انتخاب سالن جشن تولد

اولین کاری که برای برگزاری هر مراسمی باید کرد تدارک و انتخاب سالن برگزاری آن است. خواه این مکان خانه باشد یا تالار و باغ. در نتیجه یکی از عوامل موثر در امر برگزاری مراسم تولد، مکان آن می‌باشد.

قبل از اینکه به فکر برگزاری جشن تولد باشید، باید به مکان آن و راحتی مهمانان و ماندگار بودن مراسم نیز توجه داشته باشید. امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی ما و عوامل بی‌شماری همچون باشکوه بودن مراسمات، کمبود جا، نبودن مکان مناسب در منزل و … برگزاری مراسماتی همچون جشن تولد خردسال و بزرگسالان، جشن تکلیف، سیسمونی و دندونی در سالن‌های مخصوص و تالارها و باغ تالارها انجام می‌پذیرد.

سالن تولد جدای از گنجایش خوب و پذیرایی و خدمات متناسب با بودجه شخص، مسئولیت سرگرمی و شاد کردن مهمانان را نیز بر عهده می‌گیرند. همچنین این سالن‌ها با توجه به تجارب بی‌شمار خود در زمینه برگزاری انواع مختلف جشن‌ها از ایده‌ها و امکانات روز  دنیا نیز برخوردار می‌باشند.

علاوه بر این موارد از دکوراسیون و لوکیشن بسیار زیبایی برای عکاسی و فیلم برداری نیز بهره‌مند هستند. در نتیجه شما بدون هیچ استرسی و بی آنکه به قول معروف دست به سیاه و سفید بزنید در کنار مهمانان و دوستان خود لحظات شیرین و ماندگاری را تجربه خواهید کرد.

.

جشن در خانه

اگر قصد دارید که در منزل خودتان جشن تولد را برگزار کنید. مطمئن شوید که منزلتان ظرفیت تعداد مهمان‌های دعوت شده را دارد یا خیر؟

و این که اگر غذا سفارش می‌دهید سلیقه و ذائقه افراد را در نظر داشته باشید و سعی کنید یک نوع غذا را تدارک ببینید زیرا اسراف در این مراسم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. در تزیین سالن تولد از دکوراسیون زیبا و مورد پسند استفاده کنید. این را بدانید که برگزاری جشن تولد در خانه‌یتان به معنی این است که شما خودتان باید از اول تا آخر کارها را برعهده بگیرید. از این رو باید چند روز پیش از جشن بیشتر کارها را انجام دهید تا در روز جشن تولد آسوده‌تر باشید و کارهایتان سبک باشد. می توانید از کمک آشنایان و بستگان نیز استفاده کنید و یک مراسم جشن تولد با شکوهی را برگزار کنید.

.

جشن تولد در رستوران

اگر می‌خواهید جشن تولد را در رستوران برگزار کنید، باید پیش از دعوت از مهمانان غذای آن بررسی کرده باشید. در ضمن باید برای روز تولد آن رستوران را رزرو کنید و منوی غذای آن جا را مطابق خواست مهمانان هماهنگ کنید. چون ممکن است مهمانان غذاهای معمول رستوران را پسند نکنند. هم چنین آدرس رستوران را دقیق بر روی کارت‌های دعوت بنویسید تا یافتن مکان رستوران برای مهمانان دشوار نباشد.

.

جشن تولد در خانه بازی

یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌توانید جشن تولد کودکتان را در آن جا برگزار کنید، خانه‌های بازی است. خانه‌های بازی مکانی کوچک‌تر از شهربازی است که در آن جا وسایل  و لوازم بازی کودکان موجود است. خانه‌های بازی یک مرکز موقت نگه‌داری کودکان است و در جهان سرمایه‌گذاری بسیاری بر روی این مکان‌ها انجام می‌گیرد. خانه‌های بازی با توجه به این که مخصوص کودکان ساخته شده است یکی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشن تولد است. برای رزرو یک خانه بازی جهت جشن تولد می‌توانید به چند خانه بازی بروید و با مشاهده مکان و لوازم بازی کودکان، مدت زمان اختصاص یافته برای جشن تولد، آدرس و مسیر دسترسی به آن، خدمات و امکانات آن و نیز قیمت رزرو آن را بررسی کنید تا سرانجام یکی از آن‌ها را برای برگزاری جشن تولد کودکتان انتخاب و رزور کنید.

.

