جلو می برد. به همین ترتیب بازی با چرخه روز و شب ادامه می یابد تا در هر چرخه یک نفر کشته و از بازی خارج شود. البته اگر دکتر در شب، فرد کشته شده توسط مافیا را نجات دهد، فرد کشته شده از بازی حذف نمی شود.

توجه داشته باشید که استفاده از اسامی مختلف برای یک نقش در کارت ها یا محل های برگزاری مسابقات، تفاوتی در ماهیت نقش ایجاد نمیکند و بعضی از قابلیت هایی که جدیدا به نقش ها داده می شود کاملا دلخواه و توافقی است!

در یک گروه 10 نفره معمولاً 3 مافیا حضور دارند که در اولین شبی که توسط گاد اعلام می شود با یکدیگر آشنا می شوند. هنگامی که افراد حاضر در بازی سعی می کنند تا مافیا را شناسایی و از بازی حذف کنند، مافیا باید نقش خود را به کلی کتمان و یا با دروغ افراد را از نظر خود منصرف کنند.

نقش مافیا مهم ترین نقش در این بازی است چرا که اگر دیگران متوجه نقش آنها شوند مافیا به ترتیب از بازی حذف می شوند و از هیجان بازی کاسته می شود. گروه مافیا برای اینکه بتوانند موفقیت بیشتری داشته باشند باید در روز به خوبی با یکدیگر همکاری کنند و برای افرادی که می خواهند در شب بکشند، استراتژی مناسبی داشته باشند.

نقش های اصلی گروه مافیا

عکس آموزش بازی مافیا[+نقش ها،قوانین،اصطلاحات،کارت ها،دانلود و نسخه آنلاین]

پدرخوانده یا رییس مافیا

مهم ترین نقش مافیا متعلق به پدرخوانده می باشد. رییس مافیا  می تواند با مشورت سایر اعضای مافیا، یک نفر را از میان شهروندان انتخاب کرده و با شلیک گلوله از بازی حذف کند.

لازم به ذکر است، استعلام پدرخوانده منفی می باشد. این بدان معناست که اگر کارآگاه در شب از خدا بخواهد تا در راستای شناسایی نقش پدرخوانده تاییدیه بدهد، خدا نمی تواند او را راهنمایی کند و استعلام منفی می دهد!

عکس آموزش بازی مافیا[+نقش ها،قوانین،اصطلاحات،کارت ها،دانلود و نسخه آنلاین]

دکتر لکتر یا جراح

نقش دکتر مافیا این است که در هر شب می تواند یکی از اعضای مافیا را انتخاب کند تا در صورت تیر خوردن توسط حرفه ای، کشته نشود و در بازی بماند.

اگر فرد کشته شده توسط دکتر نجات یابد، می تواند به بازی خود ادامه دهد و اگر توسط دکتر این کار انجام نشود از ادامه بازی حذف می شود.

البته دکتر لکتر می تواند خود را نیز فقط یکبار نجات دهد!

 

نقش های فرعی تیم مافیا

توجه داشته باشید که پدرخوانده و دکتر لکتر، ۲ نقش اصلی و الزامی گروه مافیا هستند و نقش های زیر کاملا فرعی بوده و استفاده از این نقش ها اصلا الزامی ندارد و فقط در بازی های با تعداد شرکت کننده بالا برای اینکه اکثر افراد نقشی در روند بازی داشته باشند، قابل استفاده می باشند.

عکس آموزش بازی مافیا[+نقش ها،قوانین،اصطلاحات،کارت ها،دانلود و نسخه آنلاین]

شاه کش

این نقش ۲ دفعه در طول شب یا مرحله دوم رای گیری می تواند نقش بازیکنی را حدس بزند. اگر درست حدس زده باشد آن بازیکن از بازی حذف می شود.

