کمد لباس نوزاد و کودک

کمد لباس در کنار سایر وسایل یکی از اجزای ضروری اتاق نوزاد است. انتخاب یک کمد جادار و بادوام نه تنها به حفظ نظم و ترتیب اتاق کودک کمک می کند بلکه دکوراسیون اتاق را نیز شکیل تر نشان می دهد. این کمدها در انواع و اقسام مدل ها و اندازه ها با کارایی های مختلف در بازار موجود هستند. کمد کودک را می توانید باهدف نگهداری از لباس ها، پوشک و لوازم بهداشتی، اسباب بازی ها و یا ترکیبی از این موارد انتخاب کنید.

.

نکاتی که در مورد خرید کمد اتاق نوزاد باید بدانید

◉ کمد سیسمونی اتاق نوزاد را می توانید هم شکل و ست شده با سایر لوازم اتاق مثل تخت، میز و … انتخاب کنید.

◉ کمدهای چندمنظوره و چندطبقه برای آویزان کردن لباس ها و نگهداری از لباس های تاشده، کتاب ها، لوازم بهداشتی و … از بهترین انتخاب ها هستند. البته این کمدها معمولاً جاگیر بوده و برای اتاق های کوچک مناسب نیستند.

◉ با انتخاب کمد سیسمونی مجهز به آینه می توانید با یک تیر دو نشان بزنید! در این صورت دیگر لازم نیست آینه جداگانه برای اتاق نوزاد تهیه کنید. با این کار به حفظ فضای اتاق نیز کمک خواهید کرد.

◉ در انتخاب کمد سیسمونی برای خردسالان باید قد آن ها را نیز در نظر بگیرید تا کودک بتواند به راحتی به وسایل خود دسترسی داشته باشد. همچنین توصیه می شود در انتخاب کمد، سلیقه کودک را هم در نظر بگیرید. با این کار به شکل گیری اعتمادبه نفس در او کمک خواهید کرد. 5. هنگام انتخاب کمد سیسمونی باید به فکر امنیت کودک باشید و ترجیحاً کمدهایی با گوشه های گرد انتخاب کنید. به این ترتیب خطر آسیب دیدگی کودک هنگام زمین خوردن و برخورد با کمد را کاهش خواهید داد.

◉ برای صرفه جویی در هزینه بهتر است کمدی را انتخاب کنید که با بالا رفتن سن کودک قابل استفاده باقی بماند. برای این منظور باید به جای کمدهای فانتزی و عروسکی، کمدهای مدرن و ساده و درعین حال مقاوم را انتخاب کنید.

◉ کمدهای کشودار سیسمونی مجهز به میز تعویض پوشک از انتخاب های بسیار مناسب و ضروری برای اتاق نوزادان هستند. از این کمدها می توانید برای نگهداری پوشک، دستمال ها و لوازم بهداشتی، لباس ها و … استفاده کنید.

◉ برای خرید کمد سیسمونی اتاق نوزاد حتماً لازم نیست به فروشگاه های مخصوص کودک مراجعه کنید. کمدهای بزرگ سالان با ویژگی های لازم نیز می توانند برای اتاق کودک مناسب باشند. در این صورت کمد را می توانید بعدها در سایر اتاق های خانه نیز قرار دهید.

.

آیا خرید کمد نوزاد برای اتاق خواب ضروری است؟

نوزادان رشد سریعی داشته و در یک سال اول تولد به لوازم بسیاری نیاز دارند. که از این وسایل می توانیم به لباس، پوشک، اسباب بازی های متنوع و… اشاره کنیم. که شما باید جایی برای نگه داری آن ها داشته باشید. همچنین پس از تولد نوزاد افراد زیادی برای دیدن او نزد شما خواهند آمد. و برخی از اشخاص کادویی مانند اسباب بازی یا لباس نوزاد می آورند که بهتر است جایی برای قرار دادن هدایا نیز داشته باشید.

به طور کلی کمد نوزاد به مرتب شدن اتاق نوزاد کمک به سزایی خواهد کرد. و اگر جایی برای قرار دادن وسایل نوزاد به صورت منظم دارید به کمد نوزاد نیاز نیست. اما اگر جایی را در نظر ندارید خرید کمد نوزاد را با توجه به نکاتی که در ادامه بیان می کنیم توصیه خواهیم کرد.

همچنین اگر قصد دارید وسایل نوزاد را در کمدی که متعلق به خودتان است قرار دهید باید بگوییم این کار اشتباه است. زیرا پوست بدن نوزادان بسیار حساس بوده و این کار ممکن است باعث بروز بیماری های مختلفی برای نوزاد شود. بنابراین بهتر است بیان کنیم که خرید کمد برای اتاق نوزاد ضروری است. زیرا علاوه بر تمیزی و منظم دیده شدن محیط، جنبه ی زیبایی را به دکوراسیون اتاق نوزاد خواهد داد.

.