جشن تولد در کافی شاپ

از دیگر مکان‌هایی که می‌توانید جشن تولد را در آن جا برگزار کنید، کافی‌شاپ‌ها است. به گونه‌ای که کافی‌شاپ‌ها یکی از بهترین مکان‌ها از نظر خلاقیت و جدید بودن محسوب می‌شود. زیرا مکان جشن تولد باید همواره تغییر و تحول یابد. برگزاری جشن تولد در کافی‌شاپ آسان‌تر از منزل، سالن یا تالار است. علاوه بر این یکی از مزایای کافی‌شاپ‌ها دسترسی به تنوع خوراکی‌هاست. زیرا سلیقه مهمانان متفاوت است و شما می توانید با هماهنگی مسئول کافی شاپ منوی غذا را با توجه به سلیقه مهمانان تنظیم کنید. کافی‌شاپ‌ها این امکان را به شما می دهد که بتوانید با توجه به جشن تولد کاملا خصوصی و یا نیمه خصوصی، یک مکان مناسب را در اختیار داشته باشید. البته برای در نظر گرفتن این مورد می‌توانید با مسئول کافی شاپ صحبت کنید که با توجه به محفل خصوصی و یا نیمه خصوصی، محیط کافی شاپ را در اختیار داشته باشید.

.

جشن تولد در تالار پذیرایی

اگر تالار پذیرایی مکان انتخابی شما برای برگزاری جشن تولد است، در مورد آن خوب تحقیق کنید. برای رزرو تالار باید از یکی دو ماه پیش از جشن اقدام نمایید. در مورد غذاهای آن‌جا و قیمت آن با صاحب تالار صحبت کنید. در مورد تزئینات و دکوراسون تالار هم با مسئول آن جا صحبت کنید که آیا خود آن‌ها تزیین می‌کنند و یا این که شما باید دست به کار شوید. برای دعوت از مهمانان هم باید حتما کارت دعوت بفرستید و آدرس و کروکی تالار هم باید دقیق بر روی کارت نگاشته شود.

.

قیمت برگزاری تولد

وقتی شما تالار شیک و مناسبی را برای جشن تولد عزیزان خود اجاره می‌کنید در واقع زمینه سازی برای یک مراسم با شکوه و مجلل را فراهم کرده‌اید. چون کترینگ و خدمات آنها به طور کلی از بالاترین کیفیت برخوردار می‌باشد و قطعا این موارد روی برگزاری هرچه بهتر جشن تولد تاثیر بسزایی دارد و مجلل بودن تولد شما تضمین شده خواهد بود.

بنابراین برگزاری جشن‌ها و مراسمات در محیط‌های شیک و لوکسی همچون تالارها، بالطبع مشمول هزینه‌هایی نیز خواهد شد. از این رو  قیمت سالن تولد، تالار و برگزاری جشن تولد به فاکتورها و عوامل گوناگونی بستگی دارد. این قیمت‌ها با توجه به عواملی همچون نوع تالار، ظرفیت آن، تعداد میهمانان و خدماتی که ارائه می‌دهند، متفاوت خواهد بود.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، نوع جشن تولدی که شما خواهان برگزاری آن هستید نیز، در قیمت و هزینه‌های آن موثر می‌باشد، چراکه جشن تولد می‌تواند به صورت ساده و جمع جور و یا لاکچری و مجلل برگزار شود. که این خود بر قیمت جشن بسیار تاثیر گذار  می‌باشد.

.

موارد موثر بر قیمت تالار و سالن تولد شامل:

  • نوع تالار و ظرفیت و دکوراسیون آن
  • بزرگ و کوچک بودن تالار و سالن برگزاری تولد
  • میزان خدمات و تشریفات مجالس
  • تدارک کیک و حجم آن
  • پذیرایی و کترینگ
  • طراحی و اجرای دیزاین و تم تولد
  • نوع میوه و شیرینی
  • اکیپ خدمات و پذیرایی از مهمانان
  • آیتم‌های به کار برده شده در تم تولد مانند: بادکنک آرایی، گل آرایی، تن پوش عروسکی و …
  • تعداد میهمانان و انواع سرگرمی
  • نوع موسیقی که بسته به نوع دی جی یا موسیقی زنده متفاوت خواهد بود
  • عمو یا خاله برای سرگرمی بچه‌ها
  • عکاسی و فیلم‌برداری

با همه این موارد که به یکایک آنها اشاره شد باید اضافه کنم که قیمت اجاره سالن تولد تا حد زیادی متغییر است و نمی‌توان برای آن یک قیمت واحد را تعریف کرد.

.

قیمت سالن تولد

هزینه های تولد بر اساس نوع تشریفات و خدمات می تواند متفاوت باشد و شما با راهکارهایی می توایند این هزینه های را مدیریت کرده و متناسب با بودجه خود تنظیم نمایید.. در گام اول شما باید فاکتورهای مهم را بسته به سلیقه خود انتخاب کنید و سایر عواملی که فکر می‌کنید با توجه به بودجه شما اضافی هستند را حذف کنید.