عکس آموزش بازی مافیا[+نقش ها،قوانین،اصطلاحات،کارت ها،دانلود و نسخه آنلاین]

معشوقه

این نقش معشوقه پدرخوانده است! با مرگ او مافیا از شدت خشم به دو نفر حمله می کنند. با مرگ رییس مافیا، او جای رییس را می گیرد و دستور قتل را می دهد!

تروریست

کاراکتر تروریست از اعضای اکیپ مافیا است. اگر این فرد در روز با رای شهروندان کشته شود، این توانایی را دارد تا بتواند یکی از بازیکنان را با خود حذف و یا ترور کند.

مذاکره کننده یا روانکاو

یکی از اعضای مافیا فرد مذاکره کننده است. این فرد می تواند یکی از اعضا را انتخاب و او را عضوی از گروه مافیا کند. اگر مافیا قصد مذاکره داشته باشند این فرد در شب با گاد مطرح می کند. مافیا پس از انتخاب فرد مذکور چشم های خود را می بندند و خدا بر روی دست فرد انتخاب شده می زند. افرادی که در کاراکترهای کارآگاه و پزشک هستند هرگز نمی توانند به مافیا تبدیل شوند.

جلب

یک شب در طول بازی یک نفر را انتخاب میکند و رای آن شخص در روز بعد شمرده نمی شود. همچنین در مرحله دوم رای گیری، 2 رای به یک نفر یا 1 رای به دو نفر می دهد.

قاتل حرفه ای

در طول بازی موقع شب یک نفر را انتخاب می کند. آن شخص 3 روز بعد وسط روز می میرد (تحت هر شرایطی). البته اگر به گرگ نما یا هزار چهره حمله کند، قاتل از بازی خارج می شود!

توجه داشته باشید که نقش های فرعی دیگری مانند سیاه زخم، داروساز، آمپول زن، کابوس، شب خسب، دورو، بمب ساز،شارلاتان و … هم برای گروه مافیا تعریف شده اند که مربوط به نسخه کلاسیک و اصلی بازی نیستند و در صورت تمایل دوستان و درخواست در قسمت کامنتُ این نقش ها نیز معرفی می گردند.

عکس آموزش بازی مافیا[+نقش ها،قوانین،اصطلاحات،کارت ها،دانلود و نسخه آنلاین]

نقش های شهر

وظیفه اصلی شهروندان در این بازی پی بردن به نقش مافیا با وجود تمام دروغ هایی است که آنها می گویند. بهترین پیشنهادی که برای موفقیت در این نقش برای شما داریم، برقراری دوستی با افراد دیگر است و اینکه به نشانه های کلامی، غیر کلامی و شهود خود اطمینان کنید.

عکس آموزش بازی مافیا[+نقش ها،قوانین،اصطلاحات،کارت ها،دانلود و نسخه آنلاین]

کارآگاه

کارآگاه جزء شهروندان است. کارآگاه در هر دوره از شب می تواند به یکی از افرادی که گمان می کند مافیا است به خدا اشاره کند. این نقش در این بازی بسیار جذاب است زیرا اگر کارآگاه بتواند هویت افراد مختلف بازی را بشناسد، شهروندان می توانند با هم آشنا و علیه گروه مافیا با هم متحد شوند.

عکس آموزش بازی مافیا[+نقش ها،قوانین،اصطلاحات،کارت ها،دانلود و نسخه آنلاین]

دکتر شهر

در بازی مافیا نقش دکتر جزو شهروندان محسوب می شود. دکتر در هر دوره از شب می تواند در صورت تشخیص درست یکی از افرادی را که مافیا کشته اند را نجات دهد. البته دکتر می تواند در طول روند بازی یکبار نیز خودش را نجات دهد.

