راهکارهایی برای مدیریت انجام بازی‌های ویدیویی در خانه

◉ با همراه شدن با فرزندان خود در انجام بازی‌های ویدیویی به آن‌ها نشان دهید که از بازی کردن با آن‌ها لذت می‌برید.

◉ تا حد امکان به همراه فرزندان خود در سنین کودکی بازی کنید. این کار نه تنها به شما کمک می‌کند تا به خوبی از محتوای بازی آگاه شوید بلکه موضوعی مشترک برای گفتمان با فرزندان خانواده می‌شود و تبدیل به نوعی فعالیت تفریحی خانوادگی نیز می‌گردد.

◉ بازی‌هایی تهیه کنید که بیش از 1 نفر از اعضای خانواده از انجام آن‌ها لذت می‌برد، این گونه بازی‌ها فرزندان شما را به لذت بردن از بازی‌های ویدیویی به عنوان یک سرگرمی عمومی ترغیب می‌کند و آن‌ها را برای انجام بازی‌های خانوادگی مشتاق می‌سازد.

◉ به جای آنکه صرفا یک مصرف کننده بازی‌های ویدیویی باشید، شما به همراه فرزندان خود می‌توانید دست به ساخت بازی‌های ویدیویی ساده بزنید. امروزه نرم افزارهای ساخت بازی‌های ساده در دسترس قرار دارند. تعدادی از بازی‌ها هم ویرایشگر مراحل و نقشه‌های بازی را به همراه نسخه اصلی بازی عرضه می‌کنند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

◉ همواره بازی‌های جدیدی که برای فرزندان تهیه می‌کنید را ابتدا خودتان انجام دهید، مخصوصا زمانی که در مورد محتوای آن مطمئن نیستید. دقت داشته باشید که بعضی از بازی‌ها در صورت پیشروی در بازی خشن‌تر می‌شوند، بنابراین باید زمان بیشتری برای انجام این بازی‌ها به همراه فرزندان خود اختصاص دهید.

◉ در ارتباط با محتوای نا‌مناسبی که شما تشخیص می‌دهید با فرزندان در سنین کودکی صحبت کنید و توضیح دهید که چرا بعضی از بازی‌ها برای آن‌ها مناسب نیست. هنگامی که با محتوای نا‌مناسبی مواجه شدید، حتما با فرزندان خود در مورد آن صحبت کنید.

◉ اگر با مشکل بازی کردن بیش از حد فرزندان مواجه هستید ، میزان انجام بازی توسط فرزندان خود را کنترل کنید. ممنوع کردن انجام بازی‌های ویدیویی که قسمت بسیار مهمی از زندگی کودکان است راه‌حل صحیحی نیست.

◉ مشاهده بازی افراد دیگر به صورت آنلاین بین جوانان و نوجوانان به شدت در حال محبوب شدن است. این ویدیو‌ها و برنامه‌های زنده دایره گسترده‌ای از افراد مانند بازیکن‌های حرفه‌ای و آن دسته از بازیکن‌هایی که که از خانه خود اقدام به انجام بازی می‌کنند را شامل می‌شود. از آن‌جایی که محتوای این چنینی معمولا فاقد درجه سنی هستند، زمان کافی اختصاص دهید و با مشاهده برنامه‌ها و کانال‌های مورد علاقه فرزندان خود نوع محتوای مورد نظر را بررسی کنید.

◉ در صورت امکان کامپیوتر و یا کنسول بازی فرزندان خود را در محیط عمومی خانه مانند نشیمن قرار دهید، به این صورت شما همواره می‌توانید محتوای بازی فرزندان خود را بررسی کنید.
محلی برای شارژ تلفن‌های همراه خود در خانه در نظر بگیرید و از فرزندان خود بخواهید تا هرشب تلفن همراه خود را جهت شارژ مجدد باتری در این محل قرار دهند. به این صورت هنگام خواب کودکان از تلفن‌های همراه خود استفاده نخواهند کرد.

◉ کودکان خود را برای انجام فعالیت‌هایی غیر از بازی‌های ویدیویی تشویق کنید. برای مثال اگر فرزند شما از بازی های نقش آفرینی فانتزی لذت می‌برد، رمان‌های فانتزی برای او تهیه کنید. اگر از بازی‌های ورزشی لذت می‌برند برای انجام فعالیت‌های ورزشی آن‌ها را تشویق کنید.

.
منابع :
.https://www.bazicenter.com

راهکارهایی برای مدیریت انجام بازی‌های ویدیویی در خانه