دوربین کنترل‌ کودک

یکی از مسائلی که در بزرگسالی کودکان برای والدین آن‌ها مشکل ایجاد می‌کند، جدا کردن کودک از اتاق خواب والدین است. اگر خانواده‌ها کودک خود را به موقع از اتاق خود جدا نکنند، در بزرگسالی با جدا کردن کودک خود با مشکل مواجه می‌شوند. بهترین کار جدا کردن اتاق کودک در سن پایین است. شاید خیلی از والدین نگران این موضوع باشند، که اگر کودک آن‌ها شب از خواب بیدار شود، یا خواب بد ببیند، چگونه قبل از اینکه کودک آن‌ها از ترس بمیرد. پیش او رفته و مواظبش باشند. پاسخ خیلی ساده است با دوربین کنترل کودک می‌توانید از وضعیت کودک خود مطلع شوید.

دوربین کنترل کودک کاربردهای گوناگونی برای شما دارد، از چراغ خواب کودک گرفته تا یک دستگاه موزیکال که به خواب بهتر کودک شما کمک می‌کند. این دستگاه به حرکت و صدا حساس است. یعنی اگر کودک شما از خواب بیدار شود، سنسور تشخیص داده و سریعا به شما اطلاع می‌دهد یا اگر کودک شما بیدار شده و گریه کند، سنسور حساس به صدا عمل کرده و به شما آلارم می‌دهد. با این دستگاه شما می توانید خیلی سریع متوجه نیاز کودک خود شوید و برای حل مشکل به اتاق کودک خود مراجعه کنید. همچنین این دستگاه مجهز به شبکه است، یعنی می‌توانید تصویر کودک خود درون اتاق را روی تلفن همراه خود مشاهده و صدای آن را به راحتی بشنوید.

اگر شما هم قصد دارید که اتاق کودک خود را جدا کنید و از یک طرف نگران دوری کودک از خود هستید، بهتر است برای اتاق کودک خود یک دوربین کنترل کودک بخرید. اگر شما هم به دلیل تنوع زیاد در مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله با مشکل برخورد کرده‌اید، نگران نباشید، ما در این مطلب شما را با انواع دوربین اتاق کودک آشنا کرده و به شما نکات مهم هنگام خرید دوربین اتاق کودک را آموزش می دهیم.

.

دوربین کنترل‌کودک چیست؟

در واقع با پیشرفت علم و تکنولوژی وسایل مانیتورینگ پیشرفت زیادی کردند، نمونه آن دستگاه کنترل اتاق کودک است. شما به وسیله این دستگاه می‌توانید کودک خود را در اتاق ببینید، با او صحبت کرده و علائم حیاتی او را مدام چک کنید. این دستگاه دارای سنسور‌های حساس به صدا و حرکت است، یعنی زمانی که شما در حال مانیتور کردن کودک خود نیستید، می‌تواند شما را از وجود مشکلی که برای کودک شما پیش آمده است، مطلع کند.

.

انواع پیجر یا دوربین کنترل کودک:

◉ پیجرهای صوتی: یکی از قدیمی‌ترین نوع پیجر اتاق کودک هستند که ابتدا در بیمارستان‌ها برای ارتباط بین بیمار و پرستار مورد استفاده قرار می‌گرفت. بعدها به این نتیجه رسیدند، که این دستگاه می‌تواند در اتاق کودک هم برای ارتباط بین کودک و پدر و مادر هم مورد استفاده قرار بگیرد.

◉ پیجرهای تصویری: بعد از استفاده از پیجرهای صوتی دانشمندان تصمیم گرفتند که این دستگاه را به دوربین نیز مجهز نمایند تا والدین بتوانند، علاوه بر ارتباط صوتی با کودک خود تصویر او را نیز مشاهده کنند. تنها مشکلی که این نوع داشت برای نوزاد کاربرد نداشت. با وجود اینکه به سنسور حساس به صدا و حرکت مجهز شده بودند. زیرا نوزاد ممکن است، دچار خفگی بر اثر شیر و یا تشنج بر اثر تب بالا شوند.

◉ پیجرهای ثبت علائم حیاتی: با پیشرفته‌تر شدن این دستگاه دانشمندان این دوربین را مجهز به یک پا پوش یا جوراب کردند که مدام در طول شبانه روز علائم حیاتی کودک مانند نفس کشیدن، ضربان قلب و دمای بدن را اندازه گیری می کنند. این دستگاه مناسب اتاق نوزاد است، زیرا شما می‌توانید علاوه بر نظارت بر کودک خود علائم حیاتی او را نیز چک کنید.