عکس آموزش بازی مافیا[+نقش ها،قوانین،اصطلاحات،کارت ها،دانلود و نسخه آنلاین]

جان سخت یا رویین تن

رویین تن یا جان سخت، یکی از قوی ترین شهروندان بازی است. کار اصلی او این است که می تواند در شب از خدا استعلام افراد بیرون بازی را بگیرد تا مشخص شود چه نقش هایی از بازی خارج شده اند و البته ۲بار بیشتر نمی تواند از خدا استعلام بخواهد.
در ضمن او در شب یکبار رویین تن است و اگر مافیا به او شلیک کند، کشته نخواهد شد. تیم مافیا حاضر در بازی یا می توانند او را در روز و با جمع آوری آرای شهروندان به قتل برسانند یا اینکه ۲ شب به او شلیک کنند!

عکس آموزش بازی مافیا[+نقش ها،قوانین،اصطلاحات،کارت ها،دانلود و نسخه آنلاین]

حرفه ای یا اسنایپر

اسنایپر یا حرفه ای یکی از مهره های مهم شهروندان است. او معمولا 2 تیر دارد. با توجه به تعداد نفرات ممکن است این تیرها کم یا زیاد شود. حرفه ای به دستور گاد بیدار می شود و به فردی که گمان می کند مافیا است، شلیک می کند.
توجه داشته باشید، در صورتی که حرفه ای در انتخاب مافیا درست عمل کرده باشد در بازی می ماند و اگر به اشتباه به یکی از شهروندان شلیک کند خودش از بازی حذف می شود. لذا این شخصیت باید زمانیکه شناخت درستی نسبت به مافیاها ندارد، از شلیک کردن خودداری کند!

عکس آموزش بازی مافیا[+نقش ها،قوانین،اصطلاحات،کارت ها،دانلود و نسخه آنلاین]

شهردار

نقش شهردار به این صورت است که زمانیکه بین ۲ یا ۳ نفر رای گیری برای خروج صورت میگیرد، می تواند در صورت تمایل در شب رای گیری، بین ۲ گزینه ملغی کردن رای گیری و یا رای مستقیم خروج یه یکی از گزینه های رای گیری، یکی را انتخاب نماید و به خدای بازی اعلام نماید.

عکس آموزش بازی مافیا[+نقش ها،قوانین،اصطلاحات،کارت ها،دانلود و نسخه آنلاین]

روانشناس

نقش روانشناس این است که می تواند در شب به خدا اعلام نماید و یک نفر را که حدس میزند مافیا است و یا در حال گمراهی شهروندان است، ساکت کند تا در روز بعد نتواند صحبت کند. شخص انتخاب شده اگر به رای گیری در آن روز برود هم امکان دفاع از خود را ندارد!

شهروند ساده

شهروند ساده نقش خاصی در بازی ایفا نمی کند و وظیفه ای که دارد شناخت مافیا و کمک به شهر جهت خارج کردن مافیاست.

.

نقش های فرعی شهروندان

ناتاشا

ناتاشا یکی دیگر از نقش های سیاه شهروندان است و می تواند در هر شب یکی از افراد را لال کند. فرد عنوان شده در روز بعد اصلا نمی تواند صحبتی انجام دهد. ولی هرگز نمی تواند در دو شب متوالی یک نفر را لال کند. کار ناتاشا در حین عضو شهروندان بودن، پیروز کردن مافیا است!

ساقی

ساقی جزء تیم شهروندان محسوب می شود. در فاز شب او یکی از بازیکنان را انتخاب می کند و بازیکن منتخب اصطلاحاً مست می شود. در واقع او به هر فردی اشاره کند، نقش آن فرد دیگر اجرا نخواهد شد. نکته مهم در مورد این کاراکتر این است که او نمی تواند در دو شب پشت سرهم یک نفر را مست کند. در صورت وجود ساقی در بازی، اولویت نقش ها اول با گادفادر و سپس با ساقی است. به این صورت که ابتدا گادفادر بیدار می شود و به فرد مورد نظرش شلیک می کند و بعد ساقی فرد مورد نظرش را مست می کند و بعد بقیه نقش ها به نوبت بیدار می شوند.

