ساک لوازم کودک و نوزاد

منظور از ساک لوازم کودک و نوزاد، ساک یا کیفی است که وسایل مهم و ضروری از قبیل: پوشک، شیشه شیر، پستانک، لباس اضافی، عروسک و… در آن جای می گیرد. طبیعی است که اگر قصد گردش یا رفتن به مهمانی را دارید، داشتن کودک تازه متولد شده با آن همه وسایل مهم و ضروری که در طول روز به آن ها نیاز دارد، مقداری سخت خواهد بود. بنابراین ساک لوازم کودک و نوزاد این مشکل را برای شما حل کرده است. شما می توانید علاوه بر کیف دستی خود، ساک نوزادتان را هم به راحتی حمل کنید. داشتن ابن سوک به شما این امکان را می دهد که وسایل کودکتان دچار پراکندگی و به هم ریختگی نشود و همگی در ساک مجتمع شوند.

.

انواع مختلف کیف لوازم کودک و نوزاد:

◉ کوله پشتی: این مدل از ساک لوازم کودک و نوزاد، مانند کوله پشتی معمولی است. تنها تفاوتش این است که در کنار داشتن ویژگی های دیگر، جیب های اضافی زیادی برای حمل وسایلی مانند: دستمال های خشک، پوشک و… دارد.

◉ آویز یا پستچی: نام دیگر این مدل، کیف حمایلی است. این مدل دارای زنجیر یا رکابی است که به دور قفسه ی سینه می پیچد. ساختار آن بیشتر برای پدر ها است. البته مادران عزیز هم می توانند برای سفرهای کوتاه یا مهمانی های ساده از آن استفاده کنند. طراحی این کیف به دلیل اینکه فشرده است به دور سینه می چسبد.

◉ ساک: این مدل شباهت زیادی با یک کیف دستی بزرگ دارد. با این تفاوت که تعداد جیب های این وسیله نسبت به کیف های دستی ساده بیشتر است. معمولا مادران استفاده از ابن مدل را به سایر مدل های گفته شده، ترجیح می دهند.

◉ کیف قنداق کالسکه ای: این نوع از کیف ها دارای بندها و دسته های بلندتری نسبت به ساک معمولی دارند. برای این که والدین بتوانند آن را با پشت کالسکه وصل کنند. این نکته را توجه کنید که بهتر است به قسمت عقب کالسکه چیزی وصل نکنید، چرا که وزن ساک مورد نظر، ممکن است که سبب شود کالسکه به عقب سنگینی کند.

.

نکات مهم و کاربردی هنگام خرید ساک لوازم کودک و نوزاد:

◉ سعی کنید کیفی را انتخاب نمایید که دست های شما آزاد باشد. به نظر می رسد کیف حمایلی یا کوله پشتی گزینه مناسبی است. چراکه شما علاوه بر حمل کیف دستی خود، نوزادتان را هم می خواهید حمل کنید.

◉ هنگام خرید توجه کنید که وزن کیف متوجه نیم تنه ی شما باشد. اگر این کیف را تهیه کنید دیگر نیازی نیست که برای حفظ تعادل کودک را در یک دست و ساک را در دست دیگر بگیرید.

◉ توجه کنید که کیف های با قیمت بالا لزوما با کیفیت نیستند. این نکته را هم فراموش نکنید که کیف های بزرگ خیلی زود پاره و کثیف می شوند.

◉ سعی کنید ساکی را خریداری کنید که قیمت متوسطی داشته باشد. چون معمولا کیف هایی با این قیمت جیب های زیادی دارند تا بتوانید وسایل کودکتان را مرتب کنید. فراموش نکنید که کیفی را بخرید که برای شست و شو، نیازی به خشکشویی نداشته باشد.

◉ اگر دوقلو دارید یا خیلی اهل مسافرت هستید، کیف های بزرگ را به اندازه متوسط آن ترجیح دهید تا به راحتی وسایلتان در آن جای گیرد.

◉ به درز کیف دقت کنید که از روی دوخت خارج نشده باشد، همچنین باید به گونه ای باشد که با شست و شو به مرور باز نشود. سعی کتید کیف مورد نظرتان بند یا رکاب عریض، نرم و قابل تنظیمی داشته باشد تا به راحتی بتوانید متناسب با شانه هایتان آن را بلند یا کوتاه کنید.

◉ سعی کنید جنس های باکیفیت و بادوام را خریداری کنید و کیف مورد نظرتان هم زیپی باشد تا دکمه ای، چون اگر ساک از دستتان بیفتد یا بچه به آن لگد بزند، خیالتان راحت است که وسایل کودک بیرون نمی ریزد.

◉ هنگام خرید کیف کودک و نوزاد، به داشتن تشکچه ی تعویض پوشک دقت کنید.

◉ کیف های ضد آب یا میکروفیبر را خریداری نمایید.

◉ به جنس کیف دقت نمایید تا به راحتی شست و شو شود. جنس های مختلف گلدار مدرن، کتان روکش دار براق و… در بازار موجود هستند که شما بسته به سلیقه ی خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید

◉ وزن کیف باید کمتر از ۱/۵ باشد. بنابراین وزن آن را وقتی که کیف خالی است بسنجید.

.

لوازم مورد نیاز در کیف کودک و نوزاد:

  • پوشک
  • دستمال کودک
  • یک دست کامل لباس
  • پیشبند
  • شیشه شیر
  • پستانک
  • دندون گیر( در صورت نیاز)
  • پد پستان( اگر به بچه شیر خودتان را می دهید)
  • پماد زینک اکساید(برای سوختگی پای نوزاد)
  • پماد آنتی باکتریال
  • دستمال کاغذی و مرطوب
  • یک پارچه کوچک و تمیز( برای پاک کردن استفراغ یا سایر ترشحات دهانی)
  • اسباب بازی و….

.
منابع :
.https://kimik.ir

ساک لوازم کودک و نوزاد