انواع کمد لباس کودک

 

کمد لباس درب ریلی

این کمد ها به لحاظ عملکرد باز و بسته شدنشان مورد توجه مشتریان قرار گرفته اند. به دلیل اینکه به صورت خطی باز و بسته می شوند هم از زیبایی برخوردارند هم فضای بیرون از کمد را اشغال نمی کنند.به همین دلیل برای استفاده در اتاق های کوچک و راهرو های باریک بسیار مناسب هستند و انواع متفاوتی دارند.

.

کمد لباس با درب لولایی

این کمد ها همان حالت معمولی باز شدن در را دارند با استفاده از لولا مثل درب اتاق و…، این کمدها بیشتر در فضا هایی به کار می روند که فضای کافی برای باز و بسته شدن درب را داشته باشند.

.

کمد لباس بدون درب

نوع دیگه ای از کمد های لباس که به تازگی بسیار مرسوم شده اند، کمد های دیواری بدون درب هستند.این کمد ها ظاهری متفاوت و مدرن دارند و بهتر است از رنگ های ساده و تک رنگ ساخته شده باشند.

.

کمد لباس چوبی

از چوب درختان کاج، صنوبر و … برای ساختن این گونه کمدها استفاده می شود. کمد هایی با وزن سنگین ولی به شدت زیبا و جذاب، به کمک استفاده از اشیا تزیینی نظیر آینه و با پیاده سازی طراح های چوبی و نقش و نگارهای هنری، تاریخی و تجسمی بر روی بدنه کمد جلوه های بصری فوق العاده ای را ایجاد کرده اند. کمد های لباس چوبی به دلیل استفاده از متریال چوب و انجام کارهای هنری روی بدنه از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار هستند.

.

کمد دیواری

بزرگترین عیب کمد دیواری این است که شما به سختی می توانید آن را بعد از نصب تعویض کنید. کمد دیواری به دلیل اینکه همجوار دیوار شما نصب میشود و ثابت میماند و در بعضی از موارد با گچ کاری روی دیوار اتاق خوابتان استوار میشود، سختی تعویض و جایگزین نمودن آن کاملا مشهود است. بنابراین باید اندازه گیری کمد دیواریتان را با دقت انجام دهید.

توصیه می کنیم که اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید یا چنانچه میخواهید کارتان درست پیش برود، حتما از سازنده بخواهید شخصی را برای اندازه گیری کمد دیواری به منزل شما بفرستد تا متخصص، خودش اندازه گیری کمد دیواری را انجام دهد.

.

کمد دیواری ملامینه

یکی از به صرفه ترین متریال برای ساخت کمد استفاده از ملامینه است. این نوع کمدها ظاهری شبیه به کمد ام دی اف دارند، اما به این دلیل که مغزی ورق ها از نئوپان می باشد، قیمت مناسب تری دارند و به همین دلیل به صرفه هستند.البته در نگهداری از این کمد ها باید دقت کنید که رطوبت به مغزی آن ها نفوذ نکند.

.

کمد لباس پارچه ای

کمدهای که کاملاً سبک هستند و بدنه آنها از پارچه های با دوام و مقاوم تهیه می شود. کمدهای هستند که جای مانور طراحی و تزئین بالایی ندارند ولی به دلیل سبکی امکان حمل ونقل آن بسیار زیاد است. معمولاً در گوشه اتاق با توجه به رنگ و دکوراسیون اتاق انتخاب می شوند.

.

نکاتی برای مرتب کردن کمد نوزاد

توجه به نکات زیر موجب می شود از فضای کمد بهتر و بهینه تر استفاده کرده و کمد لباس کودک شما همیشه مرتب باشد.

◉ استفاده از درب کمد : می توانید به درب کمد سازه های پارچه ای که در بازار موجود است نصب کنید و وسایل کوچک کودک خود را مانند جوراب و کلاه را درون آن ها قرار دهید.

◉ قسمت بندی کنید : هر قسمت از کمد لباس کودک را به یک بخش از وسایل کودک اختصاص دهید. به عنوان مثال وسایل بهداشتی نوزاد نظیر پوشک، شامپو، انواع لوسیون و کرم ها، شانه و … را در یک قفسه بگذارید.همچنین لباس های کودک همیشه باید در دسترس باشند و از لباس هایی که همیشه به آن نیاز ندارید جدا کرده و در کشویی جداگانه قرار دهید.

◉ از جعبه استفاده کنید : می توانید از باکس یا جعبه های مختلف بهره بگیرید. و اسباب بازی های کودک را درون جعبه ریخته و داخل قفسه کمد قرار دهید.

◉ از قسمت های مختلف کمد بهره ببرید : بهتر است قسمت های بالایی کمد را به وسایل کودک که استفاده ی کم تری از آن ها می کنید اختصاص دهید.

◉ نصب استیکر برچسبی بر روی کمد نوزاد : می توانید روی کشوها استیکر بچسبانید. تا سریع به وسیله ی مورد نظر دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال از استیکر شلوار روی یک کشو استفاده کنید. و همه ی شلوار و شرت های نوزاد را درون آن کشو قرار دهید.

.
منابع :
.https://www.totikala.ir

کمد لباس نوزاد و کودک