دزد

نقش دزد مانند کاراکتر ناتاشا و یکی از نقش های سیاه در بازی مافیا محسوب می شود. دزد به هنگام شب دو نفر را انتخاب می کند. اگر فرد اولی که انتخاب می کند یک شهروند عادی، مافیای ساده و یا یک تروریست باشد هرگز اتفاقی رخ نمی دهد. دزد مانند ناتاشا و ساقی هرگز نمی تواند در دو شب پشت سرهم یک فرد را به عنوان نفر اول انتخاب کند این در صورتی است که نفر دوم می تواند هر شب یک فرد ثابت باشد. اگر نفر اول رویین تن باشد، نقش او به دزد منتقل می شود و دزد در آن شب به رویین تن تبدیل می شود.

شهروند خائن

این فرد خیانت کار جز شهروندان به حساب می آید اما نقش سیاهی مانند دزد و ناتاشا دارد. در تمامی بازی شهروند خائن کمک می کند تا مافیا به اهداف خود برسند.

محافظ

این نقش با عنوان روح نیز در میان مافیا بازان شهرت دارد و با تیر مافیا و اسنایپر کشته نمی شود. اگر روح در روز کشته شود به یک شهروند عادی تبدیل شده و از روز بعد می تواند دوباره به عنوان یک شهروند وارد بازی شود. علاوه بر این او می تواند فرد ترور شده را نیز دوباره به بازی برگرداند.

کشیش

کشیش نیز در گروه شهروندان است یکی از خنثی ترین نقش ها در بازی مافیا محسوب می شود. در حقیقت کشیش در شب، پس از ناتاشا، به دستور لرد (خدا) بیدار شده و باید یک نفر را که حدس می زند سکوت داده شده انتخاب کند و از سکوت خارج کند.

قاضی

قاضی از گروه شهروندان است و قدرتش زمان رای گیری مشخص خواهد شد، زیرا رای قاضی دو بار شمرده می شود. از آن جایی که اعضای مافیا یکدیگر را می شناسند، پس در رای گیری روز می توانند از هم حمایت کنند. با دو بار شمردن رای قاضی، این خلاء برای شهروندان تا حدودی پر خواهد شد.

نقش کابوی

در بازی مافیا نقش کابوی می تواند در طول روز با اعلام نقش خود فردی را انتخاب کرده و همراه او از بازی بیرون برود. قطعا کابوی تلاش می کند یک مافیا را با خود خارج کند، اما حتی اگر به اشتباه شهروند را انتخاب کند راه برگشتی نیست و هر دو از بازی خارج می شوند.

شهروندان متحد

یکی دیگر از نقش های بازی مافیا پیشرفته، شهروندان متحد است. این نقش در بازی های پر جمعیت که بالای 20 نفر عضو دارند استفاده می شود. اگر چه شهروندان در بازی مافیا به هم معرفی نمی شوند، اما شهروندان متحد در شب اول به دستور لرد (خدا) به هم معرفی می شوند.

.

قوانین بازی مافیا

هدف اصلی بازی مافیا از بین بردن گروه شهروندان توسط مافیا و یا برعکس آن است. در واقع زمانی که گروه شهروندان در اکثریت خود باشند بازی به نفع آن ها و درصورتی که مافیا مساوی اعضا شهروندان و یا بیشتر باشند بازی به نفع مافیا به اتمام می رسد. برای درک بهتر این موضوع برای شما مثالی میزنم.

فرض کنید که یک گروه 10 نفره برای انجام بازی حضور پیدا کرده اند. اولین قدم این است که کارت ها باید در میان افراد پخش شود، این کار توسط خدا انجام می شود. این نکته را باید مد نظر قرار دهید که تعداد مافیا با هر تعداد جمعیت باید یک سوم کل جمعیت گروه باشد.

