چراغ خواب کودک

چراغ خواب وسیله‌ای است که به کمک کلاهکی که دارد نور را به پایین هدایت می‌کند. در زیر کلاهک لامپی نصب می‌شود و با فشردن دکمه؛ چراغ خوار خاموش یا روشن خواهد شد.

شاید گروهی بگویند که چراغ خواب همان آباژور است، در پاسخ به سخن این افراد باید گفت که بله تا حدی حرف شما درست است و کار هر دو پخش کردن نور در محدوده‌ی خاصی است. اما در اتاق بیشتر از چراغ خواب استفاده می‌شود، چون بیشتر کاربرد دارد و در پذیرایی به دلیل جنبه‌ی زینتی و دکوری داشتن آباژور، بیشتر از آن استفاده خواهد شد.

.

یکسری اطلاعات که در مورد استفاده از چراغ خواب‌کودک لازم است بدانید:

◉ والدین عزیز برای کودک زیر دوسال خود چراغ خواب خریداری نکنید، چون او چیزی در مورد ترسیدن از تاریکی نمی‌داند. پس سعی نکنید با خرید چراغ خواب باعث اختلال در آرامش و خواب او شوید.

◉ در صورتی که کودک شما بالای دوسال سن دارد، می‌توانید با فکر خرید چراغ خواب دارای تایمر باشید تا به صورت خودکار بعد از ۳۰ یا ۹۰ دقیقه خاموش شود.

◉ اگر نسبت به خرید چراغ خواب اقدام کرده‌اید، تا وقتی که فرزند شما خوابش عمیق نشده، اتاق را ترک نکرده و چراغ خواب را هم خاموش ننمایید.

◉ هنگام خرید این وسیله کودکتان را از دست زدن به لامپ و پریز برق منع کنید، چراکه اگر چراغ روشن باشد و به پریز یا لامپ دست بزند، دچار برق گرفتگی خواهد شد.

.

رنگ نور چراغ خواب کودک باید چه رنگی باشد؟

◉ رنگ‌های آرام بخش و ملایم بهترین گزینه برای چراغ خواب کودک هستند.

◉ برای خوابیدن هورمونی با عنوان ملاتونین در بدن انسان ترشح می‌شود، اگر در اطراف فرد نور سفید یا زردی وجود داشته باشد، این هورمون فقط ۳۰ درصد ترشح خواهد شد و حتی ممکن است کودک اصلا به خواب نرود.

◉ سعی کنید به سراغ چراغ خوابی با نور آبی بروید تا این هورمون در بدن کودک دلبند شما ۶۰ تا ۶۵ درصد ترشح شود. این رنگ هم به لحاظ روانشناسی رنگ‌ها آرام بخش و بسیار ملایم است. پس پیشنهاد کیمیک به والدین عزیز خرید چراع خواب کودک با نور آبی می‌باشد.

.

از خرید این چراغ خواب‌ها برای کودکتان اجتناب کنید:

◉ چراغ خواب آویز با نور سفید و زرد.

◉ چراغ خواب‌های کودک خیلی بزرگ که فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

◉ مدل‌هایی که رنگ آنها مدام عوض می‌شود. این چراغ‌ها نه‌تنها در به خواب رفتن کودک نقشی ندارند، بلکه موجب بی خوابی و کلافگی او هم خواهند شد.

◉ چراغ خوابی که روکش سیم آن آسیب دیده است، هیچ گاه گزینه‌ی خوبی برای خرید نخواهد بود.

◉ از خرید چراغ خواب کودک با نور خیلی زیاد و زننده بپرهیزید.

.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید چراغ خواب کودک باید به آنها توجه نمود:

◉ هنگام خرید چراغ خواب حتما نظر فررندتان را هم جویا شوید و مدلی که باب میر و علاقه‌ی او است را خریداری کنید.

◉ چراغ خواب کودک باید دارای ارتفاع و بلندای مناسب باشد، تا هر زمان که کودک قصد داشت بخوابد، به راحتی آن را خاموش کند.

◉ به طور کلی در خرید چراغ خواب به این نکته توجه نمایید که عرض چراغ خواب باید با عرض تخت خواب یکی باشد. این قاعده در مورد خرید چراغ خواب کودک هم صدق می‌کند.

◉ کلاهک چراغ خواب نباید پارچه‌ی خیلی ضخیمی داشته باشد، چون در این صورت نور به خوبی پخش نخواهد شد و هیچ کاربردی هم ندارد.

◉ سعی کنید به سراغ مدل‌های عروسکی جذاب، طرح‌های سه بعدی، شخصیت‌های کارتونی و… بروید تا کودک از تماشای چراغ خوابش لذت ببرد و خواب آرامی را تجربه نماید.

◉ قیمت چراغ خواب هم حائز اهمیت است، عواملی چون مدل و طراحی، نوع پایه و… بر روی قیمت چراغ خواب موثر هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقه خود با فرزندتان نسبت به خرید چراغی زیبا و باکیفیت اقدام کنید.

◉ نوع پایه هم در انتخاب یک محصول باکیفیت تاثیر دارد، چراغ خواب با پایه‌ی شیشه‌ای برای اتاق کودک مناسب نخواهد بود، به سراغ مدل‌هایی بروید که در صورت ضربه خوردن، نشکنند و آسیب نبینند‌.

.
منابع :
.https://kimik.ir

چراغ خواب کودک