.

آیا می‌توان در محل کار کودک خود را چک کرد؟

بله، ممکن است شغل شما به گونه‌ای باشد که مجبور باشید، کودک خود را در منزل تنها بگذارید و نگران او باشید. خوشبختانه با پیشرفت علم این دستگاه مجهز به شبکه وای‌فای شد، یعنی اگر آی پی ست شده روی دستگاه کودک خود را که به اینترنت متصل است در محل کار وارد تلفن همراه هوشمند و کامپیوتر خود کنید، می توانید از راه دور کودک خود را مشاهده کرده یا حتی با او صحبت کنید.

.

بهترین نوع پیجر یا دوربین کنترل کودک:

انتخاب بهترین نوع پیجر اتاق کودک بستگی به این دارد که شما نگران چه چیزی هستید. مشکل برخی از والدین با شنیدن صدای کودک برطرف می شود. در این شرایط یک پیجر صوتی هم کار را راه می اندازد. اما برخی از والدین به دلیل حساسیت بالاتر می‌خواهند تصویر کودک خود را نیز مشاهده کنند. برای خانواده‌هایی که بیش از اندازه نگران سلامتی کودک خود هستند نمونه‌هایی که علائم حیاتی کودک را مدام چک می‌کند، مناسب است.

.

آیا دوربین کنترل کودک قادر به ضبط فیلم و عکس می‌باشد؟

زمان خرید باید به این موضوع توجه داشته باشید، اگر دستگاه شما دارای حافظه داخلی است و یا می‌توان روی آن کارت حافظه نصب کرد. بله قابلیت ضبط صدا و تصویر و عکس را دارند، در غیر این صورت متاسفانه دستگاه شما فقط یک وسیله ارتباطی است.

.

نکات مهم هنگام خرید دوربین کنترل کودک:

◉ نوع اتصال دستگاه: یعنی دستگاه شما با سیم وصل می شود یا بدون سیم، نمونه بی سیم را در هر نقطه‌ای می‌توان مشاهده کرد، اما نمونه با سیم فقط در قسمت سیم کشی شده قابل مشاهده است.

◉ نوع باتری: به کیفیت باتری و طول عمر آن توجه داشته باشید، اگر باتری دوربین شما بعد از چند ساعت به اتمام برسد، شما با خیال اینکه کودک شما مشکلی ندارد، می خوابید و ممکن است برای کودک شما اتفاق خواصی بیافتد.

◉ محدوده پوشش: توجه داشته باشید که چه محدوده‌ای از اتاق کودک شما را پوشش می‌دهد، برخی مدل‌ها توانایی مانیتور کردن ۳۶۰ درجه اتاق کودک را دارند.

◉ نوع دوربین: کیفیت دوربین را هم در نظر نگیرید، برخی دوربین‌ها در تاریکی تصویر مشخص از کودک شما را به نمایش نمی گذارند، برخی دیگر دارای تکنولوژی دید در شب می باشند و حتی در تاریکی مطلق هم جوابگو هستند.

◉ قابلیت ارتباط: یعنی ارتباط دو طرفه را داشته باشند، یعنی هم مادر با کودک خود در تماس باشد و هم کودک بتواند با مادر خود ارتباط برقرار کند.

◉ حمل آسان: قابلیت حمل آسان داشته باشد، یعنی شما در مواقع سفر هم بتوانید، آن را با خود ببرید و هنگام خواب با کودک خود در یک اتاق نباشید.

◉ ارتباط با شبکه: تحت پوشش شبکه باشد، یعنی شما بتوانید کودک خود را در هر جایی حتی در خیابان و محل کار از طریق اینترنت مشاهده کرده و با او ارتباط بر قرار کنید.

◉ قیمت دوربین: اگر یک دوربین با کیفیت می‌خواهید که تمام ویژگی‌هایی که گفته شد را داشته باشد، باید با دوربین‌های ارزان قیمت خداحافظی کنید. زیرا از کیفیت لازم هم برخوردار نیستند، بنابراین به سراغ مدل‌هایی بروید که قیمت متوسط رو به بالا دارند.

.
منابع :
.https://kimik.ir

دوربین کنترل‌ کودک