خدا کارت ها را به افراد می دهد و در کل پروسه پخش کارت ها توجه کافی را دارد که کسی از نقش دیگری آگاه نشود. در این گروه 10 نفره تقسیم بندی ها بهتر است به شکل زیر انجام شود:

تیم شهر

  • کارآگاه
  • دکتر شهر
  • جان سخت
  • حرفه ای
  • شهردار
  • روانشناس
  • شهروند ساده

تیم مافیا

  • پدرخوانده
  • دکتر مافیا
  • معشوقه

نکته ای که در این بازی بسیار مهم است این است که کسی نباید از نقش دیگری مطلع شود و کسی نباید در مورد نقش خود برای دیگران توضیح دهد.

این بازی به دو بخش روز و شب تقسیم می شود. هنگامی که توسط خدا شب اعلام می شود، تمامی افراد باید چشمان خود را ببندند و تا زمانی که خدا نقش های آن ها را صدا نزده نباید چشمان خود را باز کنند.

پس از آن هر کدام از نقش ها طبق گفته خدا باید چشمان خود را باز کنند تا خدا با آن ها آشنا شود و وظیفه خود را انجام دهند.

.

شروع بازی مافیا

شب اول

خدا بازی را شروع می کند و از همه افرادی که در بازی حضور دارند می خواهد که چشمانشان را ببندند. پس از اطمینان از بسته بودن چشم ها، فرمان می دهد که مافیا بیدار شوند. مافیا بیدار و با یکدیگر آشنا می شوند و گاد از رییس مافیا و دکتر مافیا استعلام میگیرد که گروه مافیا به صورت کامل با وظایف یکدیگر اشنا شوند.

روز اول

به دستور خدا همه افراد چشمان خود را باز می کنند و به این ترتیب بازی آغاز می شود. در این مرحله همه افراد برای جلو بردن بازی و پی بردن به نقش دیگران باید یکدیگر را متهم کنند. اگر متهم کردن افراد به درستی انجام شود به راحتی می توان در این مرحله رفتارهای غیر معمول را شناسایی کرد.

یکی از راه هایی که در این مرحله برای شناسایی دیگران به شما کمک می کند، پرسیدن سوال های واضح مرتبط با نقش افراد است. می توانید به چشمان طرف مقابل نگاه کنید و از او بپرسید که آیا او مافیا هست یا نه؟

بعد از آن که تمامی افراد نظرات خود را ابراز کردند، نوبت به متهم کردن و کاندید کردن یک یا چند نفر به عنوان مظنون و یا مظنونین مافیا می رسد. سپس با اشاره خدا رای گیری برای کشتن مظنونین آغاز می شود. اگر مظنون بیش از یک نفر باشد، رای گیری نهایی در شب و با بستن چشم ها انجام می شود. فردی که بیشترین رای را داشته باشد از بازی خارج می شود. البته توجه داشته باشید که این میزان باید حداقل برابر نصف افراد دارای حق رای باشد!

نکته۱: اگر ۲ نفر موجود در رای گیری به یک میزان رای برای خروج کسب کنند، با قرعه ای که خدا اجرا میکند یکی از آن ها از بازی خارج می شود.

نکته۲: فردی که از بازی خارج می شود نباید پس بیرون رفتن از بازی نقش خود را اعلام کند.

نکته۳: قبل از بیدار شدن افراد و اعلام نتیجه رای گیری، خدا از شهردار استعلام میگیرد که آیا قصد لغو رای گیری و یا دادن رای مستقیم به خروج یکی از آن ها را دارد یا خیر.

نکته۴: فرد انتخاب شده در رای گیری برای خروج می تواند یک برگه انتخاب نهایی داشته باشد که در قسمت مربوطه به گزینه های مرتبط با آن خواهیم پرداخت.

