کوفته مرغ (طرز تهیه)

مواد لازم برای تهیه این غذا:

◉ گوجه گلاسی  به مقدار لازم

◉ روغن زیتون  1 قاشق غذاخوری

◉ پیاز خرد شده  1 عدد

◉ مرغ چرخ کرده  500 گرم

◉ کینوا  1/2 پیمانه

◉ کدو سبز رنده شده  1 عدد

◉ سس سویا  1 قاشق غذاخوری

◉ جعفری خرد شده  2 قاشق غذاخوری

◉ اسپری روغن

◉ کنجد سیاه به مقدار لازم

◉ خیار خرد شده  به مقدار لازم برای سرو غذای کودک

.

مرحله اول

فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. کف یک سینی شیشه را با کاغذ روغنی بپوشانید.

مرحله دوم

تابه ای را روی حرارت قرار دهید. مقداری روغن در آن بریزید. اجازه دهید روغن داغ شود. پیازهای خرد شده را داخل روغن داغ بریزید و تفت دهید. وقتی پیازها طلایی شد، آن ها را داخل کاسه ای بریزید. جعفری، کینوا، مرغ چرخ کرده و کدو و سس سویا را نیز به آن اضافه کنید

مرحله سوم

مواد را با کمک دست ورز دهید تا خوب مخلوط شوند. از مخلوط حاصل یک مقدار بردارید و گلوله کنید. گلوله ها را در سینی شیشه ای که مرحله اول آماده کردید بگذارید. روی گلوله ها روغن اسپری کنید. سپس مقداری کنجد نیز روی هر گلوله بپاشید. سینی را به مدت 15 الی 20 دقیقه در فر قرار دهید و با حرارت 180 درجه سانتی گراد بپزید تا کوفته ها طلایی شوند. غذای کودک شما بهتر است ظاهری جذاب داشته باشد. برای تزئین و سرو کوفته ها میتوانید زیر هر کوفته یک برش از خیار و روی هر کوفته یک گوجه گیلاسی نصف شده قرار دهید و آن ها را به کمک یه چوب خلال دندان به هم متصل کنید.

.

نکته کلیدی تهیه کوفته مرغ:

◉ در تهیه این نوع غذای کودک، در صورت نداشتن چرخ گوشت میتوانید فیله های مرغ را برش زده و داخل غذاساز بریزید و غذاساز را به مدت 2 الی سه دقیقه روشن کنید تا فیله های مرغ خوب چرخ شوند.

◉ به طور کلی در تهیه غذای کودک، باید نهایت دقت را به کار ببرید تا غذایی سالم تهیه کنید. بنابراین، در سرخ کردن پیازها، از حداقل مقدار روغن استفاده کنید.

.
منابع :
.https://irancook.ir

کوفته مرغ (طرز تهیه)