به طور مثال اگر شما به دیزاین کیک تولد و موسیقی جشن اهمیت می‌دهید، روی همین فاکتور متمرکز شوید. در گام بعدی با قبول مسئولیت بخشی از  خدمات تولد می توانید تا حد زیادی از میزان هزینه مراسم بکاهید. شما می‌توانید میوه، کیک، شیرینی و غذایی که قرار است سرو شود را خودتان تهیه کنید.

البته به یاد داشته باشید که همه این کارها زمان بر بوده و در هر حال مشمول هزینه‌هایی خواهند شد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از قبل میزان بودجه برای یک جشن تولد بیادماندنی را تدارک ببینید و بسته به آن تالار شیک و مناسبی را رزرو کنید و لحظات شاد خود را در اذهان خود و مهمانانتان ماندگار کنید. مطمئنا در کلان شهری همچون تهران با توجه به فراوانی تالارها و باغ تالارها و خانه تولد و سالن‌ها، برای تمامی سلیقه‌ها و بودجه‌ها مکان‌های مناسبی موجود می‌باشد، پس نگران این موضوع نباشید.

.

اجاره سالن تولد

اگر خواستار برگزاری یک جشن تولد شیک، همه چیز تمام و خاطره انگیز هستید، نسبت به اجاره  یک تالار شیک و یا سالن تولد اقدام نمایید. اجاره این مکان‌ها برای برگزاری جشن تولد مسئولیت‌های زیادی را از دوش شما بر خواهد داشت. این مسئولیت‌ها می‌تواند شامل کترینگ، تهیه شیرینی و کیک تولد، میوه و پذیرایی نهار یا شام، دیزاین و تزئینات فضای تالار، خدمات و پذیرایی از مهمانان و غیره را نام برد. اما به یاد داشته باشید که قیمت تالارها و نوع خدمات آنها با هم متفاوت می‌باشد.

برای اطلاع از کیفیت خدمات و نوع رزرواسیون و اجاره تالار و سالن تولد و قیمت آنها از طریق پورتال‌های مربوطه اقدام نمایید. به یاد داشته باشید که هنگام اجاره سالن تولد به مواردی که اشاره شد، توجه کنید. این نکته را در نظر بگیرید که نسبت به هزینه‌ای که کرده‌اید باید خدمات دریافت کنید. پس اول از سایت‌های معتبر به دنبال تالار‌های خوشنامی باشید که در برگزاری مراسمات تجربه کافی دارند و از شهرت قابل توجهی برخوردار هستند.

.

تشریفات تولد

واضح است که استفاده از تشریفات مجالس بخصوص تولد نشان دهنده کیفیت و بهتر بودن آن مراسم است. با توجه به این موضوع که جشن تولد به تمامی سنین اختصاص دارد، سالن‌های تولد، تشریفات متفاوت با تمامی سنین را ارائه می‌دهند. قابل درک است که شناخت آپشن‌های تخصصی برای برگزاری جشن تولد برای تمامی سنین کار آسانی نیست و چه بسا از عهده میزبان نیز خارج است.

مگر آنکه به چند بادکنک و یک کیک بسنده کنید! با این حال باید مسئولیت‌های این دست مراسمات را به عهده تشریفات مجالس بسپارید که به بهترین شیوه تمامی امور را مدیریت و اجرا می‌کنند.

گزینه‌های بسیاری برای تشریفات جشن تولد در نظر گرفته و اجرا می‌شوند که هر کدام به نوبه خود موجب تکمیل شدن جشن تولد شما خواهند شد. یکی از این عوامل مهم و مورد توجه، منوی پذیرایی جشن است که باید با کیفیت بوده و موجب رضایت شرکت کنندگان باشد. منوی پذیرایی جشن تولد که غالبا به این شیوه ارائه می‌شود، شامل این موارد خواهند بود:

  • فینگرفودهای مختلف و متنوع
  • چند نوع سالاد متنوع و لذیذ فصلی
  • ژله و دسرهای مطابق با تم تولد
  • کیک تولد با شیرینی تازه
  • تنقلات شیرین و شور، اسمارتیز و پاستیل برای بچه‌ها
  • میوه‌های متنوع
  • سرگرمی و بازی‌های متنوع برای بچه‌ها و بزرگسالان
  • هدیه و یادبود برای مهمان‌ها

.

ایده های جالب برای تولد

اگر در هر صورتی توان اجاره تالار و سالن تولد را ندارید، یا خواهان برگزاری جشن تولد کودک و بزرگسال خود در خانه و ملک شخصی هستید، و یا اینکه تزئینات و مسئولیت برگزاری تولد در تالار را خود بر عهده دارید، به نکاتی که ذکر خواهیم کرد توجه کنید.