شب دوم

تمامی افراد به فرمان خدا چشمان خود را می بندند. خدا مافیا را بیدار می کند و از آن ها می پرسد که قصد کشتن چه کسی را دارند؟ پس از آن از دکتر مافیا پرسیده می شود که چه کسی را میخواهد نجات دهد؟

پس از آن دکتر بازی بیدار می شود و از او پرسیده می شود که چه کسی را می خواهد نجات دهد؟ و بعد از آن کارآگاه بیدار می شود و از آن پرسیده می شود که قصد پی بردن به هویت چه کسی را دارد.

سپس از جان سخت پرسیده می شود که آیا قصد گرفتن استعلام افراد بیرونی را دارد یا خیر؟ همچنین از روانشناس و ناتاشا در صورت وجود در بازی، پرسیده می شود که قصد ساکت کردن کسی را دارند یا خیر؟ و در نهایت از حرفه ای پرسیده می شود که آیا می خواهد به کسی شلیک کند یا خیر؟

روز دوم

دوباره خدا همه افراد را بیدار می کند و اتفاقات رخ داده در شب قبل را اعلام می کند. بازی مافیا با همین روند در چرخه روز و شب ادامه می یابد تا زمانی که شهروندان بتوانند تمامی افراد گروه مافیا را نابود کنند و یا گروه مافیا بتوانند شهروندان را نابود کنند. این بازی تا حدی جذاب است که گاهی حتی پس از پایان یافتن بازی می توانید باز هم در مورد آن صحبت کنید و از خاطرات خوش بازی و فریب ها و پیروزی های آن بگویید.

این بازی جذاب گروهی در حال حاضر علاوه بر جمع های دوستانه و خانوادگی در بسیاری از کافه ها و پاتوق های اجتماعی نیز در حال انجام است. بسیاری از کافه ها و حتی فضاهای شهری برای ایجاد تعامل بیشتر در میان جوانان ساعاتی از روزهای هفته را به این بازی تعلق داده اند تا جوانان و نوجوانان با جمع شدن در این مکان ها از این بازی گروهی و تجربه هم نشینی با دوستان خود لذت ببرند.

.

سوالات رایج در مورد بازی مافیا

نقش های اصلی بازی مافیا کدامند؟

این بازی توسط چند نقش اصلی خدا، کارآگاه، دکتر، حرفه ای و مافیا انجام می شود.

بازی مافیا حداقل با چند بازیکن انجام می شود؟

این بازی گروهی با تشکیل گروه های کوچک 5 نفری نیز قابل انجام است، اما حداقل پیشنهادی ما ۱۰ نفر است.

هدف بازی مافیا چیست؟

هدف اصلی بازی مافیا از بین بردن گروه شهروندان توسط مافیا و یا برعکس آن است. در واقع زمانی که یکی از این دو گروه در اکثریت خود باشند این بازی به پایان می رسد.

تاریخچه بازی گروهی مافیا چیست؟

این بازی برای اولین بار توسط فردی به نام دیمیتری دیویدف دانشجوی دانشکده روانشناسی دانشگاه مسکو تحت عنوان یک پروژه تحقیقاتی ایجاد و مورد بررسی قرار گرفته است و پس از آن به تدریج در آمریکا و اروپا نیز گسترش یافته است تا جایی که در دهه 90 به عنوان یک سرگرمی محبوب در میان خانواده ها جا باز کرده است.

اگر در انتهای بازی 3 نفر(2شهروند و 1مافیا) ماند، ادامه بازی به چه صورت است؟

وقتی فقط سه نفر باقی ماند، یک مافیا و دو شهروند، باید از روش دست دادن استفاده نمود. یعنی بعد از اینکه سه دقیقه این 3نفر صحبت کردن، ابتدا کاربرها برای مافیا بودن به هم رای میدهند، هنگام دست دادن کسی که دو رای آورده انتخاب می کند که با چه کسی دست بدهد. اگر شهروندان بهم دست بدهند که شهر برنده است، در غیر اینصورت مافیا برنده خواهد شد.

.
منبع: https://baziza.ir