ویترین و بوفه اتاق کودک

اتاق خواب بچه ها در واقع دنیایی است که محیط امن آن ها را فراهم می کند و آنها آزادانه به انجام کارهای خود در آن می پردازند و می تواند موجبات آرامش کودکان و آموزش آنها را فراهم کند. به علت اهمیتی که اتاق کودک در رشد او دارد، طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک باید به گونه ای باشد که با روحیه بچه ها سازگار باشد و باعث شود که از بودن در اتاق خواب احساس خوبی داشته باشند و شادابی و جذابیت برای فرزند شما داشته باشد.

در هنگام انتخاب سیسمونی کودک و وسایل چوبی کودک مانند کمد، دراور، تخت، بوفه و ویترین کودک لازم است خرید شما طوری باشد که از سبک دکوراسیون کلی منزل و اتاق فرزند شما تبعیت کند و اگر فرزند شما به سنی رسیده که خودش می تواند می تواند نظر بدهد برای طرح و رنگ سرویس خواب از او نظر خواهی کنید و حتی از او بپرسید که دوست دارد اجزای سرویس خواب به چه صورت چیده شود و سعی کنید سرویس خوابی خریداری کنید که به اندازه کافی قسمت هایی برای قرار دادن وسایل فرزندان شما در آن تعبیه شده باشد که تا جایی که امکان دارد اتاق فرزند شما منظم و مرتب باشد تا با نظم و قرار دادن وسیله ها در جای مشخص، از حالا منظم بود را یاد بگیرند و این خصوصیت در او نهادینه شود.

.

ویترین چیست؟

ویترین کاربردش از اسمش مشخص است؛ جایی است برای نمایش دادن. ویترین ها کمدهای معمولا تمام شیشه ای هستند که از آن ها برای نمایش ظروف و اشیای تزئینی و در اتاق کودک برای نمایش و نگهداری عروسک ها ، اسباب بازی ها و یا وسایل تزئینی مربوط به کودک استفاده می شود.

.

انواع مختلف ویترین اتاق کودک

از نظر سبک طراحی می توان بوفه یا ویترین اتاق کودک را به سبک های کلاسیک و مدرن و سلطنتی طبقه بندی کرد.

◉ ویترین کلاسیک : بوفه های کلاسیک معمولا دارای بخش های برش خورده و منبت کاری شده هستند، دارای پایه و تاج ظریفی هستند و ظرافت طراحی باعث شده است که این وسیله در طبقه کلاسیک قرار می گیرد.

◉ ویترین مدرن : طرح های مدرن بوفه و ویترین معمولا ساده تر هستند، نقش و نگار کمتری دارند و تمرکز بیشتر روی نمایش اجناس دکوری داخل آن معطوف شده است.

◉ ویترین سلطنتی : در مدل های سلطنتی شاهد انواع منبت کاری های ظریف و پرکار هستیم، این سبک از ویترین ها بسیار مجلل و با شکوه به نظر می رسند، بهترین مکان قرار دادن در پذیرایی منزل است.

.

فرق بوفه و ویترین کودک چیست؟

معمولا ویترین به کالایی اطلاق می شود که دارای چندین طبقه بوده و درب شیشه ای دارد، به جز چارچوب اصلی و طبقات بخش دیگری ندارد اما در بوفه به جز قسمت ویترین معمولا کمد یا کشو هم اضافه می شود، به نظر بسیاری از مصرف کننده ها ویترین ها نسبت به بوفه شیک تر هستند، جایگاه ویترین معمولا بخش پذیرایی منزل است و اجناس دکوری و ظروف گرانبها در آن قرار داده می شود، بوفه را می توان در پذیرایی یا نشیمن منزل قرار داد، از آنجایی که معمولا دارای کشو و یا کمد است می توان وسایل بسیاری را در آن قرار داد و به همین دلیل برای منازل کوچک مناسب است.

.
منابع :
.https://www.totikala.ir

ویترین و بوفه اتاق کودک