تزئینات برای جشن تولد، تدارک لوازم مخصوص و نوع پذیرایی اگر با ایده‌های جالب و متفاوت همراه باشد، شور و هیجان بیشتری به مراسم شما می‌بخشد. هنگام تدارک مراسم تولد در وهله اول یک تم خاص را با توجه به سلیقه و علایق کسی که تولد برای او گرفته می‌شود، در نظر بگیرید. تم منظور از یک رنگ بودن و تطابق رنگ‌ها و طرح‌ها و دیزاین جشن است. همچنین از کیک تولد گرفته تا پذیرایی جشن باید تا حد ممکن با تم همخوانی داشته باشند.

برای کودکان از تم‌های فانتزی و طرح‌های رنگارنگ و شخصیت‌های کارتونی  که محبوب آنها هستند، استفاده کنید. با توجه به جنسیت فرزند شما و دختر و یا پسر بودن او نیز، دیزاین و طرح‌ها متفاوت خواهند بود. همچنین با استفاده از تزئین بادکنک‌های هلیومی میز تولد را به شکل منحصر به فردی تزئین کنید. با چاپ نوشته خاص و یا عکس خودتان روی بادکنک، شرکت کنندگان را سورپرایز کنید.

داخل بادکنک‌ها نقل و سکه ریز با گل خشک شده و اسمارتیز قرار دهید و هنگام فوت کردن شمع، به روی سر او بترکانید! برای گیفت یادبود تولد از ایده‌های جالبی همچون دادن اسباب بازی و عروسک به بچه‌ها استفاده کنید. برای بزرگ‌ترها نیز  می‌توانید از کتاب هدیه دادن و یا  مونوگرام تیشرت‌های نخی استفاده کنید. جعبه و باکس‌های کوچک که برای خرت و پرت‌های دم دستی خیلی مورد نیاز هستند نیز ایده خوبی برای هدیه یادبود تولد به مهمان‌های خانم است.

خواندن سرود دسته جمعی و درست کردن کلیپ ایده دیگری است که مسلما هم سرگرم کننده خواهد بود و هم جالب. برای این امر شعر انتخابی خودتان را به همراه کارت دعوت برای مهمانان بفرستید، تا از قبل آمادگی داشته باشند و بتوانند از حفظ شعر را بخوانند و شما را همراهی کنند. طراحی لباس هم به نوبه خود ایده پر طرفدار و جالبی ست، چرا که برای تولد بچه‌ها اکثرا به صورت ست مادر فرزندی طراحی و اجرا می‌شوند. زیبایی این گزینه در عکس و فیلم تولد شما به خوبی مشهود خواهد بود. همچنین با اشتراک گذاری عکس‌ها در صفحات خصوصی خودتان در شبکه‌های اجتماعی، شکوه و خاص بودن جشن شما برای دوستان و همراهان شما نمایان خواهد شد.

.

برگزاری جشن تولد برای همه سنین

خیلی از خانواده‌ها و عموم مردم متاسفانه بر این باورند که با گذشت سن و پا گذاشتن به مراحل بالاتر زندگی، دیگر وجهه جالب و زیبایی ندارد یا حتی خیلی از اهمیت بالایی برخوردار نیست که برای افرادی که در سنین بالایی زندگی می‌کنند جشن تولد گرفت و در سالن تولد به برگزاری یک جشن و پایکوبی پرداخت.

باید دانست که تدارک دیدن و فراهم کردن یک سالن تولد برای برگزاری جشن تولد کسی که سن بالایی دارد نه تنها کم اهمیت نیست بلکه زیبایی‌های دوچندان و زیادی را در پی خود دارد.

.

دیزاین و دکوراسیون سالن تولد

برای اینکه بتوان سالن تولد خوب و زیبایی را رزرو کرد باید به ویژگی‌های بصری که یک سالن تولد به آن نیاز دارد آگاه بود. سالن تولد های زیادی در شهر وجود دارند که علی‌رغم امکانات خوبی که به میهمانان ارائه می‌کنند از زیبایی‌های ظاهری خوبی برخوردار نیستند و باعث می‌شوند نتوان عکس‌ها و فیلم‌های خوب و خلاقانه‌ای را ثبت کرد.

بدین منظور باید در برنامه‌ریزی‌های از قبل برای برگزاری یک جشن تولد خوب و به یادماندنی به دکوراسیون و دیزاین بیرونی و داخلی آن توجه ویژه و خاصی داشت. سالن تولد باید در نگاه اول تمامی ویژگی‌های بصری که یک سالن تولد ایدهآل باید دارای آن باشد از جمله جریان رنگ‌های شاد در دکوراسیون، اکسسوری‌های مخصوص برای تولد و… است. این ویژگی‌ها و امکانات باعث می‌شود میهمانان حاضر در جشن هم حس خوبی به جشن داشته باشند هم اینکه بتوانند ارتباط خوب و موثری را با تولد بگیرند.

.
منابع :

.https://soorshop.com
.https://www.talarkadeh.com

انتخاب سالن